Milleniálové spíše zametají věci pod koberec, než přiznají chybu. Proč?

 |  Články  |  Obchod  |  Jitka Zoderová  |  1 381x přečteno

Myslela jsem si, že můj článek na téma „Millenials nejsou mimozemšťani“, rozpoutá nějaké ohlasy, ale tak žhavé diskuze jsem nečekala. Proto jsem se rozhodla téma více rozvést a pokračovat.

K minulému článku chci dodat:

  • Názory plynou z mého pohledu, za kterým si stále 100% stojím.
  • Téma jsem pojala s nadsázkou, trochou ironie, pro online čtení. Nepíši žádnou HR příručku (zatím).
  • Ač jsem se ptala na názory na zkušenosti s dvacátníky, nic kloudného a konkrétního jsem zatím neobdržela (jen hodně obecně, každopádně děkuji všem za podporu, sdílení i hejty). Takže pokračujeme.

Čeho dalšího si při práci s mileniály všímám?

1. Smějí se našim pokusům být cool a trendy

Většinou vše, co nejde přímo z vás, a děláte jenom proto, abyste se někomu zalíbili – nefunguje. Ať už je to podoba odměn, motivace, teambuldingu, firemní kultury atd. Ideální je (a dělá to tak málo firem) se mladých napřímo zeptat. Mám pocit, že většina firem má klapky na očích nebo mají nějaký podvědomý strach hodně se ptát a chtít pochopit více úhlů pohledu.

2. Musí vědět PROČ

Nařízení, pravidla, směrnice – OK. Každá firma je ve větší či menší míře potřebuje. Když jim k tomu ale nedáte PROTOŽE, je velká pravděpodobnost, že se budou chovat tak, že to mají na párku. A to je pro vás frustrující, že? Přitom jen stačí trochu koučinku s každým zvlášť, nechat je, aby si odpověděli sami.

Příklad: Proč myslíš, že je pro tebe dobré zaznamenávat si aktivity, co ti to může do budoucna přinést? Co by se podle tebe mohlo dít, kdybys nad nimi neměl/a přehled?… A počkejte si na odpovědi.

3. Bojí se dělat chyby

Tak tohle je pro ně hodně ošemetné téma. Z mé zkušenosti to spíše nebývají lidi, kteří sami od sebe řeknou: „Hele, mně to drhne, potřebuji pomoct.“ Spíše mají tendenci věci zametat pod koberec. Nechtějí selhat, vypadat ve špatném světle před ostatními, cítí na sobě obrovský tlak společnosti, konzumu a rychlosti!

Můj TIP: Jděte jim naproti a ujistěte je, že CHÁPOU, že mohou s čímkoliv přijít a že věci se dají řešit.

4. Chtějí nám něco předat

Výchova je jedna věc, s tou už nic moc s hotovým člověkem nenaděláme. Někdy se nedivím, že se tak trochu zatáhli do ulity, protože pořád slyším někoho nadávat, jak ztracená generace to je, že nemají v sobě pořádné hodnoty atd. Nabídněte jim barter (výměnný obchod) s informacemi!

Například: Ukážeš mi, jaké aplikace nejčastěji používáš a proč? V čem ti ulehčují život? Po odpovědi do nich pak můžete klavírovat zase vy třeba: nejdřív práce, potom zábava! 🙂 Jejich přijímač bude nakloněnější poslouchat, reciprocita prostě funguje vždy!

Moc se těším na další vášnivé diskuze a hlavně už ty konkrétní případy z vaší zkušenosti! 🙂

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno