Jak namotivovat obchodníky? 8 nejlepších firemních benefitů

16. Červenec 2015

Ne vždy je vysoký plat rozhodujícím faktorem, proč se člověk rozhodne pro vybranou firmu pracovat. Často v tom hraje roli i přidaná hodnota ve formě firemních benefitů. Nás v Business Animals zajímalo, jaké benefity dokážou obchodníka namotivovat, aby podal co nejlepší výkon. Které jsme objevili?

benefity

1. Elektronika a pořádné auťáky

Většina obchodníků má k dispozici firemní telefony. Když jste velmi zdatným obchodníkem s vynikajícími obchodními výkony, můžete v měsíčních soutěžích ve Slevomatu vyhrát např. iPad nebo iPhone.

Dostat se k firemnímu autu ale už nebývá tak jednoduché. Realitní makléři z Engel and Volkers si jej mohou pronajmout až při dlouhodobé úspěšné spolupráci. Bývalá obchodnice Slevomatu si za splnění měsíčního cíle mohla vybrat mezi dovolenou, nebo víkendovou projížďkou Astonem Martinem. Na popud svého kolegy si vybrala druhou možnost: „Šéf vůbec nebyl nadšený, podepsal s námi dokonce i smlouvu. Udělali jsme si víkendový výlet do Brna, kolega v Astonovi dokonce i spal. Akorát benzín jsme si platili sami, takže nás ten víkend nakonec vyšel asi na 8000 Kč.“

Vyzkoušejte leady

Najděte si práci v obchodu

2. Peníze

Překvapivě. Plat je v mnoha společnostech motivující sám o sobě. Zvlášť, když se k němu přidá finanční odměna za nejlepší výsledek měsíce nebo za první prodej, jako se to děje například v realitní kanceláři ENGEL & VÖLKERS. Jako hlavní motivační složku bere peníze i Jan Fousek, jednatel společnosti Virtuse Energy: „Kvartální bonusy máme velmi štědré a hlavně neomezené, protože dobrého obchodníka či tradera můžete motivovat jen dobrými penězi. Mnohdy se naši lidé dostanou na 5-10ti násobek měsíčního platu, když jsou šikovní.“

3. Zvýhodněné ceny firemních produktů

Pokud Vaše společnost žádné benefity nenabízí, můžete si být alespoň jisti, že má pro Vás připravené zvýhodněné ceny produktů, které prodává. Jak říká Jan Hökl z Hypocentra Komerční banky: „Zaměstnanci u nás nemají klasické benefity jako například příspěvek na penzijní pojištění, ale můžou počítat se zvýhodněnými leasingy na auta, smlouvami a úvěry.“ Zajímavý benefit v podobě projektu VPN Family nabízí svým zaměstnancům i České dráhy a Správa železnic. VPN Family je program, který zaměstnancům těchto organizací umožňuje využívat telekomunikační a datové služby za výhodnější cenu. Zaměstnanci tak mají levnější volání i internet.

4. Dovolené

Některé společnosti mají zvýhodněné nabídky od cestovních kanceláří, jiné dávají zájezdy jako odměnu za nejlepší výsledek měsíce. Za 9měsíční kvalitní práci vyhrál bývalý zaměstnanec Citibank Jakub Jágl all inclusive zájezd do Thajska: „Citibank každoročně pro své zaměstnance pořádá setkání, na které jezdí nejlepší z nejlepších za různé segmenty a různé země. Jedním ze segmentů je stánkový prodej kreditních karet, a to byla moje parketa. Společně se 6 dalšími Čechy jsme letěli do Thajska, kde byli zaměstnanci z dalších asi 9 zemí, kromě Evropy i z Arabských emirátů a Bahrainu. Tři dny jsme strávili na Pukhetu, kde nás čekal doprovodný program, plavili jsme se na dračích lodích, učili se vařit místní speciality, nebo se potápěli u ostrovů. Neměli jsme skoro ani čas si vydechnout. Jedli jsme snad ve všech vyhlášených restauracích, v jedné z nich jsme měli dokonce mezi chody i divadelní představení. Dva dny jsme strávili cestou, ale stálo to za to.“

Cestou po Asii motivují i ve Virtuse Energy: „Člověk, který v daném roce přijde s nejvíce kvalitních návrhů na business, má all inclusive cestu kamkoliv chce po celé Asii s tím, že navštíví na několik dní i naši čínskou kancelář, aby trochu nasál atmosféru této úchvatné země, ve které pevně věříme v budoucí úspěch.“

Extrémem byl v květnu 2015 Li Jinyuan, vedoucí firmy Tiens Group, který u příležitosti výročí založení firmy pozval svých 6400 zaměstnanců na 4denní dovolenou do Francie. Odhaduje se, že do tohoto výletu investoval 885 milionů korun, v Paříži měla skupina rezervováno 140 hotelů a dopravilo ji do ní 147 autobusů. Tomu se říká teambuilding!

Vyzkoušejte leady

5. Zdravý životní styl

Téměř samozřejmostí se již staly papírové stravenky či občerstvení na pracovišti. Méně obvyklými jsou již benefity týkající se zdraví (poukazy do lékárny či do optiky, příspěvek na očkování) či sportovních aktivit. Michal Hanousek ze společnosti Negotium v tom má jasno: „Kdybych měl zaměstnance, dával bych jim multisport benefit kartu. Vyzýval bych je k pohybu.“

Velkou motivací také mohou být pobyty se solnou jeskyní či pobyt v lázních pro dva kdekoliv v ČR, které si mohou vychutnat podle svého výběru zaměstnanci společnosti Slevomat, pokud získají nejvíce nominací od kolegů a vyhrají tak interní soutěž Zaměstnanec měsíce.

6. Kultura a vzdělávání

Skvělým motivačním prostředkem jsou také volné vstupenky do divadla či na koncerty, případně na jazykové či odborné kurzy, které pomohou obchodníkovi v jeho osobním rozvoji, a tím i k rozvoji celé společnosti.

7. Volná pracovní doba/home office

Podle průzkumu společnosti Slevomat by se lidé byli schopni vzdát výše uvedených benefitů na úkor těch, které jsou pro ně v dnešní době mnohem důležitější: volnou pracovní dobu a docházku a možnost home office. K tomu Veronika Hlaváčová ze Slevomatu dodává: „Zájmy zaměstnanců se více blíží představám svobodné firmy. Stále více lidí dává přednost tomu, aby nebyli v práci za každou cenu svazováni, ale chtějí svobodně dýchat.“ Díky tomuto přístupu společnost Slevomat nabízí i benefity šité na míru každému zaměstnanci.

8. Atmosféra ve firmě

Podle Pavly KovaříkovéRádio United patří k nejvíce podceňovaným benefitům atmosféra ve firmě, průhlednost informací či diskuze o věcech k diskutování. „Díky zájmu ze strany vedení a manažerů může firma ušetřit za jiné věci, které se zaměstnancům dávají, jako jsou lístky do divadla či na koncerty,“ dodává.

Stejný názor má Markéta Rossmanithová ze společnosti Bookio: „Tím největším benefitem je pro mě a mé kolegy náš tým. Žádný klasický firemní bonus se nemůže měřit s tím, když pracujete s lidmi, kteří jedou na stejné vlně, mají stejný smysl pro humor a uznávají stejné hodnoty. Naší společnou vášní je dobré jídlo, takže nejčastější materiální podobou našich benefitů jsou různé večeře a firemní grilovačky. Teambuilding zkrátka nezanedbáváme.“ Jak nám prozradil Jan Fousek, to by nedopustili ani ve Virtuse Energy: „Několikrát za rok míváme velmi motivující teambuildingy, minulý rok jsme například byli na jachtě v Chorvatsku.“

A jaké firemní benefity dokáží namotivovat vás? Mrkněte, co nabízí obchodně zajímavé firmy na Business Animals.

Foto: 24.media.tumblr.com

© 2024 imper.cz