4 důvody, proč se obchodníci těší na konec léta

30. 8. 2016 +

Obchod

Blíží se konec léta a my rozhodně nechceme působit depresivně. Právě naopak. Z pohledu byznysu se opět vše vrací do normálu. Rozplyne se okurková sezóna a my můžeme začít znovu vydělávat. Klienti začnou zvedat telefony, počet kolegů na dovolené se sníží na 5 %, a vy tak možná konečně nebudete muset na týdenní poradě vymýšlet výmluvu, proč jste nepřinesli žádný obchod. Konec léta, který mnozí už teď oplakávají, se pro obchodníky jeví vlastně jako vykoupení.

Dollarphotoclub_95979936

1. Léto přestává být výmluva

Léto dokáže posloužit jako skvěla námitka. Šéf je na dovolené. V létě se u nás byznys nedělá, a proto by pro nás služba neměla teď smysl. Všichni mají tendenci si pracovní dobu zkracovat, po práci utíkat na koupaliště či letní drink a v pátek to zas balí na chalupu. Tím pádem zbývá méně času na dotahování obchodu a rozjednané spolupráce. Což vám jako obchodníkovi práci přidává a ztěžuje. Proto není divu, že jásáte, že zase všichni zavřou své děti za brány škol a vrhnou se konečně opět makat.

Připravte se na to, že první týden pojedou všichni ještě v letním režimu, a nespoléhejte se, že se vám ozvou sami. Využijte tento přelomový týden a připomeňte se všem, se kterými máte rozjednaný byznys nebo domluvu „dáme si vědět po létě“. Vyhraďte si středu nebo čtvrtek odpoledne a všechny obvolejte. A klidně využijte posledních letních dnů a domluvte si schůzku někde na venkovní terásce.

button registrace obchodnika transparent

2. Konečně začnete také slušně vydělávat

Někdy se však nic nedá dělat a byznys se opravdu zpomalí. Pro nejednoho obchodníka je to velká pohroma. Přesně na tohle téma jsme narazili i u prvního duelu obchodníků, Sandry Davidové a Petra Macháčka. „O prázdninách to zámožní restauratéři zabalí a jedou si třeba na svou vilu do Sardinie nebo něco takového a absolutně neřeší business. Takže v létě jsem se taky často kopal do zadku.“ Oba se však shodli, že jim tato situace moc nevyhovuje. „Když se toho děje málo, nudí a nebaví mě to,“ řekla nám Sandra. Hned na to však dodává: „Je správně, že to bereme negativně. Jako obchodníci potřebujeme drive, a když ho nemáme, tak nás nemá co pérovat.“

S klesající poptávkou po vašich produktech a službách však zákonitě klesá i váš příjem, a to je něco, co opravdu nepotěší. Tím víc, že je léto období, kdy utrácíme nejvíc peněz. Dovolené, drinky, kafíčka a letní party. Není divu, že se už nemůžeme dočkat ponurých dní podzimu, kdy budeme dřepět v tmavé kanceláři, šetřit peníze a vydělávat.

3. Něco končí, aby mohlo přijít něco ještě lepšího

Konec léta hodně obchodníků vnímá jako ideální čas na změnu práce a nové výzvy. Možná to máme pořád zakořeněné ze školních let, kdy jsme po roce měli potřebu posunout se někam dál. Stejně to mají nastavené i firmy. Začínají se vyjednávat podmínky na další rok. Hodně firem řeší Vánoce a snaží se vymyslet tu nej kampaň a obchodní strategii, jak překonat loňská čísla a hlavně vytáhnout celkové výsledky společnosti. A k tomu potřebují ten nejlepší tým obchodníků. Řeknete si, že všechna místa jsou dávno zabraná. Mějte však oči a uši otevřené. Z praxe víme, že i kandidát, který má od července podepsanou smlouvu, se na poslední chvíli rozhodne nenastoupit. A právě z těchto last minute příležitostí se některá může ukázat jako váš dream job.

4. Nestresujete se místo kolegů na dovolené

Údělem léta jsou i dovolené kolegů. Většina obchodníků řeší pouze své portfolio, a tak není moc práce a administrativy, kterou by bylo nutné přesouvat na někoho jiného. Ovšem přece jen, pokud už máte všichni databázi stálých klientů, o které je potřeba pečovat, nemůžete je nechat ve štychu jen proto, že kolega se válí někde u moře. Vy najednou kromě svého narůstajícího úkolovníku řešíte záležitostí klientů, o kterých nic moc nevíte. A jak se říká, náhoda je blbec, a klient, který se celý rok neozval, právě teď nutně potřebuje vyřešit danou záležitost. Na kolegu samozřejmě počkat nemůže.

[poll id=”6″]