Hi-tech obchodník: Proč se vyplatí hledat nové online cesty pro nové obchody?

9. 2. 2016 +

Jak na to?

Otázka možná spíše zní, proč je nehledat. Lidé tráví stále více času ve společnosti notebooků, tabletů a chytrých telefonů, nakupují online a stále častěji využívají online chatů, pokud mají nějaký dotaz. Ten, kdo chce prodávat, musí s tímto trendem držet krok. Je nezbytné reagovat na zájem zákazníka v reálném čase, což vám ještě před několika lety umožňovaly pouze kamenné obchody. Dnes je to jinak. Můžete reagovat takřka okamžitě. V přímém přenosu sledujete, jak se klient pohybuje na vašem webu. Stačí tedy vyčkat na vhodný okamžik a oslovit ho s nabídkou.

34287c03d0d6242b499a3428f2b8694d

Přepočítejte své online ovečky

Doba je zkrátka bohatá. Bohatá na vyspělé technologie. Jen je třeba najít tu správnou rovnováhu a umět tyto technologie využít ve svůj prospěch. Představte si, že byste všechny ty chytré věcičky a programy k „ulovení“ nového zákazníka nevyužívali. Nejen že byste ztratili „kontakt“ se zákazníky, kteří svou pozornost přesunuli na web a libují si v online nákupech, ale také by se brzy projevilo, kdo si své online ovečky hlídá a umí je efektivně oslovit a kdo ne. V tomto ohledu se zkrátka nevyplatí zaspat dobu.

Stále nic?

Dobře, pojďme se seznámit s Martinem. Martin je jeden z nejlepších sales manažerů velké realitní kanceláře v Praze. Prodává a pronajímá nebytové prostory firmám. Každé ráno přijde do práce, uvaří si kávu, otevře si aplikaci Leady a podívá se, které firmy měly včera zájem o jeho inzeráty na webu. Mrknutím oka, tedy stisknutím tlačítka, naimportuje tyto firmy i s kontakty a všemi informacemi do firemního CRM systému. Protože jeho realitní kancelář využívá nejen Leady, ale také online databázi firem Merk, dostanou se do jejich CRM systému i další zajímavé informace. Mimo jiné se automaticky načte IČ, DIČ, celá adresa včetně PSČ, údaje o kontaktních osobách i kontakty na ně, číslo účtu a mnoho dalšího. Martin tak má práci hodně zjednodušenou. Až s potenciálním zákazníkem bude mluvit, už se ho nebude muset zbytečně vyptávat. Bude se moci soustředit pouze na jeho aktuální potřebu – sehnat nové prostory pro jeho podnikání.

Zní to jako pohádka?

Ale vůbec ne, na pohádky nevěříme. Pojďme se spíš ještě podívat na to, jak může s informacemi Martin dál nakládat. Ví například, kdo z konkurence sleduje jeho inzeráty a jak často. Umí „číst myšlenky“ již stávajícím zákazníkům, jejichž návštěvy se v aplikaci Leady také promítají. Může si také snadno zjistit, jak se jeho zákazníkům vede finančně, jak a kde se o nich píše, kolik mají provozoven a spoustu dalších zajímavých informací. Není tedy nic jednoduššího než zvednout telefon a zavolat například paní Vlasaté, jak se vede jejímu kadeřnictví v centru města a zda uvažuje o otevření dalšího. 😉

Proč se tedy vyplatí hledat nové online cesty?

Protože je to neskutečně jednoduché a přitom efektivní. Maximálně to zrychlí vaši práci. Čas, který ušetříte, můžete věnovat například rodině nebo koníčkům. A to je to, co na tom baví nás. Dávat vám, obchodníkům a markeťákům, do ruky aplikace, které vám cestu k novému zákazníkovi ulehčí. Když se je navíc naučíte obratně používat a vytěžit z nich maximum, hřeje nás pocit z dobře odvedené práce, který nás zároveň žene vpřed.

Na vlastní kůži

Co takhle si to vyzkoušet na vlastní kůži? Stačí dvě minuty a aplikace, které vám usnadní obchodní proces, jsou vaše. ;Pokud navíc použijete kód „AB-led16“, budete moci testovat dvojnásobně dlouhou dobu, než je standardních 14 dní.

Foto: lifehack.org