Aktuálně: „Slevomat expanduje do středních Čech, hledá desítky zaměstnanců,“ říká CEO Marie Chytilová

 |  Aktuálně  |  Články  |  Pavla Lokajova  |  3 737x přečteno

Pamatujete na tento článek o srovnání slevových portálů? Některé z nich, jako například Vykupto.cz, od doby vydání skončily, Slevomat se ale na odpočinek nechystá – spíš naopak. Podle výkonné ředitelky Marie Chytilové expanduje největší tuzemský slevový portál do regionů. „Lokální nabídky jsou gró našeho businessu, naší výlohou. Aktuálně posilujeme tým ve Středočeském kraji, kde chceme přijmout až tři desítky obchodních zástupců,“ prozradila v rozhovoru pro BusinessAnimals.cz. Neukousl si Slevomat příliš ambiciózní sousto? Proč tříštit síly do regionů, když je trendem spíš specializace? A jak chce takový boost obchodu provést?

marie chytilova

Marie, zajímá nás, co se tedy ve Slevomatu peče z hlediska obchodu.

Letos se chceme dostat do regionů a mít zajímavé nabídky ve všech městech nad 40 tisíc obyvatel. Před pár dny jsme nasadili produktovou inovaci, kdy zákaznici vidí nabídky bezprostředně ve svém okolí. Díky tomu můžeme postupně oslovovat partnery i v menších městech, protože pro ně konečně máme relevantní cílovou skupinu a nabídky již nejsou skryty pod štítky krajských měst.

Právě díky tomuto novému produktu a novému motivačnímu bonusovému systému mají i regionální obchodníci možnost se naplno věnovat rozvoji lokálních nabídek v určitém regionu.

Je vůbec o lokální nabídky zájem? Není to zbytečná investice času a peněz? Jiné portály jdou například cestou prodeje zboží, u vás zase vždycky fungovala móda…

Lokální nabídky jsou gró našeho businessu, naší výlohou, díky níž se nám daří mít na stránkách denně už kolem 300 000 návštěv. Proto je pro nás letos důležité oslovit i zákazníky v regionech, kde jsme dosud dominovali právě jen nabídkou cestování a zboží. Například kategorie zábavy zahrnující různá zábavní centra, kterých nyní vznikají po celé republice desítky ročně, loni vyrostla o více než 30 %. Obchodníkům v regionech se tak otvírá obrovský prostor pro zobchodování nových partnerů a plnění stránek atraktivními lokálními nabídkami.

Během roku 2016 spustíme appku, která usnadní nákupy – argument pro obchodníka!

Ještě k trendům. Kdo dnes nemá v onlinu aplikaci, jakoby nebyl. Jak jde s dobou Slevomat?

V mobilech je budoucnost. Na vlastních datech vidíme, že návštěvnost z mobilních zařízení roste meziročně o 100 %. Jen za poslední rok jsme vyvinuli několik produktů pro mobilní zařízení. Našim zákazníkům umožňují jednodušší a diskrétní uplatňování voucheru, samostatná aplikace pro partnery pak nabízí lepší správu voucheru a rezervaci, to vše přímo z mobilu. Letos nás čeká vývoj nativní zákaznické aplikace, která bude mít oproti mobilnímu webu spoustu výhod a vylepšení. Zákazník díky aplikaci vidí nabídky z okolí svého města a obchodník se těší z rostoucích prodejů svých akcí.

Inovace jsou potřeba i co se týče chodu firmy. Mají u vás obchodníci možnost přijít s nápadem na nový produkt?

Pokud po někom chcete aktivitu a invenci, tak dříve či později začne přicházet s novými nápady. Pro obchodníka je ale klíčové, aby perfektně znal základní produkt, který nabízí, a pak ho na základě toho zkoušel rozvětvit. Neosvědčilo se nám tedy přijímat nové lidi na nové produkty. Noví lidé tak většinou tři měsíce pracují se stávajícími produkty a poté začínají s hlubší specializací. Máme tak například obchodníky, kteří se zaměřili na zahraniční cestování nebo sestavují různé marketingové balíčky pro renomované partnery. Nově jeden obchodník přišel s iniciativou zaměřit se na příhraniční hotely.

marie chytilova 2

Milion a půl zákazníků je obrovská cílovka, proto segmentujeme

Vykupto.cz skončilo, spousta portálů živoří. Je vůbec ze strany poskytovatelů o slevy zájem? Kolik se vám daří přivádět nových partnerů?

Zájem je, už z toho důvodu, že značka Slevomat se postupem času vyvíjí a nyní mají zájem o spolupráci partneři, kteří před námi dřív zavírali dveře. Spolupracujeme už s desítkami renomovaných značek, s módními i gastro řetězci. Je to díky obrovskému zásahu, který máme – 1,5 milionu zákazníků už není jen jedna cílová skupina, při cílení nabídek využíváme segmentaci, takže můžeme oslovit jen publikum relevantní pro naše partnery. Jen za Vánoce jsme například spolupracovali se 700 novými partnery. Je to také tím, že se hodně vyvinul základní produkt, který nabízíme. Partneři si slevu mohou jednoduše zadat opakovaně sami, obchodníkovi tak ubývá administrativa a zůstávají provize z akcí zadaných partnerem.

Pokud si slevy zadávají sami, jakou roli pak sehrává obchodník?

Nechceme se stát platformou, kde si partneři budou moci zadat cokoliv za jakoukoliv cenu. Zajímavost nabídky je pro náš dlouhodobý úspěch na prvním místě. Naše největší přidaná hodnota jsou zkušenosti, které jsme během téměř 6 let nasbírali, a naše práce s daty. Obchodník tak sehrává roli konzultanta. Partnera osloví a společně s ním vymyslí produkt, který bude atraktivní pro zákazníka a bude ekonomicky fungovat partnerovi. Postupně jsme vyladili platformu tak, aby byl partner posléze schopen si nabídku opakovaně zadat sám. Obchodník pak na základě prodejních výsledků může s partnerem konzultovat, jak produkt obměnit nebo jaké produkty a služby jsou aktuálně nejvíce poptávané. Ale díky platformě si může partner nabídku zadat okamžitě.

Platforma sehrává důležitou roli i v regionech, kdy se obchodník nemůže vždy dostavit osobně na schůzku s partnerem. Ale pokud partnera naučí s platformou pracovat, může spolupráce fungovat velmi jednoduše i dlouhodobě.

Naše největší přidaná hodnota jsou zkušenosti, které jsme během téměř 6 let nasbírali, a práce s daty

Jak byste popsala nejlepší obchodníky Slevomatu? Mají nějaké společné charakteristiky?

Prototyp dobrého obchodníka pro nás není zkušený kravaťák se služebním autem, který opečovává svěřené portfolio. Postupně jsme přišli na to, že je pro nás na prvním místě aktivita obchodníka. Proto se zaměřujeme především na mladé lidi, kteří mají odhodlání, jsou přirozeně motivovaní, mají chuť se učit, rozvíjet a růst.

Nejlepší obchodník pro nás není ten, který přináší firmě nejvíce peněz, ale ten, který zároveň dokáže neustále přinášet nové zajímavé partnery a chce iniciativně zkoušet nové možnosti.

Jaké jsou ve Slevomatu pro obchodníka možnosti růstu?

Důkaz, že aktivním, angažovaným lidem rádi dáme další příležitost, je i to, že všichni naši sales manažeři vycházejí z řad našich nejlepších obchodníků. Momentálně máme už šest manažerů, kteří excelovali v určitých kategoriích nebo regionech, a proto jsme jim dali příležitost vést a rozvíjet tým. Výhodu u nás mají zkušení obchodníci, kterým ke špičkovým výsledkům stačí seznámit se s produktem. Šanci ale dáváme i talentovaným obchodnickým začátečníkům, které rozvíjíme v obchodnických dovednostech.

Změnila se nějak během existence Slevomatu strategie motivace obchodníků?

S čím jsme dříve bojovali a hledali jsme cestu – měli jsme silné, skvěle fungující jádro se širokými portfolii, noví obchodníci měli problém se chytit. Museli si od začátku vybudovat vlastní portfolio, byli odměňováni pouze z toho, co nabídky vydělaly. Přirozeně pak inklinovali k tomu zabývat se cestováním.

Pro nás je ale klíčové mít širokou nabídku v lokálních službách. Proto jsme motivační systém nastavili tak, aby byla motivace zaměřená především na akvizici, aby měl obchodník možnost se specializovat pouze na jednu kategorii a v ní mohl být kromě provize hodnocen i systémem dalších bonusů. Díky tomu mají i nováčci šanci se postupně rozvíjet a za aktivitu dostávat bonusy, které jim v začátku pomohou mít stabilní příjem a po zapracování neomezené možnosti výdělku bez zastropování.

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno