Karla Kyjonková a Kateřina Voldřichová: „Stabilita je v dnešní době pro prodejce klíčová. Za 10 let se nám nestalo, že by přišla pozdě výplata“

02. Listopad 2014

Manažerky obchodních týmů Českomoravské stavební spořitelny (ČMSS), se kterými jsme si povídali tentokrát, dokazují, že i v dnešní turbulentní době je možné zamilovat si svou první práci natolik, že v ní zůstanete dlouhá léta. Karla Kyjonková zde působí již 10 let, Kateřina Voldřichová dokonce 16 – a obě si nemůžou vynachválit výhody dlouhodobého vztahu s klienty. Posuďte sami.

cmss_01

V obchodě nebývá tak dlouhá doba zvykem, lidé spíš fluktuují a zkouší různé firmy. Co je důvodem, že jste v ČMSS vydržely doteď?

Vyzkoušejte leady

Karla: Asi nezastřeme, že to je v první řadě zajímavé finanční ohodnocení. Určitě nás tady drží také fakt, že ČMSS je stabilní firma a poskytuje skvělé zázemí. A řekla bych i tým lidí, který jsme si vytvořily a který nám nabízí dobré klima pro práci.

Katka:  Souhlasím, dlouhodobě stabilní, vysoký, nadprůměrný výdělek a zázemí největší stavební spořitelny v ČR.

Pojďme ve vaší praxi trošku zpátky. Co jste dělaly předtím? Nebo to bylo vaše první zaměstnání?

Karla: Přesně tak, předtím jsme obě studovaly. Já jsem předtím ještě pracovala v call centru telemarketingové firmy, ale obě dvě jsme začaly s obchodem pro ČMSS už při škole. Já ve třetím ročníku a ty ještě dřív, že?

Katka: Já začala už v prvním roce vysoké školy v 19 letech. Po 5 letech na obchodní pozici tady v ČMSS, tedy ve chvíli, kdy jsem školu dokončila, jsem rovnou nastoupila na pozici obchodní ředitelky.

Vyzkoušejte leady

Jak šlo spojit práci se studiem?

Katka: Bez problémů. Ve svém týmu mám hodně lidí, kteří ještě jsou nebo původně byli studenti. Časová flexibilita pozice obchodníka vám umožní u práce i studovat. A pro mě osobně byl jako pro studentku motivací právě ten vysoký výdělek, který si tady mohu ovlivnit.

Paní Kyjonková, jak to bylo u vás?

Karla: U mě to bylo méně standardní. Obchodnicí jsem byla pouze 3 měsíce a pak jsem šla rovnou na manažerskou pozici.

Karla Kyjonková se z pozice obchodnice stala po 3 měsících obchodní ředitelkou.

Kde se vzal tak raketový start?

Karla: To byla velká náhoda. V době, kdy jsem nastoupila, se měnila pozice mé nadřízené. Vytvářela si nový tým a neváhala si tehdy vybrat někoho úplně nového.

Jak jste to tehdy vnímala? Nebála jste se té výzvy?

Karla: V té době jsem vůbec nevěděla, do čeho jdu. Určitě to pro mě byl kariérní výzva, ale nevěřila jsem, že tady vydržím tak dlouho a že tým, který budu mít, bude tak kvalitní.

Obě jste zmínily jako motivátor peníze. Jaká byla nejvyšší výplata?

Karla: Nad 200 000 Kč.

Katka: U mě to bude začínat na číslici tři.

Do čeho ty peníze nejraději investujete?

Karla: V roce 2005, když jsem nastoupila, jsem si koupila nové auto na leasing a nebála jsem se, že nebudu mít na splátku. Pak jsem si koupila byt a nebála jsem se, že nebudu mít na splácení hypotéky. Tuto jistotu mi dala právě má práce. Dneska jsou to zejména investice do rodiny a bydlení.

Katka: Já si díky své práci mohla už v 21 letech koupit byt v Praze. Hodně dodnes investuji do nemovitostí, pak samozřejmě do syna a splnila jsem si také sen ve formě chalupy na horách.

Jak se vám daří skloubit práci obchodnice s péčí o rodinu?

Karla: Díky zázemí, které máme, tak oběma dobře. Pravdou je, že u nás nejsou úplně běžné 2leté mateřské. Já měla například mateřskou jen 2 měsíce, pak už jsem syna brala do kanceláře. Kolegyně má babičky, takže zase vypomohly ony.

Čím to je, že lidé vydrží u „Lišky“ obecně dlouho? Jaký je váš tajný recept?

Katka: U nás to není o tom vytěžit klienta a už se k němu nevrátit. Oproti jiným institucím se odlišujeme právě tím, že máme dlouhodobý vztah s klientem, klidně i 10 nebo 15 let. Což je naprosto zásadní věc, vztah je pak úplně jiný, dá se říci přátelský. A taková vazba tady člověka drží.

cmss_1

Kdo je vaším typickým klientem?

Člověk, který je zodpovědný, zajímá se o zajištění dětí a rodiny. Takový přijde vícekrát, což je pro nás ideální.

A věkově je vaše cílovka nějak ohraničená?

Karla: To je různé, úvěr si můžete vzít ve 20 i 50 letech. V celé řadě případů je to tak, že klienti, kteří mají v jiných institucích problém uspět, tak u nás uspějí. Cílíme spíš na mladší, ale škála je široká. Já mám například paní, která je ročník 1935 a má u nás úvěr.

Jaký je nejprodávanější produkt?

Katka: Určitě úvěry. Hypotéky.

Dlouho jsem neslyšela o brandu Liška, používáte ještě toto označení?

Karla: Používáme. Podle nového občanského zákoníku se nicméně musí každá společnost identifikovat přesně tak, jak je zapsaná v rejstříku. V současnosti se proto reprezentujeme jako ČMSS. Ale reklamu na Lišku vidíte pořád, musíte se na ni jen zaměřit – jakmile začíná Ordinace v růžové zahradě, nastupujeme.

To jsem ráda, že Liška žije. Teď trochu k jinému tématu. Právě děláte nábor obchodníků. Kolik lidí vlastně máte v týmu?

Karla: 13.

Katka: A já 12.

Podle čeho vybíráte? Jak se vůbec v dnešní době dá chytnout člověk, který do firmy zapadne?

Katka: Není to jednoduché. Osobně dám hodně na to, jak se zájemce prezentuje, zda se na něj dá spolehnout, je proaktivní a nedělá jen slepě zadanou práci. A také jak zapadne do kolektivu.

Karla: Na první pohled jste schopná rozklíčovat člověka, který je na naši prací úplně nevhodný, ale víc úplně poznat nejde, to se ukáže časem. I když přijmeme někoho, kdo se nám líbí, ještě to neznamená, že uspěje. Je to hodně o jeho schopnostech, představách, parametrech, a také jestli se mu u nás líbí. Je to o něm.

A jaké parametry musí takový člověk mít?

Karla: U nás se vždy uplatní slušní lidé, kteří budou reprezentovat velkou značku. Obě pracujeme způsobem, že se za své obchody nemusíme stydět (proto to taky děláme 10 a víc let) – a takové lidi do týmu chceme. Jedinec, který si chce v prvé řadě vydělat, a já pak budu řešit reklamace, mi nestojí za to. Takže solidní, spolehlivý, důvěryhodný člověk. Z hlediska věku ideálně 25-45.

Působí to na mě, že důvěra a dlouhodobost jsou vaše hlavní firemní hodnoty. Je to tak?

Katka: Ano, právě proto je tu tolik našich kolegů, i firma samotná, tak dlouho. Doba se mění, a my jsme se dokázali všem těm změnám trhu, legislativy a smýšlení s naší nabídkou přizpůsobit.

Karla: To by ostatně měla být vlastnost i obchodníka, aby se dokázal vyvíjet v čase, přizpůsobovat, nelpět na minulosti, ale žít tady a teď a orientovat se na budoucnost. I díky tomu jsme extrémně stabilní firma. Mně se například za 10 let nestalo, že by mi přišla pozdě výplata. Také výplata provizí je mnohem rychlejší než u ostatních firem.

Oblíbená restaurace:

  • Karla: Na obědy chodíme do Žižkovské galerky, slavit do Ambiente nebo Kolkovny.
  • Katka: Ráda chodím s kamarádkou do chorvatské restaurace Lucalu.

Oblíbený film:

  • Karla: Vyrostla jsem na Hvězdných válkách, doma teď máme se synem oblíbené Transformery
  • Katka: Cesta z města, vždy se hned vidím na své chalupě.

Jakým způsobem relaxuji:

  • Katka: Na chalupě.
  • Karla: Doma s rodinou.

Jezdím autem značky:

  • Katka: Octavia
  • Karla: Ford S Max

Oblíbená značka oblečení:

  • Katka: Marella

Životní motto:

  • Katka: Když něco opravdu chci a udělám pro danou věc maximum, tak se to povede.
  • Karla: Když dáváte dobro, tak se vám časem vrátí. To praktikuji zejména v rodině a vztazích.

Text: Pavla Lokajová

© 2023 imper.cz