TOP obchodníci mluvili na téma „PR a STATUS“ [ZÁZNAM webináře]: Výsledky se neprojeví hned. Pokud to nevzdáte, bude to síla

17. 10. 2016 +

Obchod

Hodně lidí nepovažuje PR za důležité, někteří jeho sílu zatím podceňují. Jedním z důvodů může být fakt, že za PR nejsou vidět okamžité výsledky. Budování statusu v businessu je běh na dlouhou trať. Když to vydržíte, přinese to zasloužené ovoce a zcela otočí váš způsob obchodování. K lepšímu. Důkaz je lepší než slovo, a proto jsme rádi, že se nám povedlo shromáždit na jedno místo 3 TOP obchodníky, kteří mají s PR a STATUSEM bohaté zkušenosti, o které se podělili v nedělním webináři. Nestihli jste sledovat? Podívejte se ze záznamu.

webinar-status-zaznam

Potřebuji vůbec pracovat na svém PR a STATUSU?

Lucie Peterková s Jirkou Šedkem pracují v MLM oboru a oba se shodli na tom, že v jejich oboru je budování brandu a práce s PR nutností. Komunikovat s lidmi, kteří vás uznávají, místo nevolávání studených kontaktů, kdy lidi doslova otravujete s tím, aby s vámi šli na schůzku, je totiž pro ně k nezaplacení. Pavel Bulowski, který obchoduje v jihovýchodní Asii, přinesl ještě další zajímavý pohled: „Tím, že prodáváme do několika regionů, není možné se s každým potkávat v osobní rovině tak, jak bych chtěl. Proto je pro nás internet hodně důležitý. Nám se hodně osvědčilo i pořádání komunitních eventů. Jednak dokážete na jedno místo koncentrovat velkou skupinu potenciálních klientů a navíc získáte jiný vhled do jejich života. Pro Asiaty je rodina opravdu důležitá, a pokud s nimi chcete dělat business, tyhle věci hodně pomáhají.“

Jedna věc je dělat kvalitní obsah, druhou věcí je dát o sobě vědět. Proto Davida zajímalo, jak obsah šířit a jestli je důležité také to, kde ten obsah publikujete. „Jedním článkem nebo rozhovorem díru do světa neuděláte, je potřeba šířit obsah tam, kde se pohybuje vaše cílová skupina. Vždy si odpovězte na otázku: Kde je můj zákazník a jak se s ním dostanu do konverzace? Musíte vědět, koho oslovit přes Facebook, komu dává větší smysl LinkedIn. Pokud cílíte na mladší generaci nevyhnete se Snapchatu,“ radí Pavel.

Celý rozhovor s Pavlem Bulowskim

PR vám pomůže odklonit frontu na banány k vašemu stánku

Prodáváte stejný produkt jako konkurence, ten váš je dokonce kvalitnější, ale fronta je pořád někde jinde. Čím to je? Lidé o vás nevědí a neví, kde vás najít. Naopak, pokud někdo o sobě kontinuálně dává vědět, pro zákazníky je to známka kvality. Všichni tři hosté včerejšího webináře pochopili, že pracovat na svém PR je opravdu důležité a na vlastní kůži se přesvědčili, jaký to má efekt.

Jednou provždy dáte sbohem studeným kontaktům

Zní vám to jako hudba z Marsu? Zbavit se nutnosti navolávat studené kontakty je realita, která je dosažitelná pro všechny obchodníky. Skutečnost, že se lidé začali ozývat sami, byla prvním pozitivním efektem, který zaznamenali všichni obchodníci. „Pro mě znamená PR a být na internetu nový zdroj kontaktů, velice důležitý zdroj kontaktů, protože dokážu oslovit úplně neznáme lidi, ke kterým bych se nikdy nedostal. Poté, co jsem začal být vidět, mi lidé začali volat sami a přemlouvat mě, abych si s nimi dal schůzku. To se mi nikdy předtím nestalo,“ popisuje první výsledky Jirka.

Business se zrychlí a zjednoduší

Jít na schůzku s někým, kdo vás zná a sleduje, business hodně zjednodušuje. „Klienti mají lepší možnost nás poznat. Na osobní schůzce se vidíme hodinu, což je pro někoho hodně malý časový prostor,“ říká Lucie. A v tom má pravdu. Tím, že jste vidět, se o vás potenciální klienti či partneři mohou dozvědět v podstatě všechno, a tak si mnohem rychleji získáte jejich důvěru. Velkou změnu pozoruje i Jirka: „Než jsem předtím s nějakým klientem uzavřel smlouvu, trvalo to 2–3 schůzky a několik telefonátů. Dnes se s některými lidmi vůbec nemusím setkávat, zatelefonujeme si a jdu rovnou podepisovat smlouvu. Lidí mě už znají, vědí, co dělám, jak to dělám a líbí se jim to. Někdy si připadám jako naostřená kosa – dělám to mnohem rychleji.“

Jste ready stát se známou osobností?

Když začnete být vidět, připravte se na to, že se rapidně zvýší zájem o vaši osobu. Lucie se přiznala, že její aktivita na Facebooku se zvýšila několikanásobně, lidé ji začali sledovat a dospělo to do stádia, že nestíhá reagovat a na svém profilu má desítky nevyřízených žádostí o přátelství. Překvapený dosahem článku, který vyšel na BusinessAnimals.cz zůstal i Pavel, který v České republice vůbec neobchoduje a neviděl v tom původně až tak velký potenciál. „Zájem to vzbudilo velký, začali se mi třeba ozývat lidi, kteří mají zájem rozběhnout business v Asii, ptali se na rady a případnou možnost spolupráce.“

Celý videorozhovor s Jirkou Šedkem

button registrace obchodnika transparent

PR nevybudujte z noci do rána

Možná to teď na vás působí příliš růžově. Popravdě, nic složitého na tom není, ale myslet si, že zasloužené ovoce budete sbírat okamžitě, je utopie. „PR je dlouhodobá záležitost, kterou nevybudujete ze dne na den. Je za tím mravenčí práce,“ říká ze zkušenosti Pavel a Lucka s Jirkou jednoznačně souhlasí. Lucii trvalo měsíc až dva, než se objevily výsledky. „Nemůžete to vzdát po měsíci, když se neobjeví žádné výsledky, ty narůstají postupně a mohou se projevit třeba i za rok. Chce to velkou disciplínu a neustále aktualizovat obsah a samozřejmě nenechat to plavat.“

Další vlastností, kterou se budete muset obrnit, je vytrvalost, a dle Jirky ani ta nestačí. „Vezměte si boeing. K tomu aby se odrazil od země, potřebuje 4 plyny, na 1 nebo 2 nevzlétne. A to samé platí v salesu. Nestačí být pouze vytrvalý. Pokud neděláte ty správné kroky, nikdy nevystoupáte k výšinám.“ Na začátku to bude také chtít víc práce, pokračuje Lucie: „Natočit videa a vytvořit materiály mi zabralo spoustu času, ono se to však poté hodně točí a vy v konečném důsledků čas ušetříte. Teď pracuji v průměru 3 hodiny denně.“

Celý rozhovor s Lucií Peterkovou

Dejte o sobě vědět jakýmkoliv způsobem

Říkáte si, že nemáte talent na psaní článků, natož abyste psali vlastní blog? Udělejte to jako Jirka, který psaní také neholduje, a proto začal natáčet vlastní videa, nebo Pavel, kterému se osvědčilo pořádat komunitní akce. Dnes už naštěstí nejsme závislí na vydavatelích a vy si tak můžete celkem jednoduše napsat třeba i vlastní knihu či e-book.

8 tipů pro budování PR a STATUSU

  1. Spojte se s asociací nebo klubem a propagujte se tam
  2. Vytáhněte všechny své certifikáty a ocenění ze šuplíku a dejte o nich vědět
  3. Spojte se značkou nebo osobností v oboru, kterou uznáváte
  4. Přednášejte na veřejných akcích, třeba na VŠ
  5. Vytvořte komunitu na sociální síti a buďte autoritou komunity
  6. Tvořte obsah pro oborový magazín
  7. Publikujte vlastní obsah, dnes už na to nepotřebujete nakladatele
  8. Pořádejte živá setkání

Máte autentický příběh, který má potenciál zaujmout? Podělte se o něj s ostatními, buďte i vy konečně vidět v největší komunitě obchodníků a získávejte zákazníky s BusinessAnimals.cz. ZÍSKAT PROSTOR NA BUSINESS ANIMALS