13. Září 2018
Říká se, že vzbudit jakékoliv emoce, je lepší než žádné, takže vlastně nezáleží, jestli vás lidé chválí nebo haní. Touto cestou se vydali tvůrci české animované pohádky Bubeník a princezna (spolu kreativní agenturou a prý i s Kazmou v zádech) a představili světu trailer, který vzbuzuje smích a slzy. Byl to ale opravdu záměr?
Ukázka z animované pohádky, která se rozletěla po českém internetu jako ohňostroj a jíž své hlasy propůjčili například Karel Gott s Jiřinou Bohdalovou, podle odborníků a grafiků připomíná svou kvalitou zpracování počítačové hry z devadesátých let, a přitom projekt měl rozpočet přes 82 milionů korun! Pokud vás trailer minul, mrkněte se…
Díky jeho sdílení a parodování na sociálních sítích získal film obrovskou publicitu. Tvůrci se teď dušují, že to byl jen geniální prank a super marektingová kampaň, která zafungovala na 100%. Grafici na fórech se ale sází, zda „českého Shreka“, jak se pohádce říká, teď horečně nepřepracovávají, aby se vyhnuli celonárodní ostudě. Co si myslíte vy?
Negativní reklama je v posledních několika letech používána po celém světě hlavně v politických kampaních. Některé velké potravinářské firmy ji zase použily na to, aby upozornily na množství zbytečných přísad a chemických látek v potravinách a nápojích. My jsme se zeptali markeťáků z několika společností a požádali je o pár rad:
Jak tedy vytvořit negativní kampaň?
Nejdříve analýza
Zjistěte, zda je cílová skupina vašich zákazníků schopná tento typ reklamy přijmout a pak se zamyslete, jak jim ji nejlépe přiblížit.
Musí vzbuzovat emoce
Psychologové říkají, že naše vědomí je automaticky nastaveno na negativní vnímání. Dáme příklad: přicházíte do prosklené zasedačky a vidíte své dva nadřízené, jak se o něčem radí. První, co vás napadne je, zda se baví o vás a jestli máte průšvih. Trefili jsme se?
V negativní kampani byste měli zacílit na problém, se kterým se lidé potýkají a vykreslit ho tak, aby zobrazená emoce rezonovala s vaším zákazníkem.
Vyvarujte se sloganů
Možná vás napadá skvělý slogan, mohl by se ale vžít a pak vám nezbude než produkt přejmenovat.
Nezapomínat na kampaň pro podporu prodeje
Negativní reklama slouží pro zvýšení povědomí o brandu. Málokdy ale přivede platící zákazníky, proto si vždy připravte následnou kampaň, která ukáže kvality vašeho produktu a také to, jak obratně řeší problém zmíněný v negativní kampani.
Jak vy vnímáte negativní reklamu? Vyzkoušeli byste ji ve svém podnikání?