Jak úspěšně připravit svůj business na veletrh?

22. Prosinec 2021

Přemýšlíte o tom, jak se více zviditelnit, navázat nové kontakty a možná se i osobně seznámit se svou konkurencí? Možná je ten správný čas vydat se se svým zbožím nebo službou na veletrh! Na co byste při přípravě neměli zapomenout?

První kroky

  • Vyberte si pro svůj produkt či službu odpovídající veletrh.
  • Podejte si přihlášku pro vystavovatele u pořadatele akce.
  • Stanovte si, s jakým cílem na veletrh půjdete.
  • Buďte připraveni osobně obsluhovat svůj stánek.
  • Dejte si záležet na dobře připravené prezentaci, která umocní zapamatovatelnost vašeho businessu.

Připravte si svůj stánek

Bude se akce konat venku nebo uvnitř? Bude to otevřený látkový stan, do kterého musí lidé nejprve vejít, aby uviděli prodávané zboží, nebo to bude jednoduchý stůl, na kterém je zboží vidět na první pohled, když zákazník prochází kolem?

Zjistěte si také, jestli stánek poskytuje veletrh, případně, jaký za něj zaplatíte poplatek, nebo jestli je veškeré vybavení na vás. Po stranách hlavního stolu si můžete pořídit skládací poličky pro vystavení většího množství zboží. Také se vám bude hodit skládací lavička, na které si po pár hodinách stání rádi odpočinete.

Ukažte logo a jméno značky

Logo a název vaší značky může být třeba na ubrusu, který je přehozený přes prodejní stůl nebo na tričku, mikině či kšiltovce prodejce ze stánku. V úvahu vezměte také reklamní roll-up , který hned upoutá pozornost i z větší dálky a dodá vaší prezentaci punc profesionality.

Sbírejte e-mailové adresy

Nabídněte návštěvníkům veletrhu, aby se přihlásili k odběru vašich novinek a něco jim za to nabídněte – třeba nějaký malý levný dárek, jako je nálepka, magnet nebo propiska s vaším logem. Získáte tak více kontaktů, které můžete později oslovit a udělat z nich své zákazníky.

Komunikace se zákazníky

Správná komunikace je klíčem k úspěchu. Aktivně navazujte přirozenou konverzaci s návštěvníky a povzbuďte je k tomu, aby se vás nebáli na cokoliv zeptat. Nenechávejte kolemjdoucí, aby si sami zjišťovali, co nabízíte. Mohou si u vás něco vyzkoušet? Máte u svého stánku něco extra? Upozorněte na svoje novinky a unikátní zboží!

Mějte k dispozici vizitky

Na veletrh si s sebou vezměte dostatečné množství vizitek, které na první pohled zaujmou. Viditelně je umístěte do popředí prodejního stolu tak, aby si je mohl vzít kdokoli. Na vizitkách je důležité mít kromě kontaktu uvedenou i adresu svého webu nebo e-shopu, protože někteří zákazníci raději nakupují později v klidu než na místě rušného veletrhu.

Přijímání plateb

Budete se spoléhat na to, že u sebe budou mít vaši potenciální zákazníci dostatek hotovosti? Nebo jim radši usnadníte nákup a umožníte jim jednoduše zaplatit přiložením platební karty? Pokud to jde, vyjděte svým zákazníkům vstříc a pořiďte si platební terminál. Stejně tak přemýšlejte o hotovosti. Budete mít dostatek drobných na vracení? Raději si ještě před samotnou akcí zaskočte do banky rozměnit pár tisícikorun.

Ve dvou se to lépe táhne

Pokud máte možnost vzít na veletrh někoho s sebou, určitě ji využijte. Zaměstnanec, brigádník nebo kamarád se hodí nejen na pomoc s prezentací vašeho stánku, ale i jako psychická opora a vaše náhrada, pokud si potřebujete zrovna odskočit.

Parťák vám dopřeje také více času na kvalitní networking, jak se zákazníky, tak s potenciálními obchodními partnery. Můžete se od stánku snadněji vzdálit a udělat si přehled o své konkurenci. Co nabízí a co u ní zákazníci nejvíc kupují?

Úspěch na veletrhu nemusíte měřit jen počtem prodaných kusů svého zboží, ale i nasbíranými kontakty do databáze či mírou zájmu návštěvníků o vaše produkty a služby. Co je nejvíc bavilo a co jim naopak chybělo? Kromě zkušenosti získáte i cennou zpětnou vazbu, která vám může pomoct se správnými business tahy v budoucnu.

© 2024 imper.cz