Moderní obchod s Davidem Kolářem #7: #VydělávámDíkyInstagramu

 |  Články  |  Obchod  |  David Kolář  |  2 415x přečteno

Pokračujeme již sedmým dílem moderního obchodu. Instagram, sociální síť, která vám buduje brand, utváří povědomí a ucelený pohled o tom, kdo jste, co s vámi rezonuje, jaká jste osobnost a je další významnou částí celého moderního obchodního systému 21. století.

ing_33594_171442

#PročInstagram

Na první pohled vypadá Instagram jako platforma, která je jakýmsi lifestylovým fotoalbem toho, co žijeme, jíme, pijeme a kde se zrovna nacházíme na dovolené. Sbíráme lajky, sledující a ani pořádně netušíme, proč to děláme – kromě toho, že to dobře vypadá. Někdo nám řekl, že Instagram je cool, tak tam prostě jsme. Za poslední dva měsíce jsem se více zaměřil na to, jak tuhle sociální síť využít tak, aby se stala nástrojem, který bude vodit nové zákazníky na můj web – a můžu vám říct, že to funguje naprosto skvěle.

#SvětHashtagů

Instagram si žije oproti ostatním sociálním sítím svým životem. Životem hashtagů! Proč tam ti lidi dávají tu mřížku a klíčové slovo, ke kterému se váže jejich fotografie, obrázek nebo video? Je to tzv. tagování neboli štítkování. Díky němu vzniká obrovská databáze těchto štítků, které můžete využít ve svůj prospěch. Pokud totiž víte, jaké hashtagy sdílí váš potenciální zákazník, jednoduše si ho podle těchto kritérii vyhledáte a pustíte se do práce. Nebojte se, nemusíte sedět u Instagramu 5 hodin denně a hledat hashtagy, uděláte to jednou a o zbytek akvizice se postará chytrá aplikace. Jaká? Čtěte dále…

 

„Než se pustíte do vyhledávání vašeho zákazníka, je nutné se podívat na váš profil. V řeči Instagramu nazývaný také Bio“

 

profilinsta

#InstagramBio

Než se pustíte do vyhledávání vašeho zákazníka, je nutné se podívat na váš profil (v řeči Instragramu také označován jako „Bio“). Instagram vám nepovolí vkládat odkaz na vaše webové stránky přímo v příspěvku, proto bude nutné přilákat pozornost followera na váš profil. Zde je potřeba mít vyplněný krátký popis toho, co můžete nabídnout a odkaz na svou webovou stránku, o které jsme mluvili v jednom z minulých dílů. Cílem je proklik na tento Leadový web, získání kontaktu a zařazení do vašeho moderního obchodního systému.

#CoSdílet #5TipůProPozornost

Máte vyladěný profil? Máte v něm odkaz na web, kam budete směrovat zákazníky? Skvěle, teď přijde na řadu to těžší. Na tohle se mě ptáte ze všeho nejvíce a nevíte si rady. Co mám sdílet, aby to lákalo pozornost mých zákazníků? Tady je 5 tipů, které jsem vysledoval a vyzkoušel, že fungují:

  • Život (pracovního prostředí)
  • Fotografie s vašimi zákazníky
  • Konference, porady, meetingy
  • Úspěchy
  • Autentické fotografie s citáty (nekopírujte)

insta2

Pojďme se nyní podívat, jak může taková fotografie přilákat pozornost potenciálních zákazníků a dostat je na místo, kde následně zanechají svůj kontakt a vy s nimi budete moci dále pracovat.

K fotografii přidám krátký popis, ale to důležité, co nesmí chybět, je VÝZVA K AKCI! „Přidejte se zde“ @davidobchod20. Odkazujete vlastně na váš profil, na vaše bio, o kterém jsme mluvili před chvílí. Cílem je následně proklik na Leadový web.

Následují hashtagy, o kterých víte, že sdílí vaši potenciální zákazníci. K nim totiž s největší pravděpodobností dorazí právě váš obsah, který sdílíte, stanou se z nich vaši fanoušci a věřte mi, že časem i zákazníci.

#VýsledkyVíceNežSlova

insta3

#PravidloLajkZaLajk

Máte vymakaný svůj profil? Víte, co sdílet a jak lákat pozornost? Skvělé! Otázka zní, jak pochytat první správné publikum? Jak získat správné followery a ne 1 000 sledujících, kteří vám nepřinesou ani korunu? Pokud někomu olajkujete fotku, přitáhnete jeho pozornost. Často vám pak olajkuje některou z vašich a pokud ho zaujmete, může vás začít sledovat.

Vyhledejte si tedy relevantní hashtagy, které sdílí vaši zákazníci a začněte jim lajkovat jejich fotografie. Postupně tak získáte pozornost těch správných zákazníků a vaše značka poroste. Uff, říkáte si! To mám jako rozdávat lajky a čekat až někdo přijde na můj web? Je to tak! Začátky jsou těžké a návod na zbohatnutí skutečně neexistuje! Ale… něco pro vás mám!

 

„Také se vám stalo, že vám označí vaši fotku uživatel, kterého neznáte? To není náhoda, ale obchodník, který ví, co dělá.“

 

#NakupteSiChytréLajky

Také se vám stalo, že vám označí vaší fotku uživatel, kterého neznáte? To není náhoda, ale obchodník, který ví, co dělá. Víte, kdo je váš zákazník? Jaké používá hastagy? Definujte si je, nechte chytrou aplikaci, aby za vás rozdala na tyto štítky například 70 lajků za minutu, i když zrovna spíte. Co se stane? Dáte lajk na fotku naprosto neznámému uživateli, který to uvidí a vzbudí se v něm potřeba podívat se na toho člověka, který mu fotku označil. Dostane se na váš profil, začne vás sledovat, proklikne se na váš web, zanechá kontakt, můžete ho oslovit a… První zákazník z Instagramu je na světě!

#PosledníDoporučení

To, jaké hashtagy sdílíte, má vliv na to, jaké publikum okolo sebe tvoříte. Největší chybou, kterou děláme je, že používáme převážně hashtagy v anglickém jazyce. Pokud je váš zákazník občan České republiky, soustřeďte se na hashtagy české. Anglické hashtagy sice vypadají hrozně moc cool, ale na cestě k českým zákazníkům vám to vůbec nepomůže.

Co nás čeká příště? Jako moderní obchodník musíte být vidět nejen na sociálních sítích, ale nutně budete potřebovat také STATUS a PR. Lidé totiž dnes nakupují od autorit, o kterých se mluví. Jak se stát takovou autoritou a mít status a renomé? Již příští pondělí ve vašem oblíbeném seriálu na BusinessAnimals.cz.

Text: David Kolář

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno