7 tajemství úspěchu při práci z domu

20. Srpen 2014

Kovaní obchodníci mají buď část, nebo celý pracovní týden ve vlastní režii. Patříte-li mezi ty, kteří se neobejdou bez příprav doma, pak znáte nejen výhody, ale i úskalí, které home office přináší. Pracovat naplno a efektivně může být doma někdy problém. Je totiž spousta jiných věcí, které by se daly dělat… Jak lákadlům odolat? Přinášíme 7 ověřených tipů, jak zvládat domácí přípravu na jedničku:

animals_home office_02

hledáme obchodníka

1. Vymezte svůj pracovní prostor

Pravidlo číslo jedna – udělejte si zázemí. Vytvořte si v bytě místo, ve kterém budete jen a pouze pracovat. Přirozené světlo, velký stůl a dveře. Nejen, že tak oddělíte soukromý život od pracovního, ale zároveň se přinutíte opravdu něco dělat. Odstraňte vše, co by vás mohlo rozptylovat, zapomeňte na televizi a rozečtenou knížku nechte ležet v jiné místnosti.

 

2. Ušetřený čas využijte

Pokud jste doteď dojížděli a trávili dlouhé minuty či dokonce hodiny na cestách, pak si teď určitě chrochtáte blahem, kolik času ušetříte. Fajn, ale rozhodně ho nepromarněte. Využijte čas, který máte navíc, efektivně. Věnujte ho například vyřizování e-mailů po ránu a hledání nových kontaktů odpoledne.

 

3. Zachovejte profesionalitu oblékání

I když pracujete část dne doma, zapomeňte na práci v pyžamu. Může to být sice pohodlné, ale rozhodně to nepřidá na vaší výkonnosti. I doma byste měli dodržovat určité dekorum. A pokud navíc pořádáte z domu i Skype konference, myslete také na pořádek kolem zorného pole obrazovky.

Vyzkoušejte leady

 

4. Mějte den ve vlastní režii

Práce z domu nás často strhne k tomu, že začneme pracovat dřív, než jsme zvyklí, ale končíme mnohem později. Stanovte si hranice a udělejte si čas i pro sebe a rodinu. Ocení to nejen vaši blízcí, ale i tělo – odpočinek je prostě potřeba.

Zdroj: www.decoist.com

5. Už žádné rozptylování. Motivujte se

V kanceláři slyšíte ruch týmu, navolávání kolegů a jste neustále motivováni. Home office motivaci zvenčí postrádá, musíte se tedy umět pořádně nakopnout zevnitř. Což se lépe řekne, než udělá. O odstranění veškerých zdrojů rozptýlení jsme již hovořili, podpořte jejich ignoraci ještě pár pomocníky. Někomu vyhovují květiny na okně či čerstvý vzduch z otevřeného okna, jiný potřebuje k přílivu energie sepisovat a odškrtávat to-do listy, využívat různé GDT techniky nebo časovač Pomodoro.

 

6. Delegujte, co můžete

Práce z domu vytváří dojem, že máte moře času, jste svým vlastním pánem a (konečně) si můžete vše dělat po svém. Přesto však iluzi nepodlehněte, buďte stále v pravidelném a úzkém kontaktu s týmem, případné administrativní úkony delegujte dál.

 

7. Udržujte kontakty

Práce z domu svým způsobem limituje a izoluje, zvlášť, když s klienty nehovoříte po telefonu ani osobně. Myslete proto na udržování a navazování nových kontaktů. Existuje řada možností, jak být v kontaktu i z pohodlí domova. Využijte k tomu sociální sítě a rozšiřujte svou obchodní působnost např. přes LinkedIn.

 

Text: Lucie Formanová

Zdroj úvodní fotografie: newageretromum.com

© 2024 imper.cz