15 návyků opravdu úspěšných obchodníků – znáte je všechny?

25. Červenec 2018

Už jste si někdy položili otázku, jestli můžete něco dělat ještě o kousek líp? Většina z vás asi odpověděla, že ano..a ten zbytek? Ten si to jen myslel -) A protože –NEUSTÁLE SE ZLEPŠOVAT- je jedna z našich firemních hodnot (víme, že je s námi sdílíte), přinášíme seznam návyků, které vám pomohou vylepšit sales proces.

Obchod je alchymie. Jde o správné namíchání dovedností a empatie, aby vznikla dokonalá symbióza mezi obchodníkem a klientem. Většina dokonalých věcí ale potřebuje důkladnou přípravu ☺

15 návyků opravdu úspěšných obchodníků

1. Identifikujte  svého klienta

Jasně si nadefinujte, kdo je, jak žije a jaké má potřeby – jak mi říkáme, vytvořte si svého avatara. Pak budete přesně vědět, jak svůj produkt prodat, a jaký způsob k jeho prodeji nebo prezentaci zvolit. Tím budete daleko efektivnější ve svém snažení.

2. Využívejte sales proces, který se dá měřit a opakovat

Mnoho obchodníků dá na intuici. Ta je sice důležitá, ale ještě důležitější jsou čísla a přehled. Analyzujte své úspěchy ale i neúspěchy. Mějte na zřeteli čas, snažte se být efektivnější, sledujte klíčové metriky a upravujte je. Abyste byli úspěšní, musíte být konzistentní.

3. Dokonale poznejte svůj produkt

Umět prodat tak, aby byly spokojeny obě strany, je umění. Zvláště teď, kdy jsou na internetu téměř všechny informace, které zákazník potřebuje, je na obchodníkovi, aby přinesl něco navíc. Předal zkušenost, pocit, nadšení, autenticitu….ale to může udělat jen za předpokladu, že svůj produkt dokonale zná.

4. Najděte hacky a zkratky

Najděte taktiku, která vám funguje a tu leštěte a krášlete. Neustálé experimentování zdržuje a nepřináší výsledky.

5. Praktikujte aktivní poslech

Netvařte se, že vnímáte, když vám klient něco vypráví a nesnažte se ho umluvit – buďte opravdu přítomní a věnujte mu svou maximální pozornost. Budete tak  snadněji číst mezi řádky a tím, že lépe pochopíte jeho potřeby, vybudujete si trvalejší vztah.

Vyzkoušejte leady

6. Zvládejte své emoce

Jen psychicky odolní jedinci se v obchodu vyšvihnou na top a udrží se tam.  Soustavně na sobě pracují, meditují, sportují a tvrdě pracují. Nepodléhají depresím, když se jim třeba občas nedaří. Chopí se výzvy, trošku opráší svůj sales proces a jdou do toho zas naplno.

7. Vymazlený follow up

Statistiky říkají, že většinu všech dealů obchodník dotáhne po osmém kontaktu. Je tedy jasné, že je follow up klíčový. Na toto téma jsme napsali článek Chcete mít vyšperkovaný follow up?, který shrnuje ty nejdůležitější kroky.

8. Personalizujte

Ať už píšete e-mail, tvoříte nabídku, prezentaci…snažte se veškerou komunikaci tvořit na míru každého zákazníka. To samé se týká produktu nebo služby. Pokud to jde, přizpůsobte je potřebám zákazníka, aby měl jistotu, že je to opravdu to, co hledal.

9. Nezapomínejte na přestávky

Váš den je kolotoč plný telefonátů a schůzek. Nestíháte jíst a pracovní doba se často protahuje i na 12 hodin. To vše pomalu útočí na vaši psychickou a fyzickou kondici a při mnohaměsíčním zápřahu začínáte být vyčerpaní.  Syndrom vyhoření pak na sebe nenechá dlouho čekat. Snažte se zanalyzovat své denní aktivity a kolik vám zabírají času. Můžete něco delegovat? Nepomohla by vám s administrativou a potvrzováním schůzek třeba virtuální asistentka? Fakt se nestíháte v klidu najíst? Opravdu musíte pracovat každý den do půlnoci?  Definujte si, co je ještě práce a co vaše ego, neefektivita, nesoustředěnost….

10. Neflákejte spánek

Ukrajujete si neustále ze spánku? Je pravda, že mnoho úspěšných obchodníků vstává ráno velice brzy. Buď proto, že si chtějí zacvičit a nastartovat se, nebo se na den pracovně připravit a mít náskok. To je samozřejmě v pořádku. S tím ale souvisí i fakt, že v tom případě musí chodit dříve spát. Abyste mohli sršet skvělými nápady a měli spousty energie na komunikaci, měli byste podle odborníků spát 7- 8 hodin denně. Ruku na srdce…kdo z vás to takhle má?

11. Věřte tomu, co prodáváte

Je jednodušší prodávat to, co máte rádi a sami používáte. Pokud se vám to nedaří, najděte klienty, kteří vaše produkty zbožňují. Získejte od nich zpětnou vazbu a sepište si hlavní argumenty. Ty pak můžete v prodeji použít.

12. Poznejte, co vás nejvíce motivuje

Jsou to peníze, splnění plánu, nebo koupě nového auta či stavba domu? Najděte to, co vás nakopne k větším výkonům. A pokud občas motivaci ztrácíte, pořiďte si workbuddyho. Někoho z kolegů, se kterým můžete soupeřit o množství closed dealů.

13. Zákazníkův úspěch je váš úspěch

Tím, že prodáte, to nekončí. Se zákazníkem jste přece navázali vztah, vyřešili jste mu totiž problém. Pravidelně se mu ozývejte a sledujte, jak si vede.

14. Připravujte se dopředu

Úspěšný obchodník nikdy nepřijde na meeting nepřipraven. Díky tomu má také v pohotovosti odpovědi a argumenty na možné výmluvy.

15. Vyhledávejte potenciální klienty všude

Odchodem z kanceláře se nic nemění. Dobrý obchodník vidí příležitosti k obchodu všude a je připraven navazovat vztahy.

Máte nějaké vlastní zásady, které stojí za zmínku? Těšíme se na vaše komentáře

© 2024 imper.cz