30. Srpen 2016
Blíží se konec léta a my rozhodně nechceme působit depresivně. Právě naopak. Z pohledu byznysu se opět vše vrací do normálu. Rozplyne se okurková sezóna a my můžeme začít znovu vydělávat. Klienti začnou zvedat telefony, počet kolegů na dovolené se sníží na 5 %, a vy tak možná konečně nebudete muset na týdenní poradě vymýšlet výmluvu, proč jste nepřinesli žádný obchod. Konec léta, který mnozí už teď oplakávají, se pro obchodníky jeví vlastně jako vykoupení.
1. Léto přestává být výmluva
Léto dokáže posloužit jako skvěla námitka. Šéf je na dovolené. V létě se u nás byznys nedělá, a proto by pro nás služba neměla teď smysl. Všichni mají tendenci si pracovní dobu zkracovat, po práci utíkat na koupaliště či letní drink a v pátek to zas balí na chalupu. Tím pádem zbývá méně času na dotahování obchodu a rozjednané spolupráce. Což vám jako obchodníkovi práci přidává a ztěžuje. Proto není divu, že jásáte, že zase všichni zavřou své děti za brány škol a vrhnou se konečně opět makat.
Připravte se na to, že první týden pojedou všichni ještě v letním režimu, a nespoléhejte se, že se vám ozvou sami. Využijte tento přelomový týden a připomeňte se všem, se kterými máte rozjednaný byznys nebo domluvu „dáme si vědět po létě“. Vyhraďte si středu nebo čtvrtek odpoledne a všechny obvolejte. A klidně využijte posledních letních dnů a domluvte si schůzku někde na venkovní terásce.
2. Konečně začnete také slušně vydělávat
Někdy se však nic nedá dělat a byznys se opravdu zpomalí. Pro nejednoho obchodníka je to velká pohroma. Přesně na tohle téma jsme narazili i u prvního duelu obchodníků, Sandry Davidové a Petra Macháčka. „O prázdninách to zámožní restauratéři zabalí a jedou si třeba na svou vilu do Sardinie nebo něco takového a absolutně neřeší business. Takže v létě jsem se taky často kopal do zadku.“ Oba se však shodli, že jim tato situace moc nevyhovuje. „Když se toho děje málo, nudí a nebaví mě to,“ řekla nám Sandra. Hned na to však dodává: „Je správně, že to bereme negativně. Jako obchodníci potřebujeme drive, a když ho nemáme, tak nás nemá co pérovat.“
S klesající poptávkou po vašich produktech a službách však zákonitě klesá i váš příjem, a to je něco, co opravdu nepotěší. Tím víc, že je léto období, kdy utrácíme nejvíc peněz. Dovolené, drinky, kafíčka a letní party. Není divu, že se už nemůžeme dočkat ponurých dní podzimu, kdy budeme dřepět v tmavé kanceláři, šetřit peníze a vydělávat.
3. Něco končí, aby mohlo přijít něco ještě lepšího
Konec léta hodně obchodníků vnímá jako ideální čas na změnu práce a nové výzvy. Možná to máme pořád zakořeněné ze školních let, kdy jsme po roce měli potřebu posunout se někam dál. Stejně to mají nastavené i firmy. Začínají se vyjednávat podmínky na další rok. Hodně firem řeší Vánoce a snaží se vymyslet tu nej kampaň a obchodní strategii, jak překonat loňská čísla a hlavně vytáhnout celkové výsledky společnosti. A k tomu potřebují ten nejlepší tým obchodníků. Řeknete si, že všechna místa jsou dávno zabraná. Mějte však oči a uši otevřené. Z praxe víme, že i kandidát, který má od července podepsanou smlouvu, se na poslední chvíli rozhodne nenastoupit. A právě z těchto last minute příležitostí se některá může ukázat jako váš dream job.
4. Nestresujete se místo kolegů na dovolené
Údělem léta jsou i dovolené kolegů. Většina obchodníků řeší pouze své portfolio, a tak není moc práce a administrativy, kterou by bylo nutné přesouvat na někoho jiného. Ovšem přece jen, pokud už máte všichni databázi stálých klientů, o které je potřeba pečovat, nemůžete je nechat ve štychu jen proto, že kolega se válí někde u moře. Vy najednou kromě svého narůstajícího úkolovníku řešíte záležitostí klientů, o kterých nic moc nevíte. A jak se říká, náhoda je blbec, a klient, který se celý rok neozval, právě teď nutně potřebuje vyřešit danou záležitost. Na kolegu samozřejmě počkat nemůže.
[poll id=“6″]
Business Animals News
Nejčtenější články

1ú>
Tradiční pasti při obsazování B2B sales pozic pro prodej softwarových produktů

2ú>
„Možná budou v budoucnu dobří obchodníci dostávat helikoptéru, kterou poletí za klientem. Takového obchodníka si každý dobře zapamatuje".

3ú>
5 tipů jak využít pátek, aby vaše pondělí bylo efektivnější