Moderní obchod s Davidem Kolářem #4: Instagram a Facebook – vaši virtuální obchodníci

 |  Články  |  Obchod  |  David Kolář  |  1 860x přečteno

Leadový web, téma, které jsme řešili v minulém díle celého seriálu, je výkonný nástroj na generování teplých kontaktů. Jak na něj ale dostat ty správné zákazníky? Pohodlně se usaďte, protože tenhle článek a vašich 5 minut času vám změní pohled na současnou akvizici.

Successful entrepreneur looking happy

Akvizice funguje 15 let pořád stejně

Jakým způsobem dnes zjišťujete informace o potenciálním zákazníkovi? Kde na něj vyhledáváte kontakt a podle čeho určujete, že se jedná o správnou cílovou skupinu, kterou nebudete otravovat studenými telefonáty? Tradiční škola obchodu učí:

  1. Vyhledat a vytvořit databázi z internetu o 100 kontaktech každý týden
  2. 2–3 hodiny telefonovat na kontakty, které vás nepožádaly o zavolání
  3. Domluvit 20 schůzek
  4. Zbytek určitě znáte…

A takto pořád dokola. A když se nedaří? Volej více, najdi více kontaktů, nech se víckrát odmítnout, každé odmítnutí je potenciální ano. Napadlo vás ale, že váš zákazník a jeho nákupní zvyklosti se za těch 15 let změnily? Jak tedy proměnit hrozbu v příležitost a využít moderních aplikací, které nám za poslední dekádu změnily způsob komunikace?

Moderní virtuální obchodníci, kteří vědí naprosto všechno

Na sociálních sítích trávíme v průměru více jak 3 hodiny denně. Je to náš rozcestník, moderní telefonní seznam, místo, kde hledáme odpovědi, sdílíme své myšlenky, nápady, dělíme se o zážitky. Tímto za sebou necháváme nesmazatelnou stopu v podobě dat, které se někde ukládají. Něco vám povím, Facebook o nás ví více, než si dokážeme představit. Otázkou spíše je, co o nás neví.

Jak toho využít ve svůj (obchodní) prospěch

V jednom z dílů tohoto seriálu jsme mluvili o tom, jak důležité je správně identifikovat svého zákazníka. Dnes přichází moment, kdy toho využijeme.

Facebook a Instagram sbírají veškerá data o vás i vašich zákaznících a dávají vám skvělou možnost toho využít a za pár korun cíleně zákazníka oslovit. Řekněme, že jste obchodník v MLM a potřebujete oslovit za den 100 lidí, 50 jich odvést na váš leadový web a získat 4–5 super teplých leadů. Začněme tím, kdo je váš zákazník:

  • živnostník/zaměstnanec
  • muž i žena
  • 20–35 let
  • celá Česká republika
  • zájmy: podnikání, vzdělávání, obchodní dovednosti, cestování, sport, online marketing, pasivní příjem, móda
  • četba: Forbes, Robert Kyosaki, Mark Dzirasa, Ivo Toman
  • skupiny na Facebooku: podnikání, MLM, zdraví a krása, online marketing, cestování, práce z domu
  • MLM společnosti – zde můžete definovat i zákazníka, který se zajímá o určité produkty těchto společností

Toto jsou pouze obecné údaje, kterých můžete využít. Vy ale máte specifický produkt například v oblasti zdraví a krásy, a proto si zákazníka vydefinujete ještě detailněji, doslova ho rozeberete na součástky. Nakonec najdete publikum, které bude mít cca 100 000 potenciálních klientů – možná méně.

Nalejte tato data Facebooku do chřtánu

Máte svého zákazníka definovaného? Skvělé! Teď tato data vezměte, nalejte je Facebooku doslova do chřtánu a řekněte mu, ať vaše sdělení pošle těmto lidem na jejich Newsfeed. Tady už bude zase záležet, jak dobře jste identifikovali problém vašeho zákazníka, protože sdělení, které mu na Facebook pošlete, musí vyvolat emoce a chuť problém vyřešit. Zapátrejte sami v paměti a ve svém Newsfeedu, na co klikáte a na co ne.

Výsledky mluví za vše

Výstřižek

Na tomto obrázku můžete vidět týdenní kampaň s využitím Facebook obchodníka. Za potenciálních 35 zákazníků, kteří zanechali dobrovolně svůj kontakt, jsem zaplatil celkem 597 Kč. Cena za jednoho potenciálního zákazníka je tedy 17 Kč. Moje otázka zní, kolik času věnujte tomu, abyste se sešli s 35 zákazníky? Minimálně jeden týden. Jaká je finanční hodnota vašeho týdne stráveného obvoláváním studených kontaktů? Moje 24 000 Kč!

button registrace obchodnika transparent

Sbírejte kontakty a zase je dejte Facebooku k dispozici

Představte si, že Facebook je tak chytrý, že z lidí, kteří vám zanechali svůj kontakt, dokáže vytvořit podobné publikum se stejnými zájmy, koníčky a podobné těm, kteří vám kontakt zanechali, tzn. konverzní publikum – takové, které si zamilujete vy.

Instagram jako váš business brand

Instagram není tak výkonný v generování leadů, ale je to další část puzzle do celého Lead generation systému. Sdílejte zde své fotografie ze schůzek s klienty, využijte síly citátů a připravte si správné hashtagy. Získávejte zajímavým, hodnotným a inspirativním obsahem followery a nezapomeňte ve svém profilu uvést váš leadový web. Jak takový instagramový účet může vypadat? Například takhle.

Stihli jste všechny články o moderním obchodě s Davidem Kolářem?

#1 Lead generation systém

#2 Identifikujte správně svou „niche“ a svého zákazníka

#3 „Získávejte teplé kontakty prostřednictvím Lead generation webu“

Příští pondělí vám řeknu víc o tom, jak udělat 100 schůzek během jedné hodiny!

 

Sdílejte článek na Facebooku nebo se registrujte do největší obchodnické komunity BusinessAnimals.cz a neuteče vám žádná novinka z oblasti moderního salesu.

Text: David Kolář

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno