V Bidli jsem vybudoval tým, který dnes dělá miliardové obraty na hypotékách, říká regionální manažer

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  6 244x přečteno

Agresivita trhu stále roste, dnes je toho potřeba zvládnout 2x tolik než před sedmi lety. Své o tom ví Vítězslav Culka, mladý sympaťák, který se za 7 let vypracoval na regionálního manažera přes nemovitosti v Bidli. Jeho rajónem je multilevel marketing (neboli MLM). Jak se k této oblasti vlastně dostal, co ho na tom zaujalo a proč už dělá obchod jen okrajově? K rozhovoru si přizval úspěšnou obchodnici Lucku, která má na starost hypotéky.

Víťo, jak jste se vlastně dostal do multilevelu a co vás na tom zaujalo?

Když jsem studoval na vejšce, hledal jsem různé brigády. Vyzkoušel jsem toho více, nějaký čas jsem pracoval v Sephoře jako ochranka. Jen pro zajímavost jsem si tam vydělal asi 800 Kč za 11 hodin práce. A pak jsem od kamaráda dostal nabídku vydělat si 40 tisíc za 10 hodin práce. Přišlo mi to trochu jako sci-fi, nicméně bylo to lákavé. Jednalo se o multilevel marketing. Po vejšce jsem začal prodávat paušály a dělal jsem takový ten surový dooring, kde jsem se toho hodně naučil. Často jsem se setkával s odmítnutím. A náhoda tomu chtěla, že ten samý člověk, co mě oslovil do MLM, mi dal tip na práci v Hypocentru, že se tam dají vydělat pěkný peníze. A tak jsem neváhal a šel do toho. 🙂 Hned po prvním roce se mi podařilo vyhrát „Nováčka roku“.

„V Bidli pracuji 7 let. Předtím jsem si vyzkoušel práci v „kolbence“, kde jsem pracoval za 50 Kč na hodinu. Měl jsem ruce rozřezané od špon. V tu dobu jsem se rozhodoval, co budu dělat dál. Studoval jsem střední a rozhodoval se, jestli jít na vysokou. Všichni mi říkali, že to bude fajn,“ říká o sobě Víťa. Ve volném čase rád sportuje, miluje fotbal, hokej a věnuje se míčovým sedmibojům. Díky sportu se nakonec přihlásil na vysokou FTVS, kde si udělal bakaláře a už při studiu začal dělat multilevel marketing, který mu byl vlastně osudný.

Do Bidli jste nastoupil jako řadový obchodník?

Ano, 6, 5 roku jsem dělal hypotéky, postupně si vybudoval tým, který dnes udělá miliardu na hypotékách. U nás jsou ta oddělení hodně propojená a sdílíme si nabídky. Nejsilnější tým je hypoteční, a naopak nejslabší je realitní. Chtěl jsem je více podpořit a věnovat se více právě realitám, což se povedlo. V současné době je tam 22 lidí, kteří dobře spolupracují a fungují. Na této pozici jsem poměrně krátce, přibližně 8 měsíců.

Jak vlastně vypadá vaše pracovní náplň?

V tuto chvíli se zabývám hlavně personálními věcmi, to znamená pohovory, školím nováčky, pomáhám jim vydělávat a zdokonalovat se v realitním byznysu. Propojuji tyto skupiny lidí a ukazuji jim cestu, jak mají mezi sebou fungovat, aby to bylo efektivní. Vycházím ze svých zkušeností, které jsem za ty roky získal.

A co obchod, ten už neděláte?

Už moc ne. Věnuji se svým stálým klientům, kteří už jsou vlastně moji kamarádi. Takže do jisté míry obchod ještě dělám, abych nevyšel úplně ze cviku. Ale je pravda, že více mě baví to, když někomu mohu pomoci, naučit ho to a jemu se pak daří. To mě těší více než dobře obsloužený klient.

Jak se za těch 8 let, co jste v branži, změnil trh?

Určitě dost, hlavně agresivita trhu, konkurenční prostředí, náročnost klientů – to všechno roste geometrickou řadou. A hlavně také pracovní tempo. Když se podívám o sedm let zpátky, tak si troufnu říci, že dnes toho musíme stihnout a zvládnout dvakrát tolik co dříve. S tím souvisí nutnost plánovat si vše dopředu a hodně šetřit časem.

Když se zmiňujete o tom plánování, jak si nastavujete vy svůj time management?

Udělal jsem si v tom určitý systém, všechno si zaznamenávám a řeším elektronicky. Zadání úkolů a požadavků dělám e-mailem. Naučil jsem si určovat si priority, tedy rozděluji si práci na to, co je důležité, urgentní, a co počká… Mám naštěstí asistentku, která mi v tom pomáhá. A také využívám appku v telefonu, do které si zadávám úkoly na každý den. Je to super věc. Dokonce jsem si stáhnul aplikaci, která mě upozorní, že bych se měl napít. 🙂

Pojďme nyní více popsat, čím se zabýváte, protože nenabízíte jako firma každý produkt zvlášť, ale jednotlivé služby jsou vzájemně provázané. Můžete mi to popsat?

Zkusím to vzít formou příběhu. Člověk dostane tip, že se někde prodává nemovitost, tu si nabere a inzeruje. Na tuto nemovitost dále volají lidé a přijde další člověk, který řekne, že ji chce koupit. Jenže potřebuje dostat hypotéku. A teď to trochu rozpitvám. On nabere nemovitost tady v Praze, má tam asi 100 tisíc Kč provizi, z toho dostane 50 tisíc obchodník a ten doporučí hypotéku, která bude například 3 milióny Kč. Za to doporučení hypotéky, kterou zprocesuje, dostane jako bonus 18 000 Kč, a tak to jde dále. My jsme schopní klientovi pomoci zrealizovat vše pod jednou střechou, ale naši zaměstnanci se zaměřují vždy na jednu problematiku a vzájemně si vypomáhají. V tom je ta největší síla.

Lucie Štrosová pracuje ve firmě 3 roky na pozici obchodníka. „Nastoupila jsem jako realitní makléř, i když jsem chtěla od začátku dělat hypotéky. Nakonec jsem zjistila, že makléřina mě nebaví a odešla jsem do jiné firmy. S Víťou Culkou jsem spolupracovala externě a on mě zlanařil, abych se vrátila a tentokrát už do hypoték. A jsem ráda. Zjistila jsem, že si vydělám pěkné peníze, a navíc mám absolutní flexibilitu, to mi vyhovuje,“ říká Lucie.

Lucko, co přesně v Bidli děláte?

Specializuji se na bonitnější segment, takže jsem tady trochu na bázi privátního bankéře. Za svými klienty dojíždím do firem, snažím se jim maximálně vyjít vstříc. Dělám pro ně první poslední a poskytuji jim takový komplexní servis.

Co je na vaší práci hypoteční specialistky nejtěžší?

Tím, že jsem v bankovnictví už pracovala dříve, tak jsem znala tu metodiku, což byla pro mě velká výhoda. Nejtěžší je určitě ta disciplína, ale to je u každé práce na IČO, kdy jste sám sobě pánem. Musím si vše sama koordinovat a záleží na mně, jaké budu mít výdělky. Zase ale vím, že když hodně zapracuji, můžu si pak dovolit třeba třítýdenní dovolenou v kuse. To má své výhody. Ze začátku navíc nemáte žádné výdělky, takže je potřeba trpělivost a vydržet. Někdy to trvá i několik měsíců, než se to zlomí. Nováčci, kteří nemají žádné zkušenosti s hypotékami, musí počítat s tím, že zpočátku toho bude hodně. Myslím informací, budou se muset stále učit a nasávat vědomosti. Ale stojí to za to.

Jaké případy řešíte? Bonitnější klientela to budou hodně drahé zakázky, že?

Ano, točí se v tom hodně miliónů. Ještě v bance jsem řešila samé nestandardní příjmy. Například, když klient chtěl půjčit 11 milionů, protože kupoval byt v Pařížské ulici. Byla to vysoká hypotéka napsaná na jeho firmu, což bychom normálně nemohli uznat, ale nakonec se mi povedlo to dotáhnout do konce a ke spokojenosti klienta. Nedávno jsem ještě řešila úvěr nad 20 milionů, kde to bylo s příjmy klienta dost specifické. Měl zisky z dluhopisů, a to by normálně neprošlo. Naštěstí to risk management povolil, a nakonec jsme mu pomohli. Takové případy zaberou hodně času, klient vyžaduje pozornost, protože v tom má hodně peněz.

Víťo, jak u vás funguje automatizace, nové appky a tak?

Troufnu si říct, že adaptace našich zaměstnanců na tyto novinky je poměrně rychlá. Teď najíždíme na slack, což je interní komunikační systém a musím říct, že to lidé přijali moc dobře a najíždí na to celá firma. Máme tady sofistikovaný software. Chceme být vždy o krok napřed před konkurencí, tak se musíme snažit. To znamená, že než konkurence něco vymyslí nebo udělá to co my, tak my už musíme být zase o kousek dál. Ředitel je vizionář, každý týden přijde s jednou či dvěma novinkami. Největší novinkou posledních týdnů je změna názvu na Bidli. Dále pak děláme například snídaně zdarma, máme polepená auta, zmodernizovali jsme prostory, aby se tu klienti cítili dobře. Žádné klasické přepážky tu nenajdete. Máme skvělou relaxační zónu, fresh džusy.

Foto: Marek Rebroš

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno