Prodejci: Poslední samurajové v komunikaci

02. Červenec 2014

Také znáte lidi, kteří říkají: „prodejce bych nikdy nemohl dělat“ s trochu nadřazeným tónem. Každá pracovní pozice má nějakou popularitu a také veřejnost má o ní nějaké mínění. I pozice prodejce nebo obchodního zástupce ji má.

 samuraj

Možná i vy jste se na veřejnosti setkali s názory, že obchodníci jsou vlezlí, lháři nebo dokonce podvodníci? Samozřejmě, že to souvisí s nějakou nedobrou osobní zkušeností, ale jak to tedy s obchodnickou prací doopravdy je?

 

Obchodní zástupce je tak trochu hrdina dnešní doby

Všimli jste si, že v dnešní moderní době, kdy máme k dispozici všechny ty vymoženosti, jako jsou chytré telefony, SMSky, internet, sociální sítě atd., je téměř neslušné oslovit někoho neznámého na ulici nebo si v restauraci přisednout ke stolu? Nebo například prohodit pár slov s lidmi na zastávce či v čekárně? Všichni jsou dnes ponořeni do svého vlastního světa. Dokonce i firmy stále častěji komunikují pouze e-mailem a jsou velmi uzavřené.

Obchodní zástupce je tak trochu hrdina dnešní doby, protože on dělá to, co ostatní tak moderně potlačují – komunikuje. Jeho hlavním nástrojem k práci je osobní komunikace. Jde někam, kde nikoho nezná, a zapřede hovor. Tato ochota startovat interakci je základním předpokladem k tomu, aby vůbec mohla vzniknout spolupráce, aby se zachovaly vazby mezi lidmi. Proto je prodejce posledním samurajem.

Na pozici prodejce by se tedy nikdo neměl dívat svrchu, nebo jí dokonce pohrdat. Prodejci jsou jedni z mála lidí, kteří jsou ochotni navazovat komunikaci s neznámými lidmi a aktivně vytvářet vztahy.

hledáme obchodníka

Praktický tip pro výběr toho pravého prodejce

Když máte před sebou kandidáta na pozici prodejce, zjistěte, zda chce práci prodejce opravdu dělat, anebo je jen donucen okolnostmi. Jděte na to od lesa. Zeptejte se ho, jaká je jeho vysněná práce, proč se poprvé rozhodl pro obchod, co mu ta práce přináší. Pokud bude jeho snová práce zcela odlišná od prodeje, a na další otázky bude odpovídat ploše, je možné, že je pro něj práce obchodníka jen nějakým východiskem z nesnadné situace. Zvolte tedy raději kandidáta, který práci prodejce dělat doopravdy chce.

Toto je jedno z mnoha doporučení, která vám můžeme ohledně výběru prodejců a práce s nimi dát. Abyste se dozvěděli více, kontaktujte nás na www.performia.cz.

 

Samuraje si vzala na starosti: Lucie Spáčilová

Zdroj fotografie: mrwallpaper.com

© 2024 imper.cz