Nano, mikro, makro a mega influenceři – víte, koho vybrat pro svůj brand?

 |  Články  |  Inspirace  |  Sabrina Harisová  |  1 473x přečteno

Využívání influencerů pro budování povědomí o značce je dnes velmi časté. Dokonce bychom řekli, že první vlna, kdy se mnoho společností probudilo a začalo předhánět, kterou z internetových celebrit lapí pro svou kampaň, už dávno přešla. Teď se začínají zamýšlet nad tím, zda ten či onen influencer oslovuje správnou cílovou skupinu, a zda jeho chování a styl komunikace odpovídá tomu, jak se chce daná firma prezentovat. Typů influencerů je několik, a tak se pojďme podívat na to, který je ten správný právě pro tu vaši značku.

Nano influencer (od 500 – 1000 fanoušků)

Věřte tomu nebo ne, ale tato skupina je velmi vlivná, i když nedisponuje obrovským množstvím followerů. Ti ale reagují daleko lépe na jakoukoliv sdílenou informaci. Proč? Protože influencer jich většinu zná osobně a oni zase jeho. Díky vzájemné důvěře je každé sdělení bráno spíše jako osobní vzkaz. Není drahý, přistoupí i na občasný barter, protože influencerství bere z větší části jako koníčka. Produkty si vybírá a podle míry osobní zodpovědnosti i představuje svým followerům. Chce si být jistý kvalitou toho, co prezentuje.

Mikro influencer (1000 – 10 000 fanoušků)

Jsou agenturami bráni jako odborníci na určitý produkt, problematiku, nebo službu, kterou opravdu dokonale znají. Jsou velmi důvěryhodní,  autentičtí, mají loajální followery a slouží jako mezistupeň mezi brandem a zákazníkem. Právě ten se s dotazy raději obrátí na mikro influencera než na brand. Mají určitou vizi o tom, jak se chtějí prezentovat a podle toho si vybírají spolupráce. Pokud produkt či služba rezonuje s jejich hodnotami, pak udělají maximum pro to, aby se o nich dozvěděli jeho followeři. Často i nad rámec podmínek spolupráce.

Makro influencer (10 000 – 100 000 fanoušků)

Známý až slavný člověk, který může mít statut celebrity. Má velký dosah i velkou míru zapojení, ale o to více musí sdílet informace ze svého soukromí či expertní obsah, aby si udržel kontakt se svými fanoušky. Klade veliký důraz na kvalitu svých postů, článků či videí a je větší profesionál. Je ale také dražší a velmi si vybírá, s kým spojí své jméno.

Mega influencer (100 000+ fanoušků)

Patří mezi ně celebrity, sportovci, či speakeři. Jsou skvělí pro masové  kampaně a jejich dosah je veliký, ale míra zapojení jen velmi malá. Při takovém množství fanoušků není možné, aby spolu infuencer a follower měli pevný vztah. Firmy je využívají spíše pro rozšiřování povědomí o značce, nebo při uvedení nového produktu či služby na trh.

 

 

Foto: instagram/influencer

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno