5 postřehů na téma, proč neustále inovovat své obchodní skills

12. 1. 2016 +

Inspirace

Sales je dynamická oblast a je potřeba mít oči na stopkách, reflektovat trendy a jít s dobou, jinak vás mohou ostatní velmi rychle předběhnout – a kdo ví, třeba vám brzo šéfovat! Jsme toho názoru, že člověk se má neustále vzdělávat, pracovat na sobě, chodit na zajímavé akce a hlavně mít otevřenou mysl – protože kdo si myslí, že všechno ví a vše umí, je na nejlepší cestě dolů. Buďte na opačné straně houpačky!

inovace

1. V salesu nepůjdete dál, když nevíte proč

Definujte si své životní a v tomto případě kariérní poslání. Začněte tím, že si vyjasníte, co je pro vás to pravé. Co děláte nejlépe? Kdo potřebuje to, co děláte? Jak k tomu nejlépe přistoupit? Jakou cenu jste ochotni zaplatit, abyste se dostali tam, kam chcete? Pokud na tyhle otázky hledáte těžko odpovědi, zaměřte se nejdříve na vaší vizi a její jasnost.

2. Inovujte a budete růst. Protože co neroste, umírá

Vaši potencionální zákazníci koupí jen to, co potřebují. Jak je můžete přesvědčit o tom, že váš produkt potřebují? Zdůrazněte vlastnosti vašeho produktu nebo služby, které snižují jejich náklady a řeší problémy. Ač máte nějaký zaběhlý systém a sales pitch, kterou byste mohli zopakovat i o půlnoci ze spaní, zkuste si s prezentací produktu hrát, podívat se na produkt z jiného úhlu, postavit to na jiném argumentu, zkusit jinou taktiku. Inovujte – budete růst.

Přečtěte si také: Kam se jít vzdělávat v lednu 

3. Vytvořte a udržujte si pozitivní pozornost

Efektivní marketing, doporučení a silné obchodní schopnosti jsou klíčové pro vytváření pozitivní pozornosti. Dotahování věcí do konce a skvělá zákaznická podpora jsou klíče, jak si tuto pozornost udržet – sáhněte si do svědomí, protože to je oblast, kterou spousta obchodníků zanedbává nebo vůbec nepovažuje za důležitou. Dotahování věcí a péče sice nejsou nijak sexy cíle, jako vyšší obrat nebo nové auto, v konečném důsledku vás ale právě k těmto věcem, a mnohým dalším, právě ony dovedou.

4. Nikdy nejste tak dobří, abyste mohli zapomenout na základy

I ti nejlepší z nejlepších mají prostor na zlepšení. Rozhodněte se, že zlepšíte své slabší stránky a stanovte si cíle, abyste se přinutili dělat věci, které odkládáte. Zapracujte na svých silných stránkách v nových směrech. Buďte kreativní ve vašich představách a prezentačních schopnostech. „Úspěch zanechává stopy,“ říká se. Podívejte se na svůj obchodní vzor či slavnou osobnost a zeptejte se sami sebe, co se od ní můžete přiučit a jak využít jejího osobního příběhu k tomu, abyste se i vy dostali na podobné místo.

Přečtěte si také Jan Stávek: „Hledám člověka, který je připravený chopit se své životní šance“

 

5. Sales je hlavně o postoji. Změňte ho!

Váš přístup je kontrolovatelný. Přemožte svůj strach. Změňte přesvědčení, které brání vašemu úspěchu, prodeji produktu těžkému zákazníkovi nebo dosažení profesní mety. Vaše myšlenky kontrolují vaše odhodlání, nadšení, výdrž, štěstí a sebevědomí. Buďte si toho vědomi, rozhodněte se, které myšlenky jsou neproduktivní, a poté se rozhodněte je změnit. Postupem času a úsilí se stanete člověkem, kterým chcete být.

Foto: modernizedlifestyle.com