KDY nejlépe ulovit nové klienty?

12. Leden 2015

Není jedno, jestli nového klienta oslovíte v pondělí ráno nebo ve čtvrtek v podvečer. Vše má svá nepsaná pravidla. Vycházíme z psychologie potenciálních klientů a výsledky úspěšnosti hovoří poměrně jasně. Poučte se i vy a neplýtvejte svým časem v nevhodnou dobu!

kdylovit

Aktivní dny: úterý až čtvrtek

O tom, že o víkendech se nic neřeší netřeba polemizovat. Ale i mezi všedními dny najdete ty více a méně vhodné. Začátek týdne je hektický, pondělí obecně mnoho lidí nemá rádo. Ve firmách se řeší především interní záležitosti a plány na týden. Proto je lepší s nabídkami počkat a ozvat se až v úterý. Vhodná je i středa a čtvrtek.

Domluvte si konzultaci

Pátky jsou pole statistik ty nejméně vhodné dny. Důvod je pravděpodobně ten, že se každý už těší na víkend anebo dohání resty, co nestihl během týdne. „Mnohokrát mi v pátek někdo říká, ať se ozvu po víkendu, že teď nemůžou,“ vysvětluje Tomáš, mladý manažer z pražské reklamní agentury.

Volejte hlavně od 9:30 do 11:00

Pokud jde o telefonické obvolávání klientů, pak nejúspěšnější jsou hovory vedené v čase mezi půl desátou a jedenáctou ráno. Většina firem totiž začíná pracovat v devět – dejte protistraně čas na ranní kávu a rozkoukání se. Kolem oběda se nevyplatí telefonovat, protože každý už přemýšlí nad tím, co dneska „zdlábne“ dobrého. Ještě po obědě kolem druhé hodiny lze hovořit o poměrně příznivém čase pro zavolání, neboť po dobrém jídle je klient spokojený a ochotný diskutovat o možné nabídce. Po čtvrté odpoledne naopak už zase každý počítá minuty do odchodu domů – takže pak už také radši nevolat.

„Jako obchodní zástupce na volné noze pracuji hodně z domova. Miluju ten pocit, když si v klidu vstanu až v devět ráno, dám si sprchu, kávu a kolem půl desáté začnu obvolávat klienty. Všichni jsou příjemně naladěni, a já také, protože jsem nemusela vstávat brzo a nemusela jsem si odpírat ani ranní rituál s kávou. Kdysi jsem zkoušela vstávat dříve a volat aktivně hned, jakmile dotyčný by v kanceláři, ale nesetkávala jsem se s příliš nadšenými hlasy,“ hodnotí své zkušenosti úspěšná obchodnice Martina z Prahy.

Strategický měsíc je listopad

Pokud vám zakázka umožní volit si měsíce, kdy budete klienty oslovovat, pak vězte, že měsíc listopad patří k těm nejvhodnějším. Blíží se totiž příprava rozpočtů a obchodních lánů na nadcházející rok a váš projekt či produkt tak může být zahrnut do plánů klienta. Navíc máte i dost času na doladění všech detailů do konce roku.

Poměrně vhodné období je i jaro, kdy už ve firmách naplno běží a jsou zaběhlé plány na daný rok. Blížící se léto vede k optimismu a ochotě více se nechat přemluvit k nejrůznější spolupráci.

Vyzkoušejte leady

Naopak období letních dovolených a konec roku platí většinou za mrtvé období. Když už se na něčem domluvíte, můžete čekat, až v dané firmě bude osoba odpovědná potřebného podpisu či konečného schválení. Všichni jsou na dovolených a pracuje se obecně tak nějak napůl.

Shrnutí: kdy tedy lovit klienty?

  • Ideální dny: úterý, středa, čtvrtek
  • Ideální denní doba: 9:30 – 11:00, 14:00 až 16:00
  • Ideální měsíce: listopad, duben, květen, červen

 

Text: Ivanna Benešová

Foto: jillianastasia.com

© 2021 Business Animals s.r.o.