Karla Kyjonková a Kateřina Voldřichová: „Stabilita je v dnešní době pro prodejce klíčová. Za 10 let se nám nestalo, že by přišla pozdě výplata“

2. 11. 2014 +

Rozhovory

[velikost_textu]

Manažerky obchodních týmů Českomoravské stavební spořitelny (ČMSS), se kterými jsme si povídali tentokrát, dokazují, že i v dnešní turbulentní době je možné zamilovat si svou první práci natolik, že v ní zůstanete dlouhá léta. Karla Kyjonková zde působí již 10 let, Kateřina Voldřichová dokonce 16 – a obě si nemůžou vynachválit výhody dlouhodobého vztahu s klienty. Posuďte sami.

cmss_01

V obchodě nebývá tak dlouhá doba zvykem, lidé spíš fluktuují a zkouší různé firmy. Co je důvodem, že jste v ČMSS vydržely doteď?

Karla: Asi nezastřeme, že to je v první řadě zajímavé finanční ohodnocení. Určitě nás tady drží také fakt, že ČMSS je stabilní firma a poskytuje skvělé zázemí. A řekla bych i tým lidí, který jsme si vytvořily a který nám nabízí dobré klima pro práci.

Katka:  Souhlasím, dlouhodobě stabilní, vysoký, nadprůměrný výdělek a zázemí největší stavební spořitelny v ČR.

Pojďme ve vaší praxi trošku zpátky. Co jste dělaly předtím? Nebo to bylo vaše první zaměstnání?

Karla: Přesně tak, předtím jsme obě studovaly. Já jsem předtím ještě pracovala v call centru telemarketingové firmy, ale obě dvě jsme začaly s obchodem pro ČMSS už při škole. Já ve třetím ročníku a ty ještě dřív, že?

Katka: Já začala už v prvním roce vysoké školy v 19 letech. Po 5 letech na obchodní pozici tady v ČMSS, tedy ve chvíli, kdy jsem školu dokončila, jsem rovnou nastoupila na pozici obchodní ředitelky.

Jak šlo spojit práci se studiem?

Katka: Bez problémů. Ve svém týmu mám hodně lidí, kteří ještě jsou nebo původně byli studenti. Časová flexibilita pozice obchodníka vám umožní u práce i studovat. A pro mě osobně byl jako pro studentku motivací právě ten vysoký výdělek, který si tady mohu ovlivnit.

Paní Kyjonková, jak to bylo u vás?

Karla: U mě to bylo méně standardní. Obchodnicí jsem byla pouze 3 měsíce a pak jsem šla rovnou na manažerskou pozici.

Karla Kyjonková se z pozice obchodnice stala po 3 měsících obchodní ředitelkou.

Kde se vzal tak raketový start?

Karla: To byla velká náhoda. V době, kdy jsem nastoupila, se měnila pozice mé nadřízené. Vytvářela si nový tým a neváhala si tehdy vybrat někoho úplně nového.

Jak jste to tehdy vnímala? Nebála jste se té výzvy?

Karla: V té době jsem vůbec nevěděla, do čeho jdu. Určitě to pro mě byl kariérní výzva, ale nevěřila jsem, že tady vydržím tak dlouho a že tým, který budu mít, bude tak kvalitní.

Obě jste zmínily jako motivátor peníze. Jaká byla nejvyšší výplata?

Karla: Nad 200 000 Kč.

Katka: U mě to bude začínat na číslici tři.

Do čeho ty peníze nejraději investujete?

Karla: V roce 2005, když jsem nastoupila, jsem si koupila nové auto na leasing a nebála jsem se, že nebudu mít na splátku. Pak jsem si koupila byt a nebála jsem se, že nebudu mít na splácení hypotéky. Tuto jistotu mi dala právě má práce. Dneska jsou to zejména investice do rodiny a bydlení.

Katka: Já si díky své práci mohla už v 21 letech koupit byt v Praze. Hodně dodnes investuji do nemovitostí, pak samozřejmě do syna a splnila jsem si také sen ve formě chalupy na horách.

Jak se vám daří skloubit práci obchodnice s péčí o rodinu?

Karla: Díky zázemí, které máme, tak oběma dobře. Pravdou je, že u nás nejsou úplně běžné 2leté mateřské. Já měla například mateřskou jen 2 měsíce, pak už jsem syna brala do kanceláře. Kolegyně má babičky, takže zase vypomohly ony.

Čím to je, že lidé vydrží u „Lišky“ obecně dlouho? Jaký je váš tajný recept?

Katka: U nás to není o tom vytěžit klienta a už se k němu nevrátit. Oproti jiným institucím se odlišujeme právě tím, že máme dlouhodobý vztah s klientem, klidně i 10 nebo 15 let. Což je naprosto zásadní věc, vztah je pak úplně jiný, dá se říci přátelský. A taková vazba tady člověka drží.

cmss_1

Kdo je vaším typickým klientem?

Člověk, který je zodpovědný, zajímá se o zajištění dětí a rodiny. Takový přijde vícekrát, což je pro nás ideální.

A věkově je vaše cílovka nějak ohraničená?

Karla: To je různé, úvěr si můžete vzít ve 20 i 50 letech. V celé řadě případů je to tak, že klienti, kteří mají v jiných institucích problém uspět, tak u nás uspějí. Cílíme spíš na mladší, ale škála je široká. Já mám například paní, která je ročník 1935 a má u nás úvěr.

Jaký je nejprodávanější produkt?

Katka: Určitě úvěry. Hypotéky.

Dlouho jsem neslyšela o brandu Liška, používáte ještě toto označení?

Karla: Používáme. Podle nového občanského zákoníku se nicméně musí každá společnost identifikovat přesně tak, jak je zapsaná v rejstříku. V současnosti se proto reprezentujeme jako ČMSS. Ale reklamu na Lišku vidíte pořád, musíte se na ni jen zaměřit – jakmile začíná Ordinace v růžové zahradě, nastupujeme.

To jsem ráda, že Liška žije. Teď trochu k jinému tématu. Právě děláte nábor obchodníků. Kolik lidí vlastně máte v týmu?

Karla: 13.

Katka: A já 12.

Podle čeho vybíráte? Jak se vůbec v dnešní době dá chytnout člověk, který do firmy zapadne?

Katka: Není to jednoduché. Osobně dám hodně na to, jak se zájemce prezentuje, zda se na něj dá spolehnout, je proaktivní a nedělá jen slepě zadanou práci. A také jak zapadne do kolektivu.

Karla: Na první pohled jste schopná rozklíčovat člověka, který je na naši prací úplně nevhodný, ale víc úplně poznat nejde, to se ukáže časem. I když přijmeme někoho, kdo se nám líbí, ještě to neznamená, že uspěje. Je to hodně o jeho schopnostech, představách, parametrech, a také jestli se mu u nás líbí. Je to o něm.

A jaké parametry musí takový člověk mít?

Karla: U nás se vždy uplatní slušní lidé, kteří budou reprezentovat velkou značku. Obě pracujeme způsobem, že se za své obchody nemusíme stydět (proto to taky děláme 10 a víc let) – a takové lidi do týmu chceme. Jedinec, který si chce v prvé řadě vydělat, a já pak budu řešit reklamace, mi nestojí za to. Takže solidní, spolehlivý, důvěryhodný člověk. Z hlediska věku ideálně 25-45.

Působí to na mě, že důvěra a dlouhodobost jsou vaše hlavní firemní hodnoty. Je to tak?

Katka: Ano, právě proto je tu tolik našich kolegů, i firma samotná, tak dlouho. Doba se mění, a my jsme se dokázali všem těm změnám trhu, legislativy a smýšlení s naší nabídkou přizpůsobit.

Karla: To by ostatně měla být vlastnost i obchodníka, aby se dokázal vyvíjet v čase, přizpůsobovat, nelpět na minulosti, ale žít tady a teď a orientovat se na budoucnost. I díky tomu jsme extrémně stabilní firma. Mně se například za 10 let nestalo, že by mi přišla pozdě výplata. Také výplata provizí je mnohem rychlejší než u ostatních firem.

 

Oblíbená restaurace:

  • Karla: Na obědy chodíme do Žižkovské galerky, slavit do Ambiente nebo Kolkovny.
  • Katka: Ráda chodím s kamarádkou do chorvatské restaurace Lucalu.

Oblíbený film:

  • Karla: Vyrostla jsem na Hvězdných válkách, doma teď máme se synem oblíbené Transformery
  • Katka: Cesta z města, vždy se hned vidím na své chalupě.

Jakým způsobem relaxuji:

  • Katka: Na chalupě.
  • Karla: Doma s rodinou.

Jezdím autem značky:

  • Katka: Octavia
  • Karla: Ford S Max

Oblíbená značka oblečení:

  • Katka: Marella

Životní motto:

  • Katka: Když něco opravdu chci a udělám pro danou věc maximum, tak se to povede.
  • Karla: Když dáváte dobro, tak se vám časem vrátí. To praktikuji zejména v rodině a vztazích.

 

Text: Pavla Lokajová

[/velikost_textu]