Funkce swipování napadla našeho vývojáře ve sprše, prozradil CTO Tinderu v Praze

 |  Aktuálně  |  Články  |  Pavla Lokajova  |  1 827x přečteno

První seznamka, které se podařilo revolučně změnit kulturu randění po celém světě. A potažmo také lidské vztahy. Tinder vzbuzuje mnoho kontroverzí a na hlavu jeho zakladatelů se snáší mnoho kritiky – ale i obdivu. Z čeho Tinder žije, když je aplikace zdarma a po spojení s vhodným protějškem ji uživatelé masivně opouštějí, aby dále konverzovali na jiných digitálních platformách? Byli jsme zvědaví a tak jsme si počkali, až bude jejich bývalý šéf vývojářů v Praze. Co práskl Ryan Ogle na prosincovém Silicon Valley Insights česko-amerického studia STRV?

Ryan Ogle, dnes šéf vlastního startupu Arimus, který si klade za cíl vytvořit uživatelsky příjemnou platformu pro profesionální networkování („Na LinkedInu jsme všichni a přitom na něj nadáváme. Nemáme z něj chtěné výsledky, jen spoustu obchodních spamů,“ poznamenal trefně), je původně kodér. Jako jeden z členů smečky stojící u zrodu Tinderu rád vzpomíná na staré dobré časy, kdy zaměstnanců bylo pár a ne pár stovek, zároveň si ale cení příležitosti vypracovat se z vývojáře na vrcholného manažera. „Potřebujete přepnout na úplně jinou mentalitu,“ naznačil, že cesta nebyla jednoduchá.

5 milníků, které z Tinderu udělaly celosvětový fenomén:

  • Jak vznikla proslulá funkce „Swipe“, kdy profily pohybem doleva vyřazujete a doprava schvalujete? „Vymyslel ji řadový inženýr, když ve sprše přemýšlel, jak to udělat, aby si po cestě do práce mohl pohodlně projíždět Tinder jednoduše palcem jedné ruky, a v druhé nést oblíbené kafe,“ směje se bývalý CTO, „jeho nápad jsme odmávli, on se ale nevzdal, zůstal přes víkend v práci a celou funkci nakódoval. No a zbytek už znáte.“
  • Tinder zaměstnává oddělení sociologů. „V jednu chvíli jsme museli limitovat počet swipů na 120 denně. Zatímco holky si vybírají, berou kluci všechno a zda se s ženou chtějí dál bavit, rozhodují až poté. Psychologický efekt toho, že s vámi někdo zruší konverzaci, ačkoli vás první chtěl poznat, ženy frustroval, a tak nám naši psychologové a sociologové doporučili limitovat swipování počtem.
  • Na čem Tinder nejvíce vydělává? „Nejprve jsme zpoplatnili možnost vrátit se ve swipování zpět, pokud jste osobu odmítli, a také funkci Passport, kdy se můžete nastavit na lokalitu, kam teprve pojedete. Teprve s Tinder Gold, který má víc výhodných funkcí, jsme zaznamenali úspěch.“
  • Jaké metriky úspěšnosti sleduje? „První rok jsme sledovali počty stáhnutí aplikace, poté počet spojení mezi uživateli, tzv. matchů, a postupně jsme se zaměřili hlavně na jejich kvalitu. Pokud si dva uživatelé mezi sebou vymění 7 zpráv, je to úspěšná konverzace a jsme spokojení.“
  • Co nového chystá? „Světem se virálně šíří platforma Tinder Select pro celebrity, kterou si nemůžete stáhnout ani koupit. „Je to elitní síť a vstoupit můžete jen na pozvání člena, který již Tinder Select má.“

 

Naši programátoři se hecovali pracovat do noci s hláškou: „Kódujeme si dívku snů.“

A jaká je firemní kultura Tinderu?, zajímalo publikum. Mladá, hlavně duchem, zněla Ryanova odpověď. Jako v každé rostoucí firmě se zde hodně maká, ale také hodně baví. „Milujeme různé vtípky, neustále si jeden z druhého děláme srandu – sám jsem jich taky pár schytal,“ přiznává. Pro ilustraci popsal moment, kdy na jednoho z vedoucích kodérů při důležité operaci ušili boudu. „Vše se povedlo a běží, jen jsme ztratili všechna data, napsali jsme mu v noci. Málem zešílel, do rána jsem měl asi 30 hlasových zpráv.“

Aby byli v Tinderu schopni rychle inovovat, dávají před rutinní prací přednost brainstormingu. „Věříme, že v týmu je čas souhlasit, a zároveň čas nesouhlasit. Schválně vedeme moderované konflikty a debaty, kde vznikají zajímavé nápady. Jednou z našich taktik je vzít jakoukoli věc, cokoli ten den někdo z nás viděl po cestě do práce, a přijít na naprostý opak této věci,“ dal tip dvěma stovkám dychtivých diváků, kteří se sešli v kancelářích STRV na Rohanském nábřeží.

Co má Ryan na aplikaci nejraději? „Nikdy jsem ji jako uživatel nevyužil, oženil jsem se ještě před vznikem Tinderu. Mí kolegové samozřejmě ano. Spousta našich programátorů byla motivována pracovat dlouho do noci s hláškou: „Vždyť si kódujeme naši dívku snů.“ Za nás zajímavé zamyšlení, že své lidi můžete vést i nemateriálními benefity. 🙂


Foto: ihari.cz

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno