Rozšířená realita mění retail, změní i vaše podnikání?

 |  Články  |  Inspirace  |  redakce  |  937x přečteno

Virtuální realita, 3D a 4D kina jsou už stálou součástí našeho kulturního vyžití. Čím dál častěji ale tyto technologické vychytávky prosakují i do našeho běžného života. Prodejci samozřejmě nemohou zůstat pozadu a vymýšlejí možnosti, jak je využít a díky nim ještě vylepšit náš zážitek z nakupování. Možná už je na čase, abyste začali i vy přemýšlet nad tím, jak můžete rozšířenou realitu zakomponovat do svého podnikání.

To, co Apple a Google před lety sliboval, už je tady a podle statistik od Digital Bridge více než 75 % zákazníků očekává, že se jejich nákupní zážitek obohatí o rozšířenou realitu. Čeští prodejci se na ni zatím připravují, což dává menším podnikatelům veliký náskok (pokud budou dostatečně pružní).

    1. Virtuální zkušebny oblečení

Určitě s námi budete souhlasit, že přeplněné obchody a fronty na zkušební kabinku často zákazníky od koupě odradí. Lidé  totiž neustále někam spěchají a čekání je ztráta času. Některé světové značky se snaží o své zákazníky nepřijít právě využitím rozšířené reality. Například Lacoste spustila aplikaci, díky které si mohou virtuálně vyzkoušet boty. Od spuštění ji využilo přes 30 tisíc uživatelů.

Sephora ve své aplikaci propojené s foťákem v telefonu umožňuje zákaznicím vyzkoušet make up a kombinaci barev dekorativní kosmetiky na svém obličeji.

     2. 3D zařizování domácnosti

Společnosti obchodující s nábytkem a doplňky využívají aplikace k tomu, aby si  zákazníci zobrazili, jak bude vypadat vybraný kousek přímo u nich doma. Díky zadaným rozměrům mohou snadno vybírat vhodnou sedačku, barvu závěsů, jídelní stůl nebo třeba vázu, která bude tou pověstnou třešničkou na dortu celému stylingu.

Společnost Home Depot připravila pro své zákazníky aplikaci, ve které si mohou vyzkoušet, jakou barvou nejlépe vymalovat svůj byt či dům.

Obě zmíněné aplikace umožňují také sdílení na sociální média, kde se mohou přátelé vyjadřovat a radit.

     3. Sběr informací – nákupní seznam

Někdy si jdete jen vybírat. V hlavě si sestavujete, co koupit a přemýšlíte o kombinacích oblečení a bot, hledáte vhodnou kabelku, sako, dárek pro přátele…. Aplikace vám umožní, pouze vyfocením, uložit vyhlédnutý produkt do nákupního seznamu se všemi informacemi o částce, barvě, typu, názvu obchodu a možných návazných produktech. Propojí se také s recenzními servery a připojí zmínky zákazníků ze sociálních sítí a navíc ukáže, kde produkt koupit výhodněji.

4. Virtuální pop up shop

Ten spustila firma Airwalk prodávající sportovní obuv, aby představila limitku své kolekce Airwalk Jim. Zákazníci si stáhli aplikaci a na základě souřadnic v GPS se dostali na určené místo. Pomocí svého telefonu procházeli virtuální obchod a nakupovali. Díky obrovskému sdílení a zájmu médií firma vydělala přes víkend 5 milionů dolarů.

Rozšířená realita zatím způsobuje u zákazníků WOW efekt, a také zvyšuje povědomí brandu. Zkuste tedy připravit něco výjimečného i pro vaše zákazníky. Kromě prodejů budete mít díky sdílení i reklamu jako hrom.

……………………………………

 ✴︎  A jen pro info…

Virtuální realita x rozšířená realita

Virtuální realita nám umožňuje proniknout do digitálně vytvořeného prostředí a pohybovat se v něm. Rozšířená realita překrývá virtuálními objekty skutečnou realitu.

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno