Revoluční trika, která vás zbaví starostí se skvrnami od potu

 |  Jak na to  |  Rozhovory  |  Markéta Jindřichová  |  632x přečteno

Když se tři kamarádi z Chrudimi spojili, aby spíš sami pro sebe a své známé vyrobili kolekci triček, která odpuzují pot a špínu, netušili, že z toho vznikne úspěšný byznys. V současnosti je firma CityZen našlápnutý startup, který v letošním roce porazil ostatní v soutěži T-mobile rozjezdy. S majiteli Pavlem Hrstkou a Reném Němečkem jsme si povídali o tom, jak celý nápad vzniknul a v čem jsou trika CityZen unikátní.

trika CityZen

Odkud se vzal nápad na trika odvádějící pot a odpuzující špínu?

Nápad je poměrně dost starý. Vznikl v Rendově hlavě, který k tomu měl hned několik motivací. V první řadě chtěl dělat trika revoluční, zajímavá, prostě v něčem jiná. Dalším hnacím motorem byla snaha o obnovu slávy českého textilního průmyslu. Samotný vývoj byl dlouhý včetně toho, že jsme v životě měli jiné priority. Vloni jsme se ale rozhodli, že do toho půjdeme naplno.

V čem přesně spočívá Vaše technologie?

(smích) To zajímá každého a stále hledáme hranici, co říct a co neříct. Je to přeci jen naše know-how, které chceme chránit, a proto jsme opatrní. Takže vždy sklouzneme k tomu, jak to celé funguje, a obávám se, že ani v tomto případě to nebude jiné. Navíc popis chemických vzorců a vazeb by stejně moc lidí nezajímal. Díky naší technologii zajistíme, že vnitřní strana trika je extrémně savá. Tak získáváme komfort pro tělo, protože být zpocený není nic příjemného. Pot rozvedeme do plochy a tělesná teplota vlhkost rychle odpaří. Odpařování ale není jediná funkce. Dokážeme zajistit, že pot opravdu není vidět.

CityZen technologie

Velmi rád ukazuji efekt trika v reálu. Klidně vezmu celý půllitr vody, naliji ho do trička, a přesto z venku nic neuvidíte. Zároveň také dokážeme zachovat prodyšnost. Vrchní vrstva trika zajistí, že je hydrofobní, tedy vodoodpudivé. Díky tomu se méně špiní a méně se mačká. Říkáme, že je to bonus, protože v životě se denně nepolívám, ale v létě se potí každý.

Jaké materiály používáte?

Rozhodli jsme se jít pouze cestou bavlny a přírodních materiálů. Interně říkáme, že „ropácká trička“ nechceme. Jednak je potřeba myslet na ekologii a zároveň jsou přírodní textilie na těle mnohem příjemnější. Používáme co nejkvalitnější dlouhovlákennou bavlnu a pro některé produkty přidáme trochu lycry, pro zajištění pružnosti a komfortu při pohybu.

Výrobní proces triček CityZen podléhá důsledné kontrole s ohledem na kvalitu a nejmenší ekologicko-energetickou stopu.

Existuje na českém nebo světovém trhu něco podobného?

Na českém jsme naprosto unikátní v efektu neviditelného propocení. Voděodolné materiály na trhu s tričky neexistují. Samozřejmě je lze dodatečně naimpregnovat sprejem, ale tento efekt po vyprání zmizí. Naše úprava vydrží mnohem déle.

Co se týče světové konkurence, tak víme o jedné z Holandska, která ale nevyrábí stejný produkt. Mají o trochu lepší horní efekt, ale výrazně slabší efekt vnitřní, který mi považujeme za důležitější. Druhá je jedna firma ve Španělsku, ale ty používají moc polyesteru, což my nechceme. Takže můžeme bez obav říct, že v České republice vyrábíme světově unikátní oděvy. Navíc kromě bavlny, která u nás neroste, vyrábíme vše z věcí, které pocházejí z České republiky.

Z jakých profesí jste se rekrutovali?

Jsme tři: René je textilák, Martin strojař a Pavel ekonom. Říkáme, že tři je víc než dva a víc hlav víc ví, takže za tento trojlístek jsme rádi, protože se krásně doplňujeme.

Co Vás na podnikání baví a jaké přináší výzvy?

Pokud mohu mluvit za sebe (Pavel), tak jsem už nevěřil, že se ještě pustím do něčeho od nuly. V roce 1998 jsem začal budovat e-shop, který byl dlouhá léta jedničkou na českém trhu. Bylo to krásné v té různorodosti a také v tom, co vše člověk musel zvládnout. Za pár let to přešlo v manažerskou pozici, kde jsem pokračoval dál a bavilo mě to. Letos v lednu jsem manažerování opustil. Zažívám stejné věci, jako před 20 lety a je to nádhera. Každý den se učím. Za kluky nechci mluvit. (smích)

Výzva je to ohromná a produkty mají světový potenciál. Ale jak říká Martin: „Dobrý barák se staví na poctivých základech, takže nechceme vyletět do výšin, pak sletět dolů a natlouci si čumáky.“

CityZen v číslech

Firmu CityZen jsme založili 1.9. 2018 a cíleně se začátkem nového školního roku. V květnu 2019 jsme vyhráli startupovou soutěž Rozjezdy.cz a za měsíc jsme byli vyprodaní. Letošní prodeje jsou v tisících a příští rok bychom chtěli prodávat desetitisíce.

Medailonek: Pavel Hrstka je vystudovaný strojař, ale nikdy se tím neživil. Vybudoval e-shop Lekárna.cz, má dva syny a je ženatý. Ve volném čase včelaří, rád sportuje (volejbal, potápění, horolezectví, horské kolo atd.) a miluje přírodu.

www.cityzenwear.cz

 

Text: Markéta Jindřichová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno