TOP 5 praktických CRM systémů pro obchodníky

06. Červenec 2022

Někdo nedá na CRM systémy dopustit, jiný je považuje za nutné zlo. Přesto je dobrý a správně nastavený CRM software nezbytný pro plynulý chod firmy, monitorování zákaznických potřeb i řízení vztahu se zákazníky. Dnes je k dispozici řada různých CRM systémů a vybrat si ten nejvhodnější může být občas oříšek. To, co je vhodné pro velkou společnost, nemusí být ideální pro malý startup. Připravili jsme pro vás přehled TOP 5 systémů, na které je spoleh.

Co je to CRM systém a jak funguje?

CMR je zkratka anglického termínu costumer relationship management, což v překladu znamená řízení vztahu se zákazníkem. Díky takovému softwaru máte pod kontrolou všechno procesy, které ve firmě probíhají, víte, kdo je k jakému úkolu přiřazený, a v jaké fázi se projekty nachází.

Dále zde máte po ruce databázi klientských kontaktů a historii celé komunikace. Obchodník je z CMR systému schopen vyčíst potenciál pro novou obchodní příležitost. Vedení zase vidí, jestli se dodržují termíny a rozpočet.

hledáme obchodníka

Lepší přehled, snadnější správa a plynulá realizace

Díky CMR systému může celý tým mezi sebou sdílet kontakty na zákazníky i komunikaci s nimi, a to jak osobní, tak po e-mailu nebo telefonu. U některých softwarů máte také možnost filtrovat klienty podle různých parametrů.

Každý nový úkol nebo poptávku jednoduše zadáte do systému a přidělíte k nim konkrétní členy týmu. Snadno zde nasdílíte všechny potřebné dokumenty. Většina softwarů má i mobilní verzi, díky které je práce obchodníků v terénu jednodušší. CRM systémy umožňují nejen hlídat plnění úkolů, ale také rentabilitu zakázek nebo výkonnost týmu.

CRM = strategické plánování → marketing → obchod → prodej → podpora → analýza a report

Jak vybrat nejlepší CRM systém?

Implementace CRM systém do chodu firmy není proces, který by se dal zvládnout přes noc. Je potřeba vyladit jeho jednotlivé funkce podle potřeb společnosti. Také lidem chvíli trvá, než se s novým softwarem naučí a zvyknou si ho naplno používat.

CRM systém budete používat řadu let. Proto myslete nejen na aktuální situaci firmy, ale také vaše cíle a plány do budoucnosti. Při výběru CRM softwaru si položte několik otázek.

Vyzkoušejte leady
  • Jak bude firma vypadat za pár let a bude stávající CRM řešení dostačující?
  • Co všechno od systému potřebujete? Stačí evidence zakázek nebo potřebujete další funkce?
  • Kolik můžete do CRM systému investovat, včetně jeho zavedení, školení apod.?
  • Je pro vás lepší online nebo offline provoz, potřebujete mobilní aplikaci, máte vlastní servery nebo cloud?

Kromě těchto otázek hraje svou roli několik menších, i když neméně důležitých kritérií. CRM systém by měl být jednoduchý a přehledný. Mělo by se v něm dát snadno vyhledávat nebo mít možnost rovnou otevřít naposledy navštívené položky. Klíčová je i rychlost, zvlášť u zadávání dat.

Podstatné jsou také funkce, které CRM nabízí. Obchodníci a firmy obvykle oceňují napojení na e-mail a další softwary. Hlavně u větších firem je potřeba zohlednit, aby nabízel CRM systém možnost propojení s firemním interním systémem, např. SAP. Praktická je možnost vytvoření více procesů najednou, automatické upozorňování na nedokončené úkoly nebo neaktivní klienty a další. Při výběru si dejte mimo jiné pozor, aby software neměl naopak zbytečně moc funkcí, které vůbec nevyužijete.

Pipedrive

TOP 5 CMR systémů

Podívejte se na pět nejoblíbenějších CMR systémů pro řízení vztahů se zákazníky. Praktický přehled vám umožní rychle porovnat jejich funkce a pomůže zúžit výběr.

Piperdrive

Pipedrive je nástroj pro řízení vztahů se zákazníky, který cílí především na obchodníky. Je vhodný pro týmy všech velikostí. V současnosti ho využívá více než 100 000 platících zákazníků ve 175 zemích světa. Uživatelé si chválí jednoduchý a přesto velmi funkční design, který je zaměřen především uživatelskou vstřícnost a snadné použití. Piperdrive je stabilní a rychlý, takže strávíte minimum času zadáváním dat a archivováním.

Verdikt: Piperdrive je vhodný pro obchodní týmy, které hledají jednoduchý a přesto výkonný nástroj na organizaci firemních procesů a projektů.

Raynet

Dalším českým hráčem na trhu CRM systémů je společnost Raynet, která nabízí jedno z nejoblíbenějších cloudových řešení v České republice. Tento srozumitelný a intuitivní software dokáže přehledně uspořádat adresář klientů a komunikaci s nimi. V záložce obchodní případy hned uvidíte aktuální úkoly a jejich průběh. Software Raynet je možné propojit s nejrůznějšími druhy kalendářů, takže můžete zůstat u toho, na který jste zvyklí. Samozřejmě nechybí ani mobilní verze.

Verdikt: Raynet nabízí všechny standardní funkce CRM systémů. Jeho velkou devizou je zákaznická podpora v češtině.

Infina

Brněnské CRM Infina, pomáhá s efektivním řízením a kontrolou obchodních týmů. Je vhodný nejen pro nezávislé obchodníky, jako jsou finanční poradci, realitní makléři, ale také pro obchodní týmy nebo velké společnosti. Infina CRM umožňuje nejen efektivně pracovat se zákazníkem, ale také plánovat a vyhodnocovat aktivitu, cíle samotných obchodníků. Je připravena na specifické požadavky svých uživatelů a umožňuje zájemcům vývoj či upgrade produktu přímo na míru. Můžete začít u základního modulu s měsíčním fee a pokud vám přestane stačit, vývojáři Infiny vám upraví systém na míru. Předností je rychlost se vývoje a flexibilní podpora při tvorbě firemních procesů.

Verdikt: Infina je skvělým odrazovým můstkem pro samostatné obchodníky, menší týmy, ale i custom řešení pro střední a velké firmy. Nespornou výhodou je možnost rychlého vývoje CRM dle přání klienta.

Abra

Informační systémy od českého dodavatele Abra, včetně GRM softwaru, jsou na trhu už více než deset let a těší se široké oblibě. Podle velikosti firmy si můžete vybrat ze čtyř různých řešení. To je výhodné v tom, že pokud se vaše firma začne rozrůstat, velmi jednoduše se dá přejít na vyšší verzi. Tam získáte další moduly, jako je účetnictví, banka, prodej, sklad a další. Software Abra minimalizuje nezbytnou administrativu, zlepšuje sdílení informací a zastřešuje všechny firemní procesy.

Verdikt: Produkty společnosti Abra existují v několika verzích a každá firma tak má na výběr podle své velikosti. Bonusem je, že se jedná o českého vývojáře.

Freelo

Ačkoli jde primárně o software pro správu projektů, ale lze jej snadno přizpůsobit pro základní funkce systému CRM díky jeho rozhraní (kanban), nástěnky, tasků, kalendáře a jednotlivé projekty. Freelo představuje pro podniky s jednoduchými obchodními procesy sympatickou variantu, jak ušetřit peníze a spravovat projekty i procesy na jednom místě. Není to tedy typický CRM systém, ale díky podobným principům, které Freelo s CRM softwary sdílí, si jej snadno přizpůsobíte.

Verdikt: Ačkoli Freelo není primárně CRM software, je to velmi chytrá a přehledná alternativa pro malé týmy nebo projekty, které nepotřebují sofistikované softwary.

© 2022 imper.cz