Jak vytvořit modernímu obchodníkovi vhodné prostředí, které maximálně podpoří jeho efektivitu?

 |  Články  |  Obchod  |  David Kolář  |  5 915x přečteno

Žijeme v moderní době, která si žádá nová řešení. Pojďme se podívat do hloubky toho, jaké prostředí a podmínky můžeme obchodníkovi vytvořit, aby měl dostatečnou motivaci odvádět ty nejlepší výkony.  Obchodníky už nenadchnete luxusními vozy, nebo telefony. Chtějí něco víc, jaké jsou tedy jejich priority? 

obchodni_ci

Peníze, auto a služební telefon nezaujmou

V posledním týdnu jsem se sešel s několika top obchodníky a ptal se jich, na základě jakých rozhodujících faktorů si vybírají, pro kterou společnost budou pracovat. V BusinessAnimals.cz tak máme z první ruky informace, které vám odpoví na zapeklitou otázku, co že dnes takový moderní obchodník potřebuje.

1. Vize společnosti

Na prvním místě uváděli obchodníci, že potřebují vidět jasnou vizi společnosti. Kam kráčí, jaký je cíl a celkové přesvědčení. Není to tedy jenom produkt, provize a hmotné statky, ale hlavně motivace společným cílem, na kterém se může jedinec svou prací aktivně podílet. Zapojení do vývoje, přinášení zpětné vazby od zákazníků a pocit, že právě on je jedním z těch, kteří dále utváří směr, jakým se firma ubírá.

2. Business partner, nikoliv zaměstnanec

S vizí a motivací obchodníka souvisí jeho role. Jestliže chcete ve firmě top obchodníka a ne leklou rybu, která si přijde pro fixní plat a již zmíněný služební automobil, musíte mu dát možnost a pocit, že je business partner, na kterém svým způsobem stojí a padá to, jestli bude firma úspěšná, nebo nikoliv. Motivace ročním bonusem u menších firem a u startupů podílem na zisku jsou pro dnešního obchodníka důležitějším faktorem než cokoliv jiného.

obchodni_ci_2

3. Moderní technologie s možností sebeprezentace

Další faktor, který mi kluci prozradili, byla možnost k obchodu využívat moderní technologie. Které to jsou? Nikdo z mladé generace obchodníků už vám nepůjde prodávat s deskami a propiskou v rukách. Chtějí klienta na osobní schůzce vtáhnout do jednání interaktivně, předvést mu produkt nebo službu na tabletu, ukázat webové stránky, Facebook fanpage, video reference nebo firemní aplikaci. Chce mít microsite se svou prezentací, kterou může sdílet na sociálních sítích (či si dát do e-mailového podpisu) a lákat tak nové zákazníky na místech, kde tráví většinu času.

4. Leadový marketing

Ať chcete, nebo ne, doba akvizice nových zákazníků se přesunula do online světa. Zákazníci jsou přesyceni telefonáty od neznámých společností, domluvit si schůzku na studený kontakt je čím dál tím těžší, a tohle si váš obchodník-business partner moc dobře uvědomuje. Připravte tedy vlastní leadovou platformu a předávejte obchodníkovi kontakty, které již projevily prvotní zájem o produkt vaší společnosti.

To si na vlastní kůži v nedávné době vyzkoušela i Jitka Zoderová, CEO BusinessAnimals.cz: „Od té doby, co jsme v BusinessAnimals.cz s Davidem Kolářem vyvinuli platformu na získávání leadů, které předávám svým obchodníkům, se mi úplně změnil pohled na akvizici zákazníků. Obchodníci jsou spokojenější, motivovanější a zároveň je to jeden z faktorů, proč nám funguje kontinuální recruiting nových tváří do obchodního týmu.“

Sales se velmi rychle vyvíjí a transformuje se do online světa. Jde spíše o životní styl a obchodníci si toto velmi dobře uvědomují. Nabídněte jim hodnoty, které jsou pro ně důležité, následně je představte moderní formou, řečí jejich kmene a pravidelně jim tyto informace předávejte na místech, kde se vyskytují.

Text: David Kolář

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno