Pište do inzerátu i to negativní. Obchodník vidí nevýhodu jako výzvu

21. 9. 2016 +

Obchod

S upřímností nejdál dojdeš. Tak by mělo znít heslo personalistů 21. století. Při jednání s mladými obchodníky a příslušníky generace Y totiž rychle pochopíte, že klasická cesta – představení společnosti/požadujeme/nabízíme/benefity, celé to vychválíme, smeteme pod koberec to, co se o nás nemá vědět, a aby nikdo nešťoural, zaplácneme to stravenkami – prostě nefunguje. Abyste obchodníka neztratili, když už si inzerát rozklikl a zajímá se o jeho obsah, musíte vyložit karty na stůl. Jak vám vykreslení výhod i NEVÝHOD pomůže při hiringu obchodníků? Čtěte teď na BusinessAnimals.cz.

ING_33594_150013

1. Buďte připraveni – jednáte s generací mladých šťouralů

Dnešní obchodníci jsou jiní než předchozí generace 20letých. Dnes jednáte s generací floutků (myslíme to v dobrém slova smyslu). Dnes je člověk už na škole sebevědomý, zvlášť, má-li nějaké zkušenosti z obchodu. Myslí kriticky a kritice podrobuje vše, co vidí. Hodně se ptá a leccos ví. Co neví, to si vygooglí. Zajímá se o souvislosti, dokáže nejen číst mezi řádky, ale hlavně se vás při hiringu pěkně na rovinu zeptat i na věci, které vám nejsou příjemné. A je dobré na to být připraven.

2. Buďte lidští, tím přitáhnete skvělé lidi

Připravíte se nejlépe tak, že budete s náturou dnešních „oprsklejších“ obchodníků počítat už ze startu a budete o nich přemýšlet jako o lidech – ne jako o targetech, které musíte splnit, nebo o nástrojích, které přinesou firmě požadované obraty. Jinými slovy to znamená, že budete lidští a upřímní již v začátku námluv – při psaní inzerátu. „Když do inzerátu dáte určitou energii, přitáhne lidi s podobnou energií,“ řekla nám Martina Koláčková, personalistka na volné noze s 10letou praxí v oboru. Jak na to?

button-oslovte-15000-obchodniku

3. Proč vám uškodí, když si pravdu přikrášlujete?

Každý job má své plusy a mínusy. Lidé to ví a počítají s tím. Nemusíte, respektive neměli byste se v inzerátu jen vychvalovat a tvářit sluníčkově. Všechny ty jedničky na trhu, nejlepší produkty a rychlé úspěchy dneska kandidáti jen přejedou pohledem a maximálně se pousmějí nad vaší naivitou. Inzeráty podobného typu působí nabubřele, povrchně a nedůvěryhodně. Nelákejte ani na benefity. Že někomu dáte po měsíci zaučování do ruky tablet a „flexibilní pracovní dobu“ také neznamená, že jste cool zaměstnavatel.

4. Pište o nevýhodách tak, aby obchodníky neodradily, ale přitáhly!

Naopak na rovinu říkejte i to, co nefunguje, a udělejte z toho pro nového obchodníka výzvu. Proč? Řekneme vám tajemství. 🙂 Každý člověk chce být užitečný, chce zachraňovat a přispět rukou k dílu. Všichni to máme v DNA a obchodníci ještě třikrát tolik. Zahrajte jim na ego a změňte negativa v misi:

  • Obchodníka nemůžete v začátcích adekvátně zaplatit a tak mlžíte, až sami ztrácíte směr? Mluvte o novém projektu, startupu, výzvě postavit obchodní oddělení na zelené louce. Divili byste se, kolik mladých teamleaderů, kteří nemohou ve svých firmách dál růst, tím přitáhnete.
  • Ztratili jste oproti konkurenci dech, obraty šly dolů a vy se děsíte, aby to neprosáklo ven? Stačí vhodná volba slov. „Procházíme redesignem celé firmy a budujeme obchod 2.0“ nebo „Zavádíme nové trendy a inovujeme od IT systému po sekretářku“. Obojí zní lépe než „Potápíme se, pomozte“. A obchodník rád pomůže. „Měl jsem veškerou expertízu a zavedený tým, když se ale objevil projekt, který vstupoval na trh s velkou vizí, ale očividně bojoval o přežití, bral jsem to jako svou povinnost zúročit, co umím,“ prozradil nám nedávno jeden mladý manažer z oblasti e-commerce.
  • Nemáte kontakty, které byste obchodníkovi předali do začátku, a tak raději napíšete nicneříkající „akvizice, péče o klienty a budování dlouhodobých vztahů“? Ne každý salesman chce být veden za ručičku, spousta z nich počítá s tím, že přinést nový business je právě na nich – takové najdete i mezi juniory, kterým stačí, když se jim budete věnovat každý pátek hodinu, zodpovíte jejich dotazy a posunete je dál.

S tímhle vším vám pomůžeme na BusinessAnimals.cz. Domluvte si s námi konzultaci zdarma a oslovte mladou generaci obchodníků způsobem, na který slyší.