Nový trend: Negativní reklama jako skvělý nástroj pro podporu brandu?

13. Září 2018

Říká se, že vzbudit jakékoliv emoce, je lepší než žádné, takže vlastně nezáleží, jestli vás lidé chválí nebo haní. Touto cestou se vydali tvůrci české animované pohádky Bubeník a princezna (spolu kreativní agenturou a prý i s Kazmou v zádech) a představili světu trailer, který vzbuzuje smích a slzy. Byl to ale opravdu záměr?

Ukázka z animované pohádky, která se rozletěla po českém internetu jako ohňostroj a jíž své hlasy propůjčili například Karel Gott s Jiřinou Bohdalovou, podle odborníků a grafiků připomíná svou kvalitou zpracování počítačové hry z devadesátých let, a přitom projekt měl rozpočet přes 82 milionů korun! Pokud vás trailer minul, mrkněte se…

Vyzkoušejte leady

 

Díky jeho sdílení a parodování na sociálních sítích získal film obrovskou publicitu. Tvůrci se teď dušují, že to byl jen geniální prank a super marektingová kampaň, která zafungovala na 100%. Grafici na fórech se ale sází, zda „českého Shreka“, jak se pohádce říká, teď horečně nepřepracovávají, aby se vyhnuli celonárodní ostudě. Co si myslíte vy?

Negativní reklama je v posledních několika letech používána po celém světě hlavně v politických kampaních. Některé velké potravinářské  firmy ji zase použily na to, aby upozornily na množství zbytečných přísad a chemických látek v potravinách a nápojích. My jsme se zeptali markeťáků z několika společností a požádali je o pár rad:

Jak tedy vytvořit negativní kampaň?

Nejdříve analýza

Zjistěte, zda je cílová skupina vašich zákazníků  schopná tento typ reklamy přijmout a pak se zamyslete, jak jim ji nejlépe přiblížit.

hledáme obchodníka

Musí vzbuzovat emoce

Psychologové říkají, že naše vědomí je automaticky nastaveno na negativní vnímání. Dáme příklad: přicházíte do prosklené zasedačky a vidíte své dva nadřízené, jak se o něčem radí. První, co vás napadne je, zda se baví o vás a jestli máte průšvih. Trefili jsme se?

V negativní kampani byste měli zacílit na problém, se kterým se lidé potýkají a vykreslit ho tak, aby zobrazená emoce rezonovala s vaším zákazníkem.

Vyvarujte se sloganů

Možná vás napadá skvělý slogan, mohl by se ale vžít a pak vám nezbude než produkt přejmenovat.

Nezapomínat na kampaň pro podporu prodeje

Negativní reklama slouží pro zvýšení povědomí o brandu. Málokdy ale přivede platící zákazníky, proto si vždy připravte následnou kampaň, která ukáže kvality vašeho produktu a také to, jak obratně řeší problém zmíněný v negativní kampani.

 

Jak vy vnímáte negativní reklamu? Vyzkoušeli byste ji ve svém podnikání?

 

© 2024 imper.cz