Test osobnosti od Marca Accetty – naučte se číst v lidech, pomůže to v životě i v byznysu

10. Květen 2018

Umíte se vyznat v lidech? Měli byste. Pokud chcete svoji práci dělat dobře. Vám ostříleným už asi nic vyprávět nemusíme, vy se podíváte a víte. Ovšem pro nováčky máme pár zajímavých tipů od top školitele Marca Accetty, který se zabývá rozborem osobnosti.

Osobnost dělí do čtyř barev – modrá, žlutá, červená a zelená. Každá z těchto barev symbolizuje určitý charakter a postoj k životu a k práci. Slouží také jako vodítko, které ukazuje naše silné a slabé stránky a na co se máme zaměřit, abychom byli úspěšnější a dosáhli svých cílů. Barevné rozdělení vám samozřejmě i pomůže v odhadnutí charakteru člověka, kterého máte před sebou, ať už je to klient, budoucí šéf, nebo nový kolega.

hledáme obchodníka

Jaký charakter odkrývají jednotlivé barvy?

Modrá

Modří (už vědí .-), se rádi obklopují veselými lidmi a pestrými barvami. Vědomě prožívají každý okamžik a oceňují silného vůdce, kterého bez odmlouvání následují, pokud se k nim chová slušně a čas od času je pochválí. Spontaneita a zábava jim nejsou cizí, v kolektivu září. S penězi to moc neumí, a když se pro něco dražšího nadchnou, mohou si způsobit i finanční problémy.

V pracovním vztahu

  • nastavte pravidla
  • při uzavírání dealu ukažte výhody  v krátkodobém horizontu
  • schůzky by měly být příjemné a zábavné
  • připravte veselé prezentace a vtipná přirovnání
  • ukažte, že jste opravdový odborník

Žlutá

Žluťásci jsou velmi přátelští a loajální členové týmu. Mají stmelovací tendence a dokážou usmířit i rozhádané kolegy. Nemají vůdčí schopnosti, ale díky svému silně vyvinutému etickému cítění podpoří pouze slušného lídra. Jsou upřímní a rádi se vyhýbají konfliktům. Často nabízejí svou pomoc, i když sami nestíhají. Nejsou materiálně založení, i přesto se snaží zabezpečit rodinu jak nejlépe to dovedou. Jejich kreativita ač vyhledávaná, jim často bývá na obtíž. Nechávají se jí unášet a techničtější, analytické nebo administrativní úkoly řeší až těsně před deadlinem.

V pracovním vztahu

  • nechtějte od nich soupeření
  • motivujte je pochvalou a poděkováním
  • administrativa je bude ničit
  • buďte fér
  • při uzavírání dealu nelžete ani nepřehánějte

Červená

Sebevědomí červeným rozhodně nechybí. Milují výzvy, jsou soutěživí a mají spousty vnitřní motivace, která je často vede do zbytečných konfliktů. Tím si neustále udržují ve střehu. Umí rozhodovat, užívají si život a očekávají od něj jen to nejlepší. V týmu způsobují rozkoly, protože i když nemají pravdu, musejí si prosadit svou vizi. Rádi jsou středem pozornosti a ve snaze se nenechat zastínit, občas působí trapně.

V pracovním vztahu

  • omezte krititku
  • raději chvalte
  • vystupujte sebevědomě
  • stanovte jim cíle
  • výrazně motivujte
  • při uzavírání dealu zmiňte konkurenci (přirozená soutěživost zvítězí)

Zelená

Zelenáči (v dobrém slova smyslu) jsou orientováni na čísla a excelovská tabulka je pro ně něco jako umělecké dílo. Dlouhé věty jsou pro ně zbytečné a nepotřebují ani barvité vysvětlování. To je zdržuje. Díky tomu si i rychle udělají názor na člověka a pak už ho těžko mění. Raději mají data, konkrétní příklady a v textu preferují bodové formátování. Intuici moc nevěří, opírají se o fakta. Ve všem hledají strukturu a nesnášejí překvapení. Vše dělají na 200 % v práci vidí svou cenu. Často se do ní ponoří tak, že ji život proteče mezi prsty.

V pracovním vztahu

  • jasné cíle
  • pečlivě vypracovaný plán
  • při uzavírání dealu ukažte konkrétní přínosy
  • strukturujte e-maily
  • telefonní hovory zkraťte na minimum

Možná své klienty v některé z těchto charakteristik poznáváte, ale úplně nejlepší bude, když si osobnostní test uděláte sami. Zjistíte, zda je výsledek přesný a hodí se na vás.

Vyzkoušejte leady

Osobnostní test najdete na této stránce. Budete mít před sebou 6 kroků a rozhodovací rozpětí od 1 do 5, přičemž 5 znamená, že s tvrzením stoprocentně souhlasíte.

Na e-mail vám pak přijde vyhodnocení. Někdy se stává, že se u vás protínají dvě barvy a ojediněle 3. I to je ve výsledcích zohledněno.

Ještě detailnější rozbor charakterů k jednotlivým barvám najdete v našem přiloženém videu.

 

Až se příště setkáte s neznámým člověkem, sledujte detaily v jeho chování. Přiřaďte si k němu (podle vás) odpovídající barvu a zkuste při komunikaci využít její charakterové znalosti, které už znáte. Uvidíte, že se budete postupně v odhadování osobnosti zlepšovat.

Zdroj fotografie: Facebook Marca Accetty

© 2024 imper.cz