David Krátký: „Naskočil jsem do rozjetého vlaku a postavil ve Storyous telesales“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Jana Orlovská  |  4 018x přečteno

Poslední měsíce se ve Storyous nesly ve znamení největšího šílenství ohledně EET. Ještě než celý tento humbuk vypukl, rozhodli se obchod rozšířit o nové telesales oddělení. Nový manager oddělení David Krátký se musel seznámit se všemi systémy i s produktem, zároveň řídit své lidi i sám sebe v nové pozici. Na zaškolovaní nebyl čas, vše se učil za pochodu. Výsledky však dopadly nad očekávání a vytvoření telesales týmu se ukázalo jako dobré rozhodnutí.

david krátký

  • David Krátký, 25 let
  • V listopadu nastoupil do Storyous na pozici Telesales Manager. Zatím jsou v oddělení v šesti, s růstem firmy plánují rozšiřovat i tým.
  • Obchodování po telefonu pro něj není žádná novinka. Má pětiletou zkušenost z call centra, kde byl nejdřív prodejcem a pak vedl celý tým.
  • Klasický prodej má za sebou, teď ho baví předávat zkušenosti svým kolegům, pomáhat jim prodávat a vede tým. Pro Davida je velká výzva ve vedení této firmy něco dokázat a rozjet oddělení, které tu dosud nebylo.
  • Ve Storyous hledají nové parťáky, kteří doplní jejich dream team. Můžeš se přidat jako Sales specialista z pohodlí židle nebo Sales manager.

Nastoupil jsem do rozjetého vlaku a učit jsem se musel za pochodu

Davide, ve Storyous jsi nastoupil do nově vzniklého oddělení, navíc ve vypjatém období těsně před startem EET. Jak ses s tolika výzvami popral?

Nastoupit do Storyous byla celkově velká výzva. Přišel jsem jako nováček zrovna v době „EET špičky”, která byla pro firmu stěžejní. Věděl jsem, že nemůžu ztrácet čas. Nastoupil jsem do rozjetého vlaku a zaučoval jsem se za chodu. Hodně mi pomohli kolegové a byli mi podporou od samého začátku. Po týdnu si to sedlo a teď se tu cítím jako doma.

Storyous telesales David Krátký

Listopad, měsíc před spuštěním EET v gastro oboru, byl pro Storyous opravdu náročný. „Byli jsme na EET připraveni, pracovali jsme na maximum, kolegové odvedli skvělou práci, takže všem patří velké díky,“ chválil všechny kolegy David. „Zvládly to i všechny naše systémy, v den spuštění i poté vše fungovalo a funguje na 100 %,” dodává.

První vlnu EET, která se týkala hotelů a restaurací, máte za sebou, tím to pro vás ale nekončí. Co plánujete dál?

V první vlně jsme samozřejmě nedokázali uspokojit všechny zákazníky, někteří lidé přeci jen koukají hlavně na cenu, nikoliv na kvalitu. Už teď však máme pár klientů, kteří přešli k nám, protože zjistili, že si vybrali systém, co jim nevyhovuje. V rámci telesales teď máme vlastní kampaně třeba na kontaktování spokojenosti zákazníků nejen našich, ale i těch od konkurence.

Proč jste se ve Storyous vůbec rozhodli pro nové telesales oddělení?

V každé větší obchodní firmě existuje nějaké telesales oddělení, což tady u nás chybělo. Díky telesalesu dokážeme obsloužit daleko víc zákazníků a jsme tu i pro ty, kteří jsou pro naše obchoďáky v terénu nedostupní. Jednoduše řečeno, telesales vzniklo, protože jsme chtěli zefektivnit prodej.

Vždy je důležité, co se přes telefon prodává

Davide, ty se v oboru telesales pohybuješ už nějakou dobu, jak jej vnímáš, nesetkáváš se s předsudky?

Máš pravdu, že telesales nemá u některých lidí nejlepší pověst, koukají na nás skrz prsty. Chtěl bych říct, že je to práce jako každá jiná. Pracuješ z pohodlí židle a prodejce si dokáže vydělat mnohem větší peníze než jinde. Je určitě hodně důležité, co se přes telefon prodává. My nabízíme systém, který má smysl, zákazníci jej potřebují, pomáhá jim a živí je, a to je obrovská výhoda.

V čem se lišíte od kolegů terénních obchodníků?

Já začnu tím společným a to je uzavřít deal. Svým způsobem je ta práce podobná, i obchoďáci si navolávají schůzky s tím rozdílem, že potom musí do toho podniku ještě zajet a tam prodej realizovat. Telesales pracovník zavolá zákazníkovi, představí produkt a ideálně ještě v ten samý den prodá. Pokud ne, tak se domluví na další spolupráci třeba v následujících dnech. Pracujeme z kanceláře a máme tu skvělé kafe. 🙂

Storyous telesales team

Telesales pracovníci nejezdí do terénu, každý nový člověk ale absolvuje pár setkání přímo s obchoďákem. „Vidí, jak vypadá schůzka v terénu, což mu potom pomůže představit si budoucího zákazníka při prodeji po telefonu a celkově mu to prodej ulehčí.“

Zmiňoval jsi, že obchodníci se nedostanou všude, jak jsi to myslel?

Máme obchoďáky po celé ČR, ale jsou místa, menší vesničky nebo horské oblasti, které jsou i pro obchodníky v terénu daleko. Tam můžeme právě my zavolat a zrealizovat celý obchod přes telefon. Povinnost evidovat EET totiž platí všude.

Naši pokladnu zvládne zákazník zapnout sám, případně pomůže video návod

Dá se pokladní systém prodávat po telefonu, nepotřebují ho zákazníci předtím vidět a osahat?

Dobrý prodejce zvládne prodat po telefonu téměř cokoliv. Takže ano, naše pokladny se po telefonu prodat dají. Velkou výhodou je, že na trhu už máme své jméno, naši pokladnu má již mnoho podniků, což v prodeji hodně pomáhá, protože zákazníci ty naše pokladny podvědomě znají. Co se ovládání týče, naše pokladna má velmi intuitivní ovládání. Samozřejmě nabízíme i možnost zaškolení, takže se zákazník nemusí obávat, že na to bude sám. Na webu máme navíc připravené videonávody…

Nejlepší argument je, když majitel vidí náš pokladní systém v akci v některém z jiných podniků

Storyous telesales

Vnímal jsi s ohledem na EET i zvýšený konkurenční boj? Jaké argumenty nakonec rozhodly ve váš prospěch?

Určitě to bylo v listopadu složitější. Konkurence je však dobrá věc, žene nás dál. Na trhu jsme už nějakou dobu, máme vybudované jméno a tradici. Skvělou práci odvedlo i naše PR. Byli jsme hodně vidět, jak na internetu, tak i v novinách, časopisech. V tomto ohledu nám to hodně pomohlo. Navíc máme už spoustu známých podniků, klienti se mezi sebou znají, takže jsme se mohli opírat i o reference.

Na trhu se zaměřujete hlavně na gastro, plánujete oslovovat i zákazníky z druhé vlny EET?

Druhá vlna v březnu se týká maloobchodu, my na něj sice nejsme přímo zaměření, pořád se chceme věnovat gastronomii, ale v určité sféře dokážeme uspokojit i maloobchodníky. I jim má náš systém co nabídnout.

Davide, jaké sis na rok 2017 stanovil osobní i pracovní cíle ty sám?

Pro následující rok plánuji posílit tým telesales o další kapacity a rozjet nové kampaně. Hned na začátku roku budeme opět v zápřahu, neboť se blíží 2. vlna EET. Mým pracovním cílem je dokázat, že oddělení telesales má tady ve firmě svoje pevné místo a že byl dobrý nápad jej zřídit. Znamená to tedy udělat minimálně takový počet dealů, jaký jsme si stanovili. Co se týče osobního cíle, tak zformovat postavu do plavek, jelikož za šest měsíců bude opět léto. (smích)

Text: Jana Orlovská

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno