Tajemství úspěchu je najít lidi, kteří se mohou stát leadery, říká CEO českého Duna House, Nir Bitkover

 |  Články  |  Rozhovory  |  Nikola Prášilová  |  1 507x přečteno

Nir svoji kariéru zahájil v Maďarsku, kde během 4 let otevřel 20 poboček realitní společnosti Duna House. Před několika lety přijel do Prahy, aby mohl začít čarovat i zde. Na své cestě k úspěchu na sebe nabaluje perspektivní jedince, které vede k vytváření vlastních týmů. Kdyby si mohl vybrat jakoukoliv pozici na světě, stal by se kapitánem FC Barcelona. Vůdcovství má prostě v krvi. Jak se mu podařilo prorazit v zemi, kde nikoho neznal a nikomu ze začátku nerozuměl?

V realitách jsi začal, když ti bylo 36 let. V oboru jsi neměl žádné zkušenosti, a přesto ses od realitního makléře propracoval k největšímu franchise partnerovi v Maďarsku a následně vlastníkovi franšízy v Česku. Jak jsi tento raketový vývoj dokázal?

Před tím jsem pracoval jako číšník, kuchař, vlastnil jsem dokonce restauraci, ale nikdy jsem v ničem opravdu neuspěl. Cítil jsem se jako looser. Do Duna House jsem se dostal náhodou, ovšem byla to láska na první pohled. Od majitelů jsem dostal naprostou podporu, věděli, jak mě motivovat, posouvat dál. S takovou vírou ve mě samého jsem se setkal poprvé.

V Maďarsku jsi otevíral opravdu jednu pobočku za druhou. Můžeš nám tuto podporu ze strany vedení přiblížit?

Duna House má především skvěle propracované procesy, ty mi držely stabilitu. Dále jsme přitahovali talentované lidi. Nebylo to o mně, ale o těch skvělých lidech kolem. Já jsem vůbec neplánoval otevřít 20 kanceláří. Vybudoval jsem jednu, která se velmi rychle stala úspěšnou. Moji lidé chtěli růst dál, chtěli si budovat vlastní týmy. Oni mě vlastně sami dopostrčili k tomu, abych otevřel novou pobočku. Tohle je za mě nejzásadnější pro úspěch: Vždy jsem rozpoznal lidi, kteří měli ambice stát se leadery. Duna House nabízí obrovskou příležitost, kterou jsem využil, každý může.

Jak tyto lidi rozpoznáš?

Mají skvělé komunikační dovednosti, bohaté zkušenosti. Když poznám, že by někdo mohl být leader, první mu dám šanci a až potom sleduji jeho motivaci. Mám velmi dobrý “čich” na rozpoznání těchto tahounů. Nesmírně mě potom uspokojuje, kolik se od těchto skvělých lidí mohu naučit, inspirovat. V Duna Housu je prostředí, kde se na budování firmy podílejí všichni. Nápady nejdou jen od manažerů k makléřům, ale i opačně. Nejsem to já,kdo rozhoduje, jsme to my všichni. Vždy, když někdo přijde s novou myšlenkou, zlepšením, řešením, mám obrovskou radost a dávám mu maximální prostor se realizovat. Takhle udržujeme zdravé a motivované prostředí.

Kdy se člověk může stát manažerem?

Všichni naši manažeři se sem propracovali z makléřských pozicí. Sám jsem příkladem. Když u někoho poznám, že dospěl do stavu, kdy se může stát manažerem, tuto pozici mu nabídnu. Velmi často se setkávám s reakcí: Cože, já? Přesvědčím je o tom, že budou opravdu skvělými leadery. Mnohokrát se mi stalo, že jsem vybral lepšího manažera, než jsem byl já sám. Miluji, když se můžu od svých lidí učit, inspirují mě, dávají mi spoustu podnětů, jak můžeme naši společnost posouvat dál.

Po svém úspěchu v Maďarsku ses v roce 2008 rozhodl přijet do Čech a založit pobočky i zde. Jaké byly začátky?

Musím uvést, že jsem to nebyl já sám. Duna House International se rozhodl vstoupit na český trh a vytvořit zde franchise systém. Začali jsme s jednou kanceláří, poznávali český trh, přizpůsobovali procesy. Začátky byly opravdu těžké. Realitní trh v Maďarsku měl naprosto jinou strukturu. Lidé jsou hodně odlišní, trvalo mi dlouhou dobu, než jsem se tu aklimatizoval.

Jak se ti v Česku žije dnes?

Ve chvíli, kdy jsem začal mluvit česky, tak se mi zdejší život mnohem víc otevřel. Češi jsou naprosto úžasní v tom, jak umí vypnout od práce. Po práci se chtějí bavit, žít, mít volnou hlavu. Všude neustále vidíš plné bary, restaurace. Myslím si, že Česko je velmi šťastný národ a já ho miluju.

Rodinu máš v Maďarsku. Myslíš, že se tam vrátíš, nebo zůstaneš v Česku?

Do daleké budoucnosti nevidím. Teď mám ale rozhodně velké plány v Česku. Začali jsme s prodáváním franšíz i tu. Teď máme dvě (a dvě další jsou na cestě), na příští rok máme v plánu dostat se na 10 franšíz po celé republice. Miluji svůj tým skvělých lidí a ten bych tu nenechal. Vždy, když vidím, jakou komunitu jsme tu vybudovali už v době, kdy jsem na českém trhu neměli zkušenosti, nikoho jsme zde neznali a česky jsem nemluvil, jsme na sebe a celé vedení Duna House docela pyšní. S rodinou jsem vždy o víkendu, takže s aktuálním stavem jsem spokojený.

Jaké jsou další cíle Duna House do příštího roku?

Chceme mít nejlepší technologický systém na realitním trhu v Česku. Aktuální systém je velmi dobrý, ale během pár měsíců budeme mít nový, já věřím nejlepší, co teď na trhu je. Vytváříme systém, který našim klientům, agentům, manažerům a franšízantům poskytne ten nejlepší servis. Majitelé Duna Housu se chtějí stát jedním z největších hráčů na trhu v Česku a dalších zemích. Vždy se dívají na dlouhodobé cíle, mají skvěle našlápnuto, jsou pro mě velkou inspirací. Cítím, že už se tohle vše děje a já chci být rozhodně u toho.

Foto: Archiv Duna House

Text: Nikola Prášilová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno