Kde vzít kontakty, když nemáte dostatečný počet leadů?

17. Říjen 2018

Jak získat nové kontakty? Tak tuto otázku si pokládá celá řada obchodníků. Nejen těch začínajících. Naštěstí existuje několik cest jak je získat, offline i online a my vám poradíme, jak na to.

Veletrhy a výstavy

Veletrhy a výstavy jsou skvělým prostředkem a cestou, jak najít zajímavé kontakty velice jednoduše. Většina firem, respektive jejích zaměstnanců, je tam poslána proto, aby tam reprezentovala svoji firmu, takže se jich můžete ptát, na co potřebujete a nebojte, lidé na výstavách jsou velice sdílní. Snáze tam získáte kontakt na ředitele, jednatele nebo dokonce majitele společnosti. A věřte, že není nic lepšího, než když pak vytočíte číslo a začnete hovor se slovy: „Dobrý den, byl jsem na veletrhu a mluvil jsem s vaším obchodníkem, který mi na vás dal telefonní kontakt, protože se domnívá, že bychom vám mohli vyřešit váš problém.“

hledáme obchodníka

Networking

Kdo nikdy nešel na networking, jako by nebyl. A u obchodníků to platí dvojnásob. Díky němu máte možnost spojit se s lidmi, kteří vám pomohou rozvinout váš byznys, nejen svými radami, ale především kontakty. Kamila Zárychtová, zakladatelka BforB, nám poradila, že až příště půjdete networkovat, nezapomeňte si nechat předem poslat soupis lidí, kteří tam budou, ať se můžete předem připravit. A jestli vás zajímá ještě více tipů, jak dělat networking především efektivně, pusťte si vysílání s Kamilou, právě na toto téma.

Konference, přednášky

Poslední dobou, jako by se roztrhl pytel s konferencemi či přednáškami. Člověk tam může nasát nejen skvělou atmosféru s lidmi, kteří jsou stejně naladění, ale dozvědět se i zajímavé věci a přijít ke kontaktům. Jde jen o to, nestát v rohu, ale aktivně se zapojovat do konverzace. Nikdy nevíte, jestli tam zrovna není váš budoucí klient. A tak, když už zaplatíte za konferenci peníze, nebojte se networkovat i tam.

Doporučení

Stávající zákazníci mohou být skvělým zdrojem dalšího byznysu. Bohužel ne každý obchodník se umí na doporučení správně zeptat, a pak ho následně používat. Pokud jste ovšem v minulosti pomohli svému klientovi a  on dosáhl díky vám nějakého úspěchu/výsledku, nebojte se mu to připomenout. Uvědomí si vaši hodnotu a bude tak více otevřený dát vám nějaké to doporučení.

LinkedIn/Facebook/Instagram

Sociální sítě jsou efektivní cestou, jak najít kontakty a dokonce i telefonní čísla, a to díky jednomu pluginu, o kterém mnoho lidí ani neví. Pár kliknutími najdete CEO, CSO, obchodní ředitele, titul MBA z požadované lokality, z okruhu svého či svých známých i s číslem na jejich mobil. Doporučujeme v tomto případě pak volat/psát a jít rovnou k věci, kdy danému člověku už rovnou řešíte jeho problém, než dělat tanečky okolo. A pokud vás zajímá, jak se daný plugin jmenuje, přihlaste se třeba na školení Davida Janečka, které proběhne již v listopadu, rád vám to prozradí 🙂

Merk

Jedna z největších databází firem, kde najdete nejen kontakty, ale i zajímavé informace. V záložkách si můžete přesně zaškrtat, co je pro vás a váš byznys důležité. Můžete si vybrat s.r.o. nebo a.s., jaký obrat by firma měla mít, z jaké lokality by měla být a jestli na ně chcete e-mail nebo telefon. A pak už jen kliknete na seznam výsledků a máte vše, co potřebujete. A můžete se pustit do obvolávání.

Vyzkoušejte leady

Lost deal

A náš tip na závěr jsou jednoduše lost dealy, které většina obchodníků po nevydařené schůzce „shodí ze stolu“. To, že vás zákazník už jednou odmítl, ještě neznamená, že po nějakém čase nezmění názor. NE není nikdy tak definitivní, jak se na první pohled zdá. V době, kdy jste s klientem  mluvili, třeba skutečně neměl peníze, a proto vaši nabídku nevyužil. Ale co bylo před měsícem, půl rokem, rokem… může být dnes úplně jinak. A tak se mu opět připomeňte a domluvte si znova schůzku. Budete mile překvapeni.

A jakou cestu ke kontaktům používáte vy? Dejte nám tip do komentářů…

 

© 2023 imper.cz