Videorozhovor s Tomášem Adamem z iMotivation: „Pracovitých mileniálů je na trhu dostatek, jen nevíte, jak k nim mluvit“

21. Červen 2017

A zase ti mileniálové! Kde se vzali, tu se vzali, najednou aby si každý sedl na zadek z generace Y a Z, kteří jsou líní, chtějí velké  peníze a růst. Tahle slova slýcháme z úst českých manažerů, kteří nechápou, proč by se právě oni měli snažit porozumět mladým a nedejbože ještě kvůli nim měnit pravidla. „Vy se musíte snažit pochopit je, starší generace náboruje mladé a musí se o ně zajímat, to je a vždycky byla logika pracovního trhu,“ říká Tomáš Adam z iMotivation, společnosti, která pomáhá firmám vzdělávat zaměstnance digitální generace a vytvářet jim produktivní pracovní prostředí, které je bude bavit. „Není pravda, že nechtějí pracovat. Jen potřebují mít pocit, že jim rozumíte, že mluvíte řečí jejich kmene. Pak uvidíte, že kolik šikovných mileniálů na trhu je.“

 

Na naše zvídavé dotazy o firemní kultuře tentokrát odpovídá:

  • Tomáš Adam, zakladatel iMotivation 
  • Pomáhá firmám vzdělávat zaměstnance digitální generace a vytvářet jim produktivní pracovní prostředí, které je bude bavit. Takto spolupracuje iMotivation s firmami jako Dermacol, Knihy Dobrovský, Antonínovo Pekařství aj.
  • Část peněz z vydělaných komerčních zakázek věnuje Tomáš na vlastní vzdělávací projekt Go Freedom, který má za úkol rozvíjet potenciál mladých lidí.

„Zajímejte se o ně vy, tak to vždycky na pracovním trhu fungovalo“

Mileniálové jsou zvyklí na sociální sítě a to je oblast, kde jsou silní. V mluveném projevu a komunikaci, což je doména manažerů 30+, mohou být slabší a mít potřebu rozvinout se,“ uvádí Tomáš Adam základní propast mezi starší generací, která je nyní na postech, kdy nabírá své obchodníky do týmu nebo rovnou do vlastní firmy, a nejmladší generací na trhu. „Tyto dva světy se nechápou, starší říkají, že mladí nechtějí makat – ale jde jen o to pochopit, jak přemýšlejí a že ji mám co předat. Když mám ve firmě vysokou formu leadershipu (ne řízení), hodnot a kultury (ne pravidel) a znám jazyk a motivy mladé generace, tak nemám s náborem problém.“

Tomáš nemluví do větru, jako most mezi dvacetiletými a třicetiletými působí už roky pro firmy jako Dermacol, Knihy Dobrovský, Antonínovo Pekařství aj. Jeho projekt má hlubší záměr než jen recruitment, o čemž svědčí iniciativa. Část peněz z vydělaných komerčních zakázek věnuje Tomáš na vlastní vzdělávací projekt Go Freedom, který má za úkol rozvíjet potenciál mladých lidí.

Ve videorozhovoru s Davidem Kolářem prozradil mimo jiné:

  • Jak by měl vypadat nábor na sociálních sítích
  • Co to znamená „studovat leadership“
  • Firemní kultura vs. pravidla řízení
  • Jak překlopit kulturu směrem k mladým aniž byste si rozvrátili morálku mezi existujícími zaměstnanci a proč je lepší být ráznější než dělat pomalé mini-kroky třeba po dobu 3 let.

Lovu talentu zdar! Napište nám, jaké zkušenosti s millenial obchodníky máte vy, co se vám vyplatilo a jak celou situaci vnímáte?

button registrace obchodnika transparent

© 2024 imper.cz