Slevové portály 2015 až 2019: Kdo jsou největší hráči a jaké jsou trendy? (1/2)

31. Srpen 2015

Zlatá éra slevových portálů je už za námi a nebo ne? Samotní hráči na trhu si to moc dobře uvědomují a snaží se prorazit s něčím novým. Kdysi bylo snadné založit si vlastní slevový portál a nabízet akce a slevy, ovšem vzhledem k tomu, že hlavní vlna zájmu opadla a náklady do marketingu se od roku 2011 výrazně navýšily, vydrželi jen ti nejsilnější. Nebo ti, co se dokázali rychle transformovat. V Business Animals nás zajímalo, jak se kdo přizpůsobil, a udělali jsme sondu napříč trhem. Vzhledem k vysoké konkurenci nám některé portály odmítly informace poskytnout (např. Amplion či Zbožomat), ale podařilo se nám nahlédnout do fungování 8 největších hráčů na trhu. Jak na tom kdo je?

Slevové portály - nakupování

1. Slevomat.cz

Slevomat.cz byl a je nepsanou jedničkou mezi slevovými portály. Nabízí nejširší nabídku zážitkových služeb, jako jsou kulturní a adrenalinové akce, gastronomie či víkendové pobyty. Jak vysvětluje ředitelka Slevomatu.cz Marie Chytilová: „Pro nás je klíčové, aby zákazníci na Slevomat chodili každý den, ne pouze když chtějí jet na dovolenou.“ Slevomat se přestal věnovat distribuci módy a zboží, jelikož služby podle něj mají mnohem vyšší hodnotu, především s nástupem nakupování přes mobil.

Vyzkoušejte leady

„Chceme, aby zákazníci věděli, že na Slevomatu najdou nejširší nabídku zážitkových služeb,“ dodává Marie Chytilová. Portál také poskytuje jistotu svým zákazníkům: „Pro zákazníky je klíčová naše garance spokojenosti, tedy že v případě nespokojenosti zákazník dostane peníze zpět. Často je tak nákup přes nás bezpečnější než přes samotného partnera, protože od nás zákazník v případě problému dostane peníze obratem zpět,“ prozrazuje Marie Chytilová.

  • nejvíce prodaných: aquapark (55 000 ks), letos Fresh juice ve Fruitissimu (21 000 ks)
  • počet zaměstnanců: 250
  • návštěvnost: 200 000 návštěv/den v roce 2014
  • obrat za rok 2014: 1,2 mld. vs. obrat za rok 2017: 2,5 mld.

Slevomat dokáže stále velmi dobře rozvíjet svůj potenciál a především v oblasti cestování a wellness je v žebříčku hodnocení slevových portálů velmi vysoko.

Tip: Chcete díky slevovým portálům ušetřit ještě více, tak vyzkoušejte přístup na slevové portály přes Tipli. Nejen, že na slevovém portálu ušetříte, ale ještě se vám část peněz vrátí zpět na účet.

2. Vykupto.cz

Slevový portál Vykupto.cz funguje od roku 2010. Původní dvojka na trhu změnila během posledního roku koncepci, portál prošel restrukturalizací a aktuálně se věnuje 3 segmentům: dovolené, zboží a službám. Jak říká spoluzakladatel Vykutpo.cz Tomáš Bátrla: „Hledáme a vytváříme unikátní služby, produkty a snažíme se chytat prvenství v inovacích.“

Novinkou jsou „Last Minute pobyty“ na nejbližší víkend – jednoduše dnes koupíte pobyt a v pátek jedete. Portál také zavedl praktické řešení poštovného: „Víme, že největším ,zlem‘ v prodeji zboží všeho druhu je poštovné. Naučili jsme se modelovat nabídky tak, abychom je dokázali nabízet s doručením zdarma,“ říká Bátrla. Nedávno byla i spuštěna první verze nákupního košíku. V oblasti služeb jsou novinkou tzv. Cenové bomby: „Jsou to nabídky za symbolické ceny, nejčastěji za 1 Kč, jejichž cílem je vytvořit fungující reklamu pro dodavatele. Na trhu slevových portálů je to nový B2B produkt, se kterým se zatím učíme pracovat,“ doplňuje Bátrla.

Vyzkoušejte leady
  • nejvíce prodaných: fotokalendáře (8 547 ks), letos chia semínka (2 179 ks)
  • počet zaměstnanců: 35
  • návštěvnost: 1 milion návštěvníků/měsíc
  • obrat za rok 2014: více než 300 milionů korun

2018: Vykupto není tahounem inovace v oboru a k roku 2018 se spíše snaží přežít. Web neplní moderní kritéria a nemá například certifikách zabezpečení SSL. Přesto v oboru wellness pobytů a romantických pobytů pro dva hraje významnou roli na trhu.

 

 3. HyperSlevy.cz

Slevový portál HyperSlevy letos oslaví 5 let od svého založení a za dobu svého fungování se stal jedním ze tří největších slevových portálů. Udržuje si široké portfolio produktů v oblasti cestování, gastronomie, zážitků, wellness, kosmetiky, zboží aj. V tomto roce portál navýšil investice do marketingové propagace: „Mimo slevové agregátory používáme k propagaci i další marketingové kanály – PPC kampaně, sociální sítě, bannery, rádiové spoty, prezentujeme se na festivalech, veletrzích a na dalších akcích. Zásadním způsobem se v posledních dvou letech  zlepšila i naše zákaznická podpora, která nyní řeší s klienty vše od A do Zet,“ prozrazuje nám Andrea Janovcová.

Zatímco Vykupto počet zaměstanců snížilo, počítají HyperSlevy s rozšiřováním: „Po prázdninách se budeme dále rozšiřovat o nové kancelářské prostory a budovat větší obchodní zastoupení ve velkých městech, jako jsou Praha, Brno, Plzeň, Ostrava, Olomouc, České Budějovice, Liberec, Jablonec, Hradec a Pardubice,“ upřesňuje Andrea Janovcová. V roce 2016 také plánují další inovace a nové funkce. Již teď se jim obrat zvýšil o 40 % a plánují v tomto trendu dále pokračovat.

  • nejvíce prodaných: letos Maxi burger (2 514 ks)
  • počet zaměstnanců: 40, plánují rozšířit tým o 25 obchodníků do konce roku
  • návštěvnost: 900 000 návštěv/měsíc
  • obrat za rok 2014: 300 milionů korun

2018: Hyperslevy jsou stálicí mezi slevovými portály a chlubí se, že zákazníci s nimi k roku 2018 ušetřili již 2 294 778 747 Kč. Hyper slevy se soustředí především v roce 2018 na oblast levných dovolených (typicky dovolených do Chorvatska).

4.  Slevový portál Pepa.cz

Portál Pepa.cz vznikl v roce 2011 a je primárně zaměřen na cestování, sekundárně i na zboží, služby a gastronomii. Přestože si je Jana Bačová, marketingová manažerka Pepa.cz, vědoma toho, že zájem o slevové portály klesá, vytyčili si pro rok 2015 atraktivní cíl: „Máme v plánu růst o 40 %, aktuální růst je 32 %, věříme tak, že s ohledem na nejsilnější měsíc – prosinec – se nám to podaří,“ sděluje nám. V roce 2015 také došlo k rozdělení obchodního týmu, větší část obchodníků se zabývá cestováním, ale mají také obchodníky na zboží, gastro nabídky a služby.

  • nejvíce prodaných: fotodeka (6 000 ks), letos vstup do dětského centra Lvíček (5 500 ks)
  • počet zaměstnanců: 43
  • návštěvnost: necelé 2 miliony návštěvníků/červenec
  • obrat za rok 2014: 300 milionů korun

2018: Slevový portál PEPA v průběhu času spíše získával nové uživatel. Díky familiérnímu názvu i webu dokáže lépe přitáhnout starší uživatele. Na cashbackovém portálu Tipli můžete nakoupit na PEPA.cz s další slevou 5 %!!!

Slevové portály se v České republice chytly více než kde jinde. Češi jsou zkrátka mistři slev a akcí, čehož mimo supermarketů využívají i obchodníci a slevové portály. Který je váš nejoblíbenější slevový portál a kde se dá ušetřit nejvíce?

Jaké jsou zbylé čtyři? Co se nám na ně podařilo zjistit?

Foto: www.lifehack.org

© 2024 imper.cz