14. Září 2015
Po dlouhé době, kdy se Instagram placeným reklamám vyhýbal, jelikož se proti nim uživatelé bouřili, možná přichází příležitost pro obchodníky na accountských pozicích v reklamním a mediálním prostředí. Instagram Ads přichází do Česka – možnost užívání nového marketingového nástroje by se měla objevit do pár týdnů. Je to šance, jak zaháčkovat lukrativnější klienty, nebo zbytečné mediální haló? Zjišťovali jsme u velkých agentur.
Jsou Instagram Ads šancí pro obchodníky se správou sítí? „Půjde spíš o brandový nástroj než prodejní,“ shodují se odborníci
Jste-li na accountské nebo vyloženě obchodní pozici v reklamní agentuře, mediálním domě nebo jakkoli jinak prodáváte marketingová řešení a správu sociálních sítí, neměl by vám příchod reklam na Instagramu uniknout. Jde totiž o šanci, jak rozšířit portfolio kreativních řešení, které klientům nabízíte, a nalákat nové brandy.
„Zájem o Instagram Ads projevují jak velké brandy, tak i ty menší s potenciálem růstu. Nabídka se hodí pro klienty z oblasti automotive, módy, operátory a gastronomie, jednoduše pro klienty, jejichž produkty se dobře fotí a kde lze vyprávět pro zákazníky zajímavý příběh. Reálně by customer journey měla začínat právě tímto příběhem na Instagramu,“ říká Petr Vejrážka, Social Ads Manager v agentuře H1.cz a na náš dotaz, jak to bude vypadat z hlediska sales, dodává: „Jisté je jen to, že půjde o brandové kampaně, nikoliv prodejní.“
Mohlo by vás také zajímat: Rozhovor s Jakubem Horáčkem z InCreative o tom, jaké to je prodávat kreativní řešení.
Nový nástroj reklamy budou prodávat obchodníci reklamních agentur. S nasazením počítá Wunderman i H1.cz
S tím souhlasí i digital director Vladimír Rejlek ze společnosti Wunderman: „V České republice se odhadují stovky tisíc uživatelů Instagramu a díky integraci s Facebookem, je nárůst nových uživatelů veliký. Služba je podle nás v podstatě vhodná pro všechny značky, které mají „co ukázat“, tedy které mohou publikovat hezké fotky svých produktů a kvalitní vizuály. V případě Fordu jsou to například zajímavé fotografie aut atp. Zároveň se potvrzuje, že na Instagramu fungují skvěle i krátká videa.“
Ne všechny možnosti se ovšem pro české klienty objeví najednou: „Dostupné reklamní formáty budou opět podobné jako na Facebooku, na českém trhu se však budou představovat postupně. Zpočátku budou reálně dostupné pouze fotografie s ukrytým URL odkazem (podobně jako Website Clicks na Facebooku) a promování aplikací. Do budoucna půjde rovněž promovat i video a multiproduct ads (carousel),“ prozrazuje Petr Vejrážka. Na nákup Instagram Ads se připravují marketingové agentury, které je budou nabízet svým klientům jako součást digitální kampaně. „Nákup prostoru na Instagram Ads bude fungovat na principu aukce, stejně jako Facebook,“ prozrazuje Petr Vejrážka z H1.cz.
Instagram Ads pofrčí v Česku od konce září
Kdy přesně je můžeme očekávat? „Otevření možností inzerce pro české zadavatele ohlásil Facebook k 30. září 2015. Za naši agenturu mohu potvrdit, že jsme pro plánování a nákup Instagram Ads již připraveni, ostatně reklama na Instagramu byla jedno z hlavních témat společného setkání klíčových agentur a Facebooku ve Varšavě na konci července,“ prozrazuje Marek Bačo, Head of Mediacom Beyond Advertising.
A co vy, myslíte, že budou mít Instagram Ads v Česku úspěch? Komu z vašich klientů tento nástroj nabídnete do marketingové kampaně? Myslíte, že budou Instagram Ads přesvědčujícím argumentem k získání klienta, nebo spíš třešničkou na dortu?