Spolupráce s mladými talenty? Moc mě baví a posouvá mnohem dál, říká Ladislav Jelen, z firmy Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

 |  Články  |  Rozhovory  |  Zuzana Vrbová  |  1 548x přečteno

 

Nevím, jak u vás, ale na naší fakultě byl jeden z nejoblíbenějších vtipů tento: „Požadujeme dvacetiletého člověka s minimálně třicetiletou praxí.“ Stalo se totiž naprostým standardem, že firmy, ať už malé či větší, dávaly přednost zaměstnancům s praxí před absolventy – sice motivovanými a aktivními, ale bez praxe. Ani si proto neumíte představit, jak nás potěšilo, že je na českém trhu firma, která nejenom vítá absolventy a mladé lidi bez praxe, ale také je již podporuje během jejich studií. A to dokonce jedna z těch největších. Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Ladislav Jelen - Coca-Cola HBC Česko a Slovensko

„Neumím o tom všem mluvit jinak než nadšeně, sám jsem totiž prošel Trainee programem firmy,“ usmívá se Ladislav Jelen, EVP specialista Coca-Cola HBC a představuje nám několik možných způsobů, jak mohou mladí lidé s jejich firmou spolupracovat a získávat nové zkušenosti.

„Tou nejzákladnější myšlenkou je poskytnout studentům středních i vysokých škol možnost zkusit si ještě v průběhu studia, jak mohou své teoreticky nabyté znalosti uplatnit v praxi a na vlastní kůži vyzkoušet, jak fungují velké společnosti jako je právě Coca-Cola HBC,“ říká Ladislav a vysvětluje, na jakých principech funguje právě tato spolupráce.

Podporujeme studenty středních i vysokých škol

„Na všech úrovních jsme si vybrali strategické partnery. Pokud jde o úroveň středních škol, jedná se o Junior Achievement Czech Republic – organizaci, kterou do České republiky přivedl již Jan Baťa. Díky této organizaci oslovujeme středoškolské studenty a pomáháme jim díky zážitkům, akcím a veletrhům s rozhodováním ohledně jejich dalšího povolání či studia. Spolupracujeme na organizaci veletrhů fiktivních firem, kde předáváme pomocí mentoringu co nejvíce z reálného business prostředí.“

Samozřejmě je důležité myslet i na to, aby byli motivovaní i ti, kteří mají mladým lidem své znalosti předávat – tedy učitelé. Coca-Cola HBC se tak zapojila i do seriálu přednášek, kde školila středoškolské učitele. Speakerem jedné z nich byl právě Ladislav Jelen. „Přednášel jsem o tom, jak snadno pracovat s grafikou a dalšími médii pomocí freeware programů – tedy jak udělat jejich prezentace pro studenty lákavější, ale stále prakticky zadarmo,“ popisuje Ladislav a se smíchem dodává, „vážně mě bavilo učit učitele.“

Coca-Cola HBC školení učitelů středních škol

Na úrovni vysokých škol se Coca-Cola HBC zaměřuje konkrétněji na práci ve společnosti. Pomocí online testů, které sestavili samotní manažeři firmy, si mohou studenti vyzkoušet, zda jejich znalosti stačí pro práci v různých odděleních společnosti. Cílem je především minimalizovat zbytečnou propast mezi akademickou a business sférou. „I na této úrovni máme partnery. Spolupracujeme přímo se studentskými organizacemi a poskytujeme jim co největší podporu tak, aby z celého projektu vytěžili maximum i členové samotné organizace – tedy studenti.“

Akcí i přednášek na vysokých školách se zúčastnilo už více než tisíc mladých lidí a oborově se vždy přizpůsobily dané škole a studentům (obchod, ekonomie, marketing, a další …). „Nesmírně mě překvapilo a potěšilo, jak mladí lidé dokážou opravdu „zamakat“, pokud jim dáte důvěru,“ usmívá se Ladislav.

„TO DÁŠ“ – sebevědomí a jistota pro mladé lidi

Dalším a zároveň vlajkovým projektem strategie společenské odpovědnosti naší společnosti, je projekt „To dáš“, který vznikl na základě celoskupinové iniciativy Youth Empowered. Primárně se zaměřuje na mladé lidi se znevýhodněním – ať už se jedná o děti z dětských domovů, mladé lidi ze sociálně slabších vrstev nebo mladé matky z azylových domů, ale i spoustu dalších. „Zapojit se mohou samozřejmě všichni, kteří mají zájem. Účastníky čekají velice kvalitní workshopy, a nebo přednášky plné tréninků od manažerů firmy nebo certifikovaných koučů z Mezinárodní federace koučů zcela zdarma. Nově teď i na Slovensku pro studenty středních a vysokých škol,“ doplňuje Ladislav.

Trainee program Coca-Cola HBC

Trainee program – přihlaste se!

Poslední úrovní, na které Coca-Cola HBC spolupracuje s mladými talenty je jejich vlastní Trainee program. Tím právě prošel i Ladislav. Cílem programu je nabídnout mladým lidem nejen první zaměstnání, ale také možnost vyzkoušet si práci na různých pozicích v daném oddělení, ve všech možných oborech, které Coca-Cola HBC nabízí a objevit tak svůj největší talent. „Já sám jsem začínal na oddělení vnějších vztahů a komunikace, kde jsem „rotoval“ na různých pozicích. Nakonec jsem skončil na dalším oddělení, na HR, kde mě to nejvíce baví a jsem tu dodnes,“ usmívá se Ladislav.

 

 

„Díky Trainee programu máte možnost naučit se, jak všechny pozice fungují, díky čemuž budete mít snazší začátek pro manažerské pozice. Je vidět, že lidé, kteří rostou společně s firmou jsou extrémně komplexní. Program je nastaven tak, abyste do sedmi let mohli pracovat na klíčové pozici. Jsou tu ale i tací talenti, jako můj kolega Vojta Deme, kteří se do klíčové pozice dostali už po dvou letech.“

Pokud vás zajímá možnost zapojit se do Trainee programu Coca-Cola HBC, určitě neváhejte. „Pokud máte vášeň, to správné zapálení, máte zároveň ten správný recept na úspěch v Coca-Cola HBC. V práci musíte žít, ne přežívat a chodit si ji jen „odpracovat“. Možná zním pateticky, ale mě to tu vážně baví,“ směje se Ladislav.

Ladislav Jelen byl i hostem našeho živého vysílání Sales rána s Davidem a Davidem. Bylo to super!!

SALES RÁNO S DAVIDEM A DAVIDEM #259 – Spolupráce s mladými talenty – výhra v loterii nebo ztracený čas? Host Ladislav Jelen

Zveřejnil(a) Businessanimals.cz dne Pátek 15. března 2019

Přihlas se do trainee programu Coca-Coly

Text: Zuzana Vrbová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno