Brašnářství Tlustý rozjíždí sales: „Hledáme obchodníka, který ukáže Čechům, co je kvalita v oblékání“

 |  Aktuálně  |  Články  |  Pavla Lokajova  |  3 044x přečteno

Hot news! Po více než 20 letech působení v oboru zažívá Roman Tlustý, zakladatel Brašnářství Tlustý, se svým týmem skvělý comeback. Moderní gentlemanská móda i ochota lidí investovat do ručně vyráběných kožených doplňků zajistily, že poptávka zejména u firemní klientely za poslední 3 roky stoupá. „V Česku zatím nemáme konkurenci, z hlediska prodeje tohoto typu výrobků do firem jde o zcela jedinečnou koncepci,“ potvrzuje výkonný ředitel Ivan Petrův. Potenciál vybudovat něco na zelené louce, žádný strop a navíc práce pro lovebrand v oblasti módy a designu? Tohle se zdá být příležitost jako vyšitá, hned jsme proto vyzvídali víc.

Brašnářství Tlustý

Ze sklepa do světa aneb jak vznikal módní lovebrand

Brašnářství Tlustý, které ručně vyrábí custom-made výrobky z pravé kůže, se díky sociálním sítím těší oblibě zejména u hipsterů. „Málokdo ale ví, že se řemeslu věnuji již od vyučení v roce 1981,“ uvádí nás Roman Tlustý do kontextu: „Nebylo to ale vždy růžové. Stále hůře se konkurovalo velkým módním řetězcům s levnou módou z Asie, až jsem v roce 2007 málem zbankrotoval. S exekutorem na krku jsme zachránili to poslední, co nám zbylo – stroje. A vznikl nový koncept. Od roku 2013 pak funguje Brašnářství Tlustý v současné podobě.“

Brašnářství Tlustý - kůže

Zleva: Roman Tlustý (zakladatel), Ivan Petrův (ředitel) a Hedy Abbes (International marketing a sales).

Jak se tedy panu Tlustému ve třetím roce fungování daří? „Ze zkrachovalých fabrik jsme dokoupili další stroje, z původních 5 lidí jsme se vypracovali na 20 řemeslníků a další experty, z původní místnosti bez oken, kde nás první zákazníci pořádně nemohli najít, jsme se nakonec probourali do těchto velkých prostor,“ rozhazuje rukama směrem ke kreativní dílně jeho kolega a dlouholetý kamarád Ivan Petrův: „Přes Facebook se o nás dozvěděli první zákazníci a  začaly přicházet první objednávky. Třetí měsíc už jsme zpracovávali desítky objednávek a dneska jsme na stovkách.“ Celý příběh si přečtete tady.

tlustay3

Vytvoření kabelky trvá 12 hodin a podílí se na něm 6 lidí.

Česká business klientela konečně oceňuje kvalitu v cool kabátě

Kdo objednává? Kdo je typický klient?, vyzvídáme víc o obchodu. „Máme novou kolekci pro business klientelu v Česku i v zahraničí,“ odpovídá výkonný ředitel: „Každý kus vyrábíme na přání, pro firmy ale nabízíme naše výrobky ve firemním brandingu. Majitelé firem, kteří si k nám pro brašnu přijdou, se často vrací s tím, že by chtěli něco podobného koupit některému ze svých obchodních partnerů nebo zaměstnanců k narozeninám či jiné významné události. Dárkový koš ani víno nemají dlouhého trvání, a tak se firmy stále častěji rozhodují pro stálejší typy dárků. My jim nabízíme ručně dělané kožené peněženky, brašny, pouzdra na notebook a další office produkty, které jsou luxusní a mají vysokou přidanou hodnotu. Proto startujeme s novým segmentem – prodejem našich výrobků do firem.“

Nejmladšímu zaměstnanci je 23 let, nejstaršímu 65.

Nejmladšímu zaměstnanci je 23 let, nejstaršímu pak 65.

Životní šance pro obchodníka s okem pro design, který už má síť kontaktů!

Produkt je kvalitní, tak kde je ta pořádná výzva?, zajímá nás. „Ta výzva je dokázat přinést výrobky na trh, do firem. Začnete vlastně na zelené louce. V současné době nemáme konkurenci, něco takového tu ještě nebylo, budete mít k dispozici celý trh, můžete si uhryznout svůj podíl koláče a vybudovat obchod podle svého, nebude to ale na stříbrném podnose,“ shoduje se Brašnářství Tlustý. „Nehledáme však juniory. Chceme někoho, kdo se vyzná, má byznysové myšlení a síť kontaktů. Nemůžeme nikomu nabídnout takové benefity jako velká firma, ale nabízíme kvalitní český produkt, ke kterému budete mít vztah a na který budete moci být při prodeji hrdí. Možnosti jsou pak neomezené, ale bude to tvrdá dřina. Jestli jste přesvědčení, že na to máte, přijďte to dokázat!“ uzavírá Ivan Petrův.

A jelikož se k odchodu nemáme, chodíme po dílně a nakukujeme brašnářům pod ruce, rozpovídá se o zajímavostech „ze zákulisí“, které přinášíme níže pod fotkou.

Máte na to, rozjet tenhle produkt na českém trhu? Ozvěte se Ivanu Petrůvovi!

Máte na to, rozjet tenhle produkt na českém trhu? Ozvěte se Ivanu Petrůvovi!

Perličky aneb Brašnářství Tlustý v číslech:

  • Měsíčně vyřídí 20 řemeslníků přes 500 objednávek.
  • Nejstaršímu zaměstnanci v týmu je 65 let, nejmladšímu 23 let. Firma dle své filozofie dává možnost realizace generaci 50+.
  • Vytvoření kabelky trvá od designu přes výběr materiálů, nakrájení, sestavení a ušití v průměru 12 hodin a podílí se na něm až 6 lidí.
  • Nejdéle vytvářený výrobek trval 20 hodin.
  • Ačkoli zní kůže jako jednolitý materiál, dá se naopak hrát se spoustou prvků. S barvami (od černé přes hnědou až po barevné výrobky), různými typy povrchů, brandingem, detaily… Každá brašna je jiná.
  • Při výrobě brašny je třeba zvládnout desítky operací, při šití a výrobě je každý milimetr znát, jakmile něco špatně uříznete nebo sešijete, ohrozíte nebo přímo zkazíte finální výrobek.
  • Materiály se dováží z Belgie, ze stejné koželužny, z které bere kůži pro své výrobky Louis Vuitton nebo Rolls-Royce. Kování na brašny pochází z Japonska, prvotřídní zipy z Itálie (stejné používá například Dior).
  • Na všechny výrobky je celoživotní záruka.
  • Obrat firmy za rok 2014 činil přes 10 milionů korun, letos míří na 18 milionů.

Foto: Brašnářství Tlustý

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno