8 tipů, jak položit podzimní depku na lopatky a udržet výsledky na maximu

24. 10. 2016 +

Jak na to?

Na podzim máme všichni tak nějak v hlavě zakořeněno, že je to období smutné, sychravé a nejraději bychom nedělali nic jiného, než leželi v posteli a rozjímali, proč se nám vlastně nechce. Základem je si uvědomit, že to opravdu máme jen ve své hlavě. Pokud se vám nechce, vymlouvat se na chudáka podzim je docela dětinské. Ano, je zima a dny se zkracují, ale tohle jsou všechno maličkosti, které s trochou vůle pokoříte levou zadní. Podzim je totiž období, kdy se začíná bilancovat a je potřeba se soustředit na plnění ročních plánů. A k tomu taky potřebujete vaši maximální energii.

Young man sitting on the park bench talking on the mobile phone

1. Nesnášíte podzim? Hledejte na něm i dobré stránky

Mentoři a koučové nás učí, abychom se nezaměřovali na své slabé stránky, ale pracovali na rozvíjení těch dobrých. To samé platí při řešení partnerských či pracovních vztahů. Nezaměřujte se na to, čím vás kolegové vytáčí, ale berte v potaz to, jak vám při práci pomáhají. Stejným okem hledejte pozitivní stránku podzimu – nádherná příroda či skvělá jídla, jenž si jindy než na podzim nedáte. Můžete také prohlubovat vztahy. Sice ještě není konec roku, ale už teď obvolejte své klienty a zeptejte se, jak byli v tomto roce se vzájemnou spoluprací spokojení. Energii vám dodá už jen případná zpětná vazba a možná z toho vzejde i nějaký byznys.

2. Začněte každé ráno jako king

Dobrých rad, jak se nakopnout do nového dne, najdete na webu nespočetné množství. Jedna, se kterou na 100 % souhlasíme, jsou královské snídaně. Dopřejte si je každé ráno. Shrábnout v rychlosti jabko či housku z pekárny u domu, která vám stejně nechutná, vás do nového dne opravdu nenakopne. Pokud ráno nestíháte, připravte si snídaně už večer, ovoce a zeleninu můžete umýt a nakrájet, připravit vše na talířky a ráno už jen doplnit mléko, jogurt či pečivo. Jednou týdně si můžete také dopřát luxusní snídaně v kavárně, vezměte rovnou i klienta a u dobrého kafe uzavírejte business.

TIP: 8 gurmánských bister v Praze, kam chcete letošní podzim zvát klienty

3. Vstávat s úsměvem? Přesvědčili jsme se, že to lze   

Ranní vstávání je pro mnohé z nás hotové utrpění, o to víc, když vstáváte za tmy a venku je opravdu hnusně. Vydělávat je však potřeba. My jsme nedávno natrefili na skvělou appku YouWakeMe, která změní ranní boj s budíkem na zábavu. Jak to funguje? Budíte se navzájem s přáteli, nahráváte si vzkazy a sledujete, zda se vám kamaráda vzbudit povedlo. Můžete se také nechat budit některou známou osobností, stačí odebírat jejich kanál a dostávat ranní vzkazy přímo od nich. Tak co, už ji máte?

4. Ať vás přicházející se Vánoce nevytáčí, berte je jako motivaci

Slyšet v říjnu, že Vánoce už klepou na dveře a je potřeba se na ně připravit, mnohým lidem způsobuje zvýšený adrenalin. Ostřílení obchodníci si už zvykli, že v tomto období nedělají nic jiného než to, že kontrolují, zda je všeho v regálech dostatek a jaké akce chystá konkurence. Pokud je tahle vánoční sezóna vaše první, nenechte se tím vystresovat. Časem si zvyknete, že obchod má Vánoce prostě dřív. Berte to spíše jako benefit. V polovině prosince vás nepřekvapí fakt, že jsou Vánoce a vy nemáte žádný dárek a máte dokonce dostatek času na všechny ty dárky vydělat hezké peníze.button registrace obchodnika transparent

5. V říjnu začíná většině obchodníků top sezóna, využijte toho

Vánoce a konec roku jsou navíc pro mnoho obchodníků top sezónou. Na trhu je zvýšená poptávka, dá se říct po všech produktech a službách. Lidé nakupují dárečky, organizují se firemní teambuildingy a vánoční večírky, které se mimochodem také začínají plánovat už teď. Mnohým obchodníkům však nastávají skutečné žně ve smyslu toho, že firmy ke konci roku potřebují vyčerpat budget. A tak není neobvyklé, že nakupují novou techniku, velkoryse platí svým zaměstnancům školení a jsou otevření více diskutovat o případné spolupráci, respektive – cena v tomto období rozhodně není hlavní argument.

6. Nenechte se naočkovat od ostatních

Ráno odcházíte do práce s úsměvem na tváři, už po cestě však vidíte samé skleslé tváře, setkáte se s kolegy či šéfem a neslyšíte nic jiného, než co se zase nepovedlo, že výsledky jsou tento měsíc nic moc, jak je všem zima a že by se nejraději uložili k zimnímu spánku. V takovém prostředí je těžké neupadnout do deprese společně s kolegy. Pokud jste v pozici šéfa, na vás je atmosféru v týmu vytvářet, protože „tak jak jste naladění vy, tak bude naladěn i celý tým.“ Tuhle větu pronesla Gabriela Šilhánová z Foreigners.cz při nedávném rozhovoru, opravdu se tím řídí a u nich ve firmě je to i cítit. A jestli v týmu máte kolegu, který má opravdu potřebu si pořád stěžovat nebo kritizovat, odpovídejte mu s úsměvem, ať si to nechá pro sebe. Vsaďte se, že jednoho dne přestane.

7. Zdraví máme jen jedno a klient také

Ať chceme nebo ne, podzim je obdobím nachlazení, viróz a dnů, kde se necítíte zrovna nejlíp. Hodně z nás obyčejné nachlazení řeší docela hrdinsky, dělá, jakoby se nic nedělo a pokračuje v práci dál. Jestli se však opravdu necítíte dobře, má větší smysl zůstat 1-2 dny doma a v klidu a teple to vyležet. Klidně si dodělejte nějaké reporty, udělejte přípravu na schůzky, ale nemá cenu se nutit do navolávání či dokonce jezdit křížem krážem přes celé město na schůzky. Když ke klientovi dorazíte zpocení a s horečkou, navíc s pravidelným kýcháním, věřte, že nebude nadšený a bude se vás chtít brzy zbavit. Když se necítíme na 100 %, tak nedokážeme podávat 100% výkon. To je fakt, se kterým se smiřte.

8. Ne, v zimě opravdu není povoleno tloustnout!

S tím, jak pomalu vytahujeme kabáty a dlouhé svetry, si automaticky začínáme sami před sebou ospravedlňovat přibývající kilečka a je fakt, že se nám opravdu cvičit nechce. Zejména my ženy na to máme talent. Běhat se nám nechce, protože venku nastydneme, do posilky taky nejdeme, protože komu se chce po tmě vracet domů a doma u jídla se ještě utěšíme hláškou, že „na zimu je stejně potřeba vrstva tuku, ať nás hřeje“. S každým přibývajícím gramem však trpí hlavně vaše psychika a výčitky, proč jste zase cvičit nešli, se znásobují. Co tak to lehce otočit? Místo drilu v posilce si naordinujte minimálně jednou týdně bazén a saunu. Uvidíte, jaké zázraky se budou dít.

 

[poll id=”15″]