Letní brigáda v call centru? Máme tipy, jak si dobře vybrat (1/2)

19. 5. 2015 +

Jak na to?

Prázdniny už klepou na dveře a s nimi i ideální příležitost, jak vylepšit stav konta pro ty z vás, kteří stále studují nebo v obchodní kariéře začínají. Pokud nevíte, kam zamířit, máme pro vás tip na brigádu, která není fyzicky náročná a kde se dá vydělat i 40 000 Kč. Jak si vybrat to pravé call centrum a co vás tam čeká, radí Eliška Kučerová, team leader ve společnosti Twenty One.

Jaké informace si zjistit a na co se při pohovoru ptát?

1. Reference

Vybrat si férové call centrum, kde z vás nesedřou kůži a kde se budete cítit po všech stránkách příjemně, je zásadní. Vaše první kroky tedy musí mířit k internetu, kde byste si na každou firmu, kam se budete hlásit, měli najít reference. „Zjistěte si, co je to za firmu, jaké s ní mají lidé zkušenosti. Doporučuji, aby byla na trhu minimálně 3 roky, pak máte jistotu, že jde o stabilní a zajeté call centrum,“ říká Eliška Kučerová.

2. Smlouva

Pochopitelně je dobré vědět, o jaký typ smlouvy půjde. Nezapomeňte, že dohoda o provedení práce (DPP) vám umožňuje odpracovat 300 hodin za rok a sociální a zdravotní pojištění platíte až při výdělku přesahujícím 10 tisíc Kč. Pak je tu možnost dohody o pracovní činnosti (DPČ), kde jste limitovaní týdenním hodinovým přídělem max. 20 hodin, sociální a zdravotní se však odvádí již při výdělku 2,5 tisíce Kč. V této souvislosti pak Eliška Kučerová radí, aby se uchazeči informovali, jak jsou nastavené směny a jak vypadá pracovní doba, abyste se do zmíněných omezení vešli.

3. Produkt

Jaký produkt nebo službu budete prodávat, to je samozřejmě velmi důležitá informace. „Pro brigádníky je nejlepší začít s prodejem jednoduššího zboží, jako jsou ponožky, ale i paušály či rychlý internet. Právě u operátorů se dají ostatně vydělat nejzajímavější částky. Také produkty, které znají lidé z reklamy, se začátečníkům budou prodávat snadněji,“ doporučuje Eliška.

4. Target a mzda

Nakolik potěšující bude pohled na vaši výplatnici, se bude odvíjet od toho, kolik prodáte. Zajímejte se proto, jaký bude váš prodejní cíl. Hodinová sazba plus provize nebo jen provize jsou standard, kolik přesně si vyděláte, vám ale dopředu nikdo neřekne. Záleží na každém call centru, na produktu i na vašich prodejních schopnostech. Podle zkušeností Elišky Kučerové si operátor přijde průměrně na 25 tisíc, ti šikovnější pak na 40 tisíc a více.

5. Prostředí

„Když přijdete na pohovor, všímejte si prostředí. Pokud je neosobní, ztichlé, zaměstnanci nemají na zdech svoje plakáty nebo fotky, na zemi je starý koberec a operátoři jsou vedle sebe nasoukaní v kójích, pracovat bych tam nešla,“ upozorňuje Eliška Kučerová. Pracovní prostředí totiž hodně napoví, jak se zaměstnavatel ke svým lidem chová a jaká vládne na pracovišti atmosféra. Kancelář má být příjemná a uvnitř má být živo. „V call centru by to mělo vypadat jako v mraveništi,“ usmívá se Eliška.

6. Možnost kariérního růstu a vzdělávání

Někdy se stává, že studenti v call centru zůstávají i po prázdninách na částečný úvazek. Ptejte se tudíž, jaké jsou možnosti vzdělávání, kurzů a třeba také povýšení.

Co vás v call centru čeká a na co být při takovém typu práce připraveni? Druhý díl seriálu za týden v úterý. Další zajímavé nabídky práce i na BusinessAnimals.cz.

Foto: blueprintforlife.com