Proč (ne)ukazovat před klienty luxus?

29. Leden 2015

Daří se vám. Vyděláváte velké peníze. A tak si zkrátka můžete dovolit koupit nové auto a sem tam nějaký ten luxusnější kousek na sebe. Je ale vhodné ukazovat své bohatství klientům? 

luxus_uvodni

Nebudou závidět a myslet si, že to máte z toho, jak jiné okrádáte? Anebo tím naopak ukážete, že patříte mezi elitu? Možná vás to překvapí, ale nejdůležitější roli v tomto případě hraje pohlaví! Vaše i klientovo:

1 . varianta: Žena obchodnice – žena klient

V situaci, když žena-obchodnice jedná s klientkou, je řešení velmi jednoduché. Obchodnice by měla působit skromně a rozhodně chudším dojmem než klientka.

„Samozřejmě, že mám doma značkové kabelky, luxusní oblečení a kdybych chtěla, tak taky jezdím něčím zajímavějším než Citroenem. Ale kvůli byznysu to nejde. Moje klientky jsou většinou ženy a ty jsou strašně závistivé. Kdybych vypadala bohatší než ony, necítily by se v mé přítomnosti dobře, neotevřely by se mi a chyběla by tam ta důvěra, díky které si už léta stálé klientky udržuji,“ vysvětluje dvaatřicetiletá podnikatelka Zita. A jako vtípek, na kterém ovšem dost možná něco pravdy bude, dodává: „Dokonce i to, že mám nadváhu, je v jednání s klientkami výhoda. Nežárlí, nezávidí, jsou vedle mě spokojené.“

2. varianta: Žena obchodnice – muž klient

Zcela jiná nepsaná pravidla platí při jednání ženy a klientem-mužem. Zde se naopak vyplatí ukázat, že je žena zvyklá na určitý standard, z něhož nehodlá slevit. Luxusní oblečení a doplňky dávají jasně najevo, že obchodnice dělá kvalitní práci a spolupracuje jen s kvalitními klienty, kteří umí dobře zaplatit. Mužům navíc úspěšné ženy imponují. A jak jinak ukázat úspěch, než tím, že si můžete koupit třeba šálu od Louise Vuittona, že?

3. varianta: Muž obchodník – žena klientka

U pánů byznysmenů musí jít skromnost stranou. A pokud mají před sebou jednání se zástupkyní něžného pohlaví, tím více by měli působit jako velké a úspěšné zvíře. A pochopitelně luxus ukázat. „Snažím se vždy vypadat dobře. Ale je pravda, že hlavně u žen se setkávám s většími obchodními úspěchy v momentě, kdy přijedu svým lepším autem a na ruku si vezmu drahé hodinky,“ říká úspěšný obchodník v oblasti finančnictví.

4. varianta: Muž obchodník – muž klient

Zatímco v případě jednání dvou žen je na místě skromnost ze strany obchodnice, v čistě mužském jednání je to jinak. Muž obchodník by nikdy neměl působit chudě a skromně. Takže pokud jste muž a jednáte s mužem, snažte se působit sebevědomě a nebojte se ze šatníku vytáhnout své dražší kousky. „Při jednání obchodního zástupce s mužem-zákazníkem je dobré ukázat, že už jste něco vydělal a patříte mezi ty úspěšné. Proto jezděte dobrým autem a noste značkové oblečení, používejte nové modely telefonů a zkrátka buďte svůj. Je dobré na věci neupozorňovat, nevytahovat se jimi, ale používat je,“ radí čtyřicetiletý úspěšný podnikatel a obchodník Jarek.

Text: Ivanna Benešová

Foto: turnlol.com

© 2024 imper.cz