Michal Véle, ČMSS: „Stát neučí mladé lidi šetřit, učí je utrácet!“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Veronika Hvízdalová  |  5 967x přečteno

Michal Véle se v obchodu pohybuje přes deset let. Začínal na pobočce Vodafonu, působil jako obchodní zástupce pro firemní klientelu a nyní vede obchodní tým v Českomoravské stavební spořitelně. V ČMSS našel rodinné a přátelské prostředí, které se snaží předávat i mezi své lidi. Obor financí zažívá poslední dobou neustálé změny, mění se legislativa a končí půjčování 100 % finančních částek na bydlení. Mladí budou muset začít myslet na své budoucí bydlení již dříve a budou si muset šetřit. Jak vnímá Michal Véle tyto změny a proč nebere finanční společnosti jako velkou konkurenci?

IMG_2105

  • Ing. Michal Véle, manažer obchodního týmu Českomoravské stavební spořitelny
  • ČMSS je největší stavební spořitelna, která v České republice působí na trhu od roku 1993. Poskytuje stavební spoření, úvěry na bydlení, ale i hypoteční úvěry a pojištění.
  • Michal Véle vede jeden z nejúspěšnějších obchodních týmů, konkrétně tým pro Mladou Boleslav a Mnichovo Hradiště. Své lidi v týmu motivuje svojí osobností. Umí jim naslouchat a pomáhá řešit složité případy.
  • Právě hledají do svého týmu obchodníky, kteří ocení přátelské prostředí,jsou ochotní se vzdělávat a efektivně reagovat na trendy ve financích. Jste to vy?

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

Michale, ČMSS je na trhu už od roku 1993. Čeho si na společnosti nejvíce ceníte vy?

Moje první pracovní zkušenosti začaly u Vodafone přímo na pobočce, kde jsem získal zkušenosti v obchodu a komunikaci se zákazníky. Z pobočky jsem přešel na obchodního zástupce pro firemní klientelu a posléze jsem 4 roky vedltým vGenerali. U ČMSS si cením především rodinného zázemí a i toho, že je jedničkou na trhu.

Jedním z vašich produktů je stavební spoření. Oblíbenost tohoto produktu v posledních letech klesá a lidé více vkládají peníze do investic. Jak na tento trend reagujete vy?

Vše záleží na úhlu pohledu. Pokud budeme porovnávat počty uzavřených smluv třeba s devadesátými léty, kdy těsně po revoluci byla ČMSS první stavební spořitelna na trhu, tak ano asi můžeme říci, že se jich zakládá méně, ale já bych řekl, že naopak se obliba tohoto produktu navrací.  A řada lidí si již vyzkoušelo, že na investicích se dá ve velmi dlouhém horizontu vydělat, ale bohužel se může i stát, že ve chvíli, kdy peníze potřebují a chtějí je využít např. na financování nemovitosti, odchází s méně penězi, než kolik do investičních produktů vložili.

Myslím, že se vše po změnách legislativy vrací ke svým kořenům a stavební spoření je ideálním produkt, kde si spořit a vytvářet si rezervy na pozdější financování bydlení. A to vše s garantovaným výnosem a státním příspěvkem.

IMG_2110

„Pomáháme lidem splnit si sny o bydlení. Nejsilnější jsou příběhy, kdy od počátku vše vypadá, že to nepůjde a nakonec se vše úspěšně vyřeší.“

„Lidé se vrací k nám, protože věří ve stabilitu. Nechtějí mít každý produkt v jiné společnosti“

Mladí lidé dnes neumí moc šetřit a ČNB chystá zrušení půjčování 100% hypoték. Připravujete na tyto změny klienty?

Myslím si, že je to poměrně dobré řešení. Momentálně se opět objevuje realitní bublina a ČNB se snaží zabránit problémům, které nás postihli v roce 2008 po ekonomické krizi. Banky musí více zkoumat, zda klient má na bydlení, které si přeje. Klienty připravujeme a snažíme se je informovat o nutnosti spořit sobě i svým dětem, aby měli možnost si v blízké budoucnosti vůbec pořídit vlastní bydlení.

A co mladí lidé, kteří skončí na škole a budou chtít brzo bydlet ve svém?

Dobrá otázka. Musí se prostě naučit šetřit. Proto máme stavební spoření, kde jim stačí mít našetřeno 35 % z cílové částky a mají tak garantovanou úrokovou sazbu. Bohužel stát neučí v dnešní době mladé lidi šetřit, ale spíš utrácet.

  • Ideální by bylo se učit finanční gramotnost už na základních školách.
  • Rodiče by měli už dětem šetřit od malička. Mladí potom berou nutnost si spořit jako normální věc.
  • Posílat si část svých příjmů hned po výplatě na stavební spoření a uchránit je tak před spotřebou.

Dnešním trendem je i velký rozmach finančních společností. Finanční společnosti vystupují jako moderní, efektivní a jednoduchá cesta, jak můžou lidé začít podnikat. Jak s tímto trendem bojujete u nováčků?

Finanční společnosti používají v některých případech k náboru různé manipulační techniky. Lidé, ale neví, že životnost člověka, který pracuje pro takovou finanční společnost, je 2 roky a u nás i klidně víc jak 17 let. Tvoříme stabilní prostředí a poslední dobou se i klienti raději vrací k nám, kde mají všechny produkty pod jednou střechou.

IMG_2107

„Ve volném čase si občas zajdu zahrát squash a s kamarády se snažíme jednou týdně se odreagovat na partičce pokeru. Nehrajeme o peníze, spíš jde o to vyčistit si hlavu a vidět se s kamarády. V zimě se snažím trávit volný čas na horách. Teď se zrovna za pár dní chystáme do Alp.“

„Nejsme žádná pyramida ani letadlo. Obchodníci mohou u nás růst neomezeně a dostat se na manažerské pozice“

Vedete celkem velké území a tým. Díky čemu máte takový úspěch a jak své lidi motivujete?

Největší motivace pro všechny obchodníky jsou peníze. Já se svoje lidi snažím motivovat nejen penězi, ale i svojí osobou. Jsem jejich oporou ve složitých případech financování bydlení pro klienty. Hlídám, aby vše proběhlo v pořádku. Pomáhám jim nejen v obchodu, ale aby byli i samostatně schopni růst.

Máte nějaké specifické nároky na nováčka ve vašem týmu?

Každý manažer přesně ví, jakého člověka do týmu potřebuje. Není to o tom, že by musel umět obchod, občas je zkušený obchodník na škodu, protože už je zajetý v nějakých kolejích a nechce to měnit. Já hledám hlavně lidi, kteří chtějí něčeho dosáhnout a jsou ochotni na sobě pracovat, aby dosáhli toho, co chtějí.

Jak vypadá u vás takový den obchodníka a jak jim pomáháte růst?

Každý, kdo u nás začíná pracovat, si prvního půl roku projde intenzivním školením. Školení probíhá 2–5 dní v měsíci, kde je nováčkům předáno naše know-how a učí se obchodním dovednostem, které poté trénujeme na jednotlivých kancelářích podle toho, jak mu to jde. Na začátku je nováčkovi přiřazen určitý počet klientů, se kterými dlouhodobě spolupracuje a snaží se jim pomáhat plnit jejich sny.

Standardní den obchodníka začíná v 8 hodin ráno, kdy si udělá přípravu na schůzky s klienty a zjistí novinky z trhu a centrály ohledně produktů. Ideálně jsou 2–3 schůzky denně, ale záleží na náročnosti a požadavků klientů, většina věcí nejde vyřešit pouze jednou schůzkou.

Co vás nejvíce baví na oboru finance a kam se tento obor posune do budoucna?

Finance mě baví už od malička a nakonec jsem vystudoval i vysokou školu zaměřenou na ekonomii a management. Ve financích je hezké to, že žádný den není stejný. Každý den se snažíte pomáhat klientům s jejich bydlením, plnit jejich přání a touhy. Trh se neustále vyvíjí a my se musíme neustále přizpůsobovat. Před 5 lety jsme chodili domů ke klientům, dnes už raději navštěvují naše pobočky. Budoucnost? Od roku 2010 padly úrokové sazby na svoje dno a nyní se začínají opět pomalu zvedat.

Máte ještě vůbec čas na klienty?

Dnes už víceméně komunikuji s obchodníky na denní bázi, mám pod sebou celkem 6 kanceláří. S každým se potkávám individuálně a společně řešíme jejich případy a snažím se jim pomoci. Navíc neustále sleduji informace o konkurenci a trhu. Pokud mám zrovna v týmu nováčka, tak společně řešíme jednotlivé klienty, a já jim dám zpětnou vazbu. Věnuji se už hlavně klientům, jejichž případy jsou složitější na vyřešení.

Je něco, čeho si ceníte u lidí ve vašem týmu?

Celkově v rámci ČMSS si vážím hlavně té již zmiňované rodinné až přátelské atmosféry. A když to vezmu konkrétně na můj tým. Je to jejich lidský přístup ke klientům a to, že se snaží každému poskytnout 100% servis. Jsem rád, že moji obchodníci jsou schopni si vzájemně poradit a předávat si tak své zkušenosti a dovednosti.

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

Text: Veronika Hvízdalová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno