Tihomir Mijailović: Proč je výhodné budovat si komunitu s 10 000 nadšenci?

 |  Články  |  Rozhovory  |  Tuan Doan Duy  |  2 101x přečteno

Ano, toto číslo odpovídá KPIs mladého aspirujícího podnikatele ze Srbska, který startuje globální think tank ze srdce Evropy z Prahy. Tihomir Mijailović přišel s myšlenkou rozjet startup platformu, kde lidé mohou přemýšlet z jiných úhlů pohledů a zpochybňovat status quo vytvářením příležitostí pro sebe navzájem. Komorní počet lidí si pravidelně vyměňuje zkušenosti, znalosti a myšlenky na témata jako např. Ekonomika 4.0 nebo Smarketing. Každý business meetup probíhá v kancelářích SEMrush jednou nebo dvakrát měsíčně. Do budoucna se však nespokojí jen s jediným městem. Plánem je rozšířit podobné aktivity také do zahraničních měst.

 

  • Tihomir Mijailović, 23 let
  • Spoluzakladatel platformy iDeas Worth Sharing
  • „Žiji v Praze zhruba 8 let a líbí se mi její živá atmosféra s velkým množstvím lidí z celého světa. Proto jsme s mou rakouskou kolegyní Katharinou Fredingerovou započali náš projekt právě zde.“

První meetup proběhl koncem července 2017 na Praze 3. Od té doby Tihomir a Katharina organizují setkání v kancelářích SEMrush, jejich hlavního obchodního partnera.

SEMrush je digitální marketingový nástroj určený SEO, PPC a obsahovým profesionálům po celém světě.

SEMrush má pobočky ve 4 různých zemích – USA, Rusko, Česká republika a Kypr. Dle korporátní mluvčí Aliny Iordache ,,Společnost SEMrush přináší své odborné znalosti a solidní data českému digitálu.“ SEMrush dále přináší osvětu pořádáním networkingových a vzdělávacích akcí v jejich sídle.

Slovníček pojmů

  • Expat – občan alespoň jednoho státu, ale žijící a pracující v zemi jiné.
  • InterNations – největší světová síť pro expaty, freelancery a světoběžníky, tato internetová platforma spojuje cestovatele po celém světě a umožňuje jim účastnit se se zajímavých událostí ve více než 390 městech po celém světě.
  • Meetup.com – celosvětová sociální síť propojující lidi na lokální úrovni, pomáhá jim organizovat schůzky dle různých zájmů a hned po příchodu na stránky vám stránka navrhne akce z vašeho okolí.
  • Meritokrativní prostředí – koncept vytvořený sociologem Michaelem Youngem a používaný v organizacích zaměřené na výkon, kde má každý právo otevřeně vyjadřovat své názory, ale pouze ty nejlepší myšlenky jsou vyhrávají.
  • MSP – malé a střední podniky.

Jméno projektu na nás sedne jak ulité

Je náhoda, že název vašeho projektu je podobný mottu TED talks (Ideas Worth Spreading)?

Musím se přiznat, že není. Já opravdu miluji TED talks. Dívám se na jejich obsah denně již 5 let. Co máme společné je myšlenka sdílení nápadů v rámci komunity ambiciózních a inspirativních lidí. Takže jméno na nás perfektně sedí.

Jak mi tedy krátce představíte projekt? Jaká je vaše vize?

Věříme ve zpochybňování statusu quo. Cílem iDeas Worth Sharing je poskytnout lidem vědomosti ruku v ruce s nástroji, které jim mají pomoct uspět. Chceme inspirovat lidi, aby udělali víc a vytvořili něco většího, než jsme my sami. Pevně ​​věříme, že zajímavé myšlenky by měly být sdíleny a revoluční nápady by měly být vyslyšeny. Od prvního meetupu v červenci 2017 jsme uspořádali zhruba 8-10 business meetupů. V tomto roce hodláme v našem snažení pokračovat pořádáním 1-2 událostí každý měsíc a také startujeme nový koncept meetupů.

Naše začátky pamatují platformu meetup.com

Odkud se vzal nápad?

Napadlo mě to docela náhodou po jednom nezdařeném meetupu o kryptoměnách. Byl to vcelku příjemný zážitek s velkým množstvím účastníků např. z řad žurnalistů nebo IT i přesto, že event management se nepovedl. Speaker ani nedošel a spousta dalších věcí se nezdařila. Nicméně po skončení události nás sedělo 6 nebo 7 lidí kolem stolu a zapáleně jsme diskutovali o podnikání, marketingu, ekonomice a dalších zajímavých záležitostech. Následující den jsem nadšeně vyprávěl své kolegyni (spoluzakladatelce iDeas Worth Sharing) o mé zkušenosti, jak se mi líbily nápady a názory různých účastníků, jak se mi líbil styl diskutování a atmosféra důvěry v malém počtu lidí. Řekl jsem jí:,,Proč nevytvoříme meetupy podobného rázu s tématy dle vlastního výběru?“ Většina podobných setkání se totiž v současné době zaměřuje především na IT/ programování. Vytvořili jsme tedy meetupy, které se zaměřují i na další oblasti. Meetupy, které obohatí účastníky o nová témata, někde kde bude sdílení nápadů a propojování jedinečných lidí jednoduché.

Typický meetup začíná úvodními slovy Tihomira, hlavního organizátora akce a zástupcem SEMrush, hostitele akce. Následuje svižné představení účastníků (obvykle 20-30 lidí) a poté hostů-speakerů, kteří navodí atmosféru svými prezentacemi.

Jak si stojí váš projekt dnes? Zmínili jste (telefonicky), že vaše síť má
téměř 500 aktivních členů.

Ano, skupina se rozrůstá každý den. Skládá se převážně z vlastníků malých a středních podniků. Našich akcí se také účastní spousta expatů, freelancerů, obchodníků, programátorů nebo studentů z celého světa. Jsme nesmírně rádi, neboť jsme nečekali, že by to bylo tak populární. Obdrželi jsme spoustu pozitivní zpětné vazby, a to je pro nás velmi důležité. Do marketingu jsme toho ještě příliš neinvestovali (jen jednou kampaň na Facebooku v loňském roce). Největší marketingovou úlohu plní naše komunita. Word of mouth je velmi účinný nástroj, stejně tak jako naše hlavní online platforma meetup.com, která shromažďuje více než 300 členů pod jednu střechu. Zbytek komunity spravujeme na jiných platformách, jako jsou InterNations a Facebook.

A jaká jsou typická témata vašich obchodních meetupů?

Zatím se diskuse točily okolo sdílené ekonomiky, chytrého marketingu, managementu, začínání s vlastním podnikáním a mnoho dalších. Naposledy jsme diskutovali o optimalizaci / maximalizaci v podnikání a ještě předtím jsme měli téma: ,,David vs. Goliáš aneb Jak malé firmy podnikají ve velkém“. Během našich schůzek vytváříme meritokrativní prostřední, protože věříme, že jen ty nejlepší nápady vyhrávají. Proto se naši účastníci v diskuzích velmi angažují, každý něčím přispěje.

 Byli jsme zvědaví na Tihomirovy plány s iDeas Worth Sharing v roce 2018:

1) 10 000 aktivních členů

Jak jsme řekli, naše síť roste rychle a se společností SEMrush v zádech budeme oslovovat více ambiciózních jednotlivců. Budeme naše současné aktivity (business meetupy, Project Presentation Day) pořádat častěji a s větší podporou.

2) Project Presentation Day

Letos chceme představit nový koncept v rámci iDeas Worth Sharing. Vždy vybereme
5 slibných projektů / startupů a nabídneme jim místo, kde formou elevator pitche odprezentují své nápady před námi a dalšími podobně smýšlejícími lidmi. Poté dostanou
10minutovou zpětnou vazbu a možnost získat finanční prostředky. Neváhejte, přijít může kdokoliv se svým projektem. 

3) Z nuly hrdinou

Jako doplněk motivačnímu prvku budeme dělat rozhovory s lidmi, kteří dosáhli velkých úspěchů ve svých oborech. Chceme sdílet jejich příběhy o trnitých cestách na vrchol, tak aby lidé měli možnost vidět, že všichni úspěšní lidé také začínali od nuly. Lidé budou mít možnost zhlédnout rozhovor v podobě videozáznamu na našich platformách. Právě proto hledáme schopného kameramana, který to s námi posune o level výš.

4) Vytváření nových partnerství

Plánujeme přinést nové obchodní partnery, jako je dosavadní SEMrush. Již jsme uzavřeli
2 nové partnerství, ale budete si muset počkat ještě několik týdnů, než zveřejníme jejich jména. Dále oslovíme investory, aby se zapojili do ,,Project Presentation Day”.

Budou evaluovat prezentované business nápady, ideálně do nich investovat (podívejte se na ,,Dragons’ Den“ nebo českou verzi ,,Den D“, abyste získali podobnou představu – poznámka redaktora).

Na čem momentálně pracujete? Potřebujete zpětnou vazbu nebo nové kontakty, které by mohly být pro vaši firmu užitečné? Pak přijde na další meetup!

Takže se vydáváte směrem startupového trhu?

Trochu ano, bude to součástí iDeas Worth Sharing. Cílem zůstává poskytnout naší komunitě know-how a užitečné výhody, jako je možnost získat kapitál nebo kontakt na největší,,ryby” z businessu.

Proč by se lidé měli připojit k vaší síti nebo se účastnit vašich událostí?

1) Reálné hodnoty.

2) Know how.

3) Plnohodnotný networking.

Foto: Marek Rebroš

Text: Tuan Doan Duy

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno