Josef Čapek: „Offline svět? Ten už snad ani neexistuje“

6. 4. 2016 +

Rozhovory

Josef Čapek z Mladé fronty je, oproti svému literárnímu jmenovci, muž několika málo slov. Co ale říká, dává smysl. Ve svém týmu se těší autoritě a oblíbenosti – aby také ne, je to člověk, který se naučil být v salesu nad věcí a problémy hned řeší, místo aby si z nich dělal hlavu. Také proto může dělat obchodního ředitele divize Online ve velkém vydavatelském domě. A když už toho má i on nad hlavu, relaxuje při dobrém sci-fi filmu či u večeře s vínem a přáteli.

josefcapek

[leads_ id=”88462″]

Online je něco, co se vyvíjí takřka ze dne na den. Jak to vnímáte jako šéf obchodu v Mladé frontě? Co podle vás letí a jaké formáty jsou na ústupu?

Ony z pohledu práce obchodníka zas tak výrazné změny neprobíhají. A to, co se mění, vnímám jako standardní a nedílnou součást každodenní práce. Na ústupu jsou například standardní bannerové formáty. Klienti se začínají zajímat o speciální formy spolupráce, jakou jsou projekty a kampaně postavené na míru.

Jak na tu změnu reagují zákazníci, jsou novým médiím otevření? Jak to vnímá generace, která vyrůstala na televizní reklamě a tisku?

Pokud máte na mysli změnu ve smyslu, že už klienti nenakupují jen inzertní prostor v TV, rádiu, printu a outdooru, ale registrují už i existenci internetu, tak by tato otázka měla být položena tak před šesti lety. V současné době hraje internet velkou roli a patří mezi hlavní mediatypy při plánování kampaní. Kdo není na internetu, je v dnešní době spíše raritou, alespoň co se týče firem, které chtějí být viděny. Starší generace si také na internet dávno zvykla a bere ho jako nedílnou součást běžného života.

Jaké typy firem oslovujete?

Oslovujeme všechny typy firem. Díky webům, které máme, jsme schopni oslovit prakticky jakoukoliv cílovou skupinu. Což je ideální stav každého mediálního domu.

Jak přesvědčit klienty, aby šli do onlinu?

Dnes už neřešíme otázku, zda jít do onlinu, ale proč inzerovat právě na webech Mf. Pro klienta jsou důležité kvalitní produkty a lidi, kteří je nabízejí a umějí prodat tak, aby byla spokojenost na všech stranách. Nejdůležitější je profesionalita obchodníků, umění komunikovat s klienty a navrhovat správná řešení.

Jak funguje nákup mediálního prostoru?

Je to poměrně jednoduché. Na schůzce získá obchodník brief, na jehož základě připraví nabídku. Pokud se klientovi navrhované řešení líbí a nabídku akceptuje, udělá objednávku. Následně pošle podklady, které nasadí náš Back Office a běžný uživatel vidí na jednom z našich webů reklamu, třeba v podobě banneru.

Vnímáte v médiích nějakou segmentaci? Které firmy/obory mají zájem spíše o tradiční média, které naopak vyhledávají online?

Segmentace na trhu určitě je. Největší rozdíly jsou u televizních klientů, nejvíce pak v oblasti FMCG segmentu. Reklama v televizi je relativně drahá a nemůže si ji každý dovolit, příkladem je třeba alkohol. Reklamu na alkohol uvidíte na internetu málokdy, naopak typickým klientem pro online jsou hlavně e-shopy.

A jak se obchoduje se jménem Mladé fronty? V čem to pomáhá? A kdy vám to bylo spíš na přítěž?

Tento název je nespornou výhodou našeho vydavatelství. Kdo by neznal Mf? Je to silný brand, který nám otevírá cestu ke klientům, když se chce obchodník dostat na schůzku. Někdy se ale stane, že si nás klienti pletou s konkurenční Mafrou, která má deník MF Dnes. Ale není to nic, s čím bychom si nedokázali poradit.

Žijete v onlinu – jak vypadá váš offline svět? Jaké máte hobby mimo práci, co je pro vás důležité, čemu se věnujete?

Offline svět? To snad už ani neexistuje. (smích) Veškerý volný čas se snažím věnovat rodině, a když je čas na něco jiného, rád se sejdu s přáteli někde u piva čí vína. Rád si zajdu do kina na sci-fi nebo na dobré jídlo do oblíbené restaurace.

[leads_ id=”88462″]

Foto: Lenka Zvolská