7 věcí, které mě o obchodě naučil prodej Provident půjček

 |  Články  |  Obchod  |  Pavla Lokajova  |  2 287x přečteno

Vzdělání je důležité, ale sales je nejlepší škola života. A jaká škola je obchod a prodej půjček společnosti Provident? Ať už jste si prošli několika firmami, nebo jste zakotvili u „té pravé“ hned napoprvé, jistě nám dáte zapravdu, že co klient, to další lekce. Klienti nás baví, inspirují, nutí být připravenějšími a hbitějšími, pijí nám krev, vždycky nás však posouvají dopředu. Co se při prodeji svého produktu – nebankovních půjček – naučili obchodníci společnosti Provident a jak je nabyté lekce posunuly do dalších obchodů?

Provident půjčky

Provident

1. „Pilováním dokonalé techniky se jen zdržuji“ říká Alena z Provident Financial

Neustálé pilování přípravy a odkládání hovorů vás sales skills nenaučí, je potřeba se nadechnout a jít do terénu. „Na člověku je hned vidět, zda je schopen komunikovat a zda se stydí či ne – a to by se u obchodníka nemělo nikdy stát,“ vysvětluje obchodní manažerka Providentu Alena Vorhermusová.

Hodně věcí se dá natrénovat, ale nesmíte sedět v kanceláři, tam totiž neodhalíte, co můžete zlepšit. „Třeba klasická začátečnická otázka: Nechcete půjčku? Ne, nechci. Naše zástupce učíme ptát se vždycky pozitivně. Např.: Co byste dělal, kdybych vám tady nechala dvacet tisíc? Našel byste pro ně uplatnění? Tak vždycky inspirujete zákazníka, aby začal přemýšlet, co by se mu hodilo a na co by si mohl půjčit,“ dodává manažerka Providentu.

„Vždy se ptejte pozitivně bez záporu.“

2. Ty nejnepříjemnější věci vyřeším hned po ránu

Každý úspěšný obchodník by měl mít dostatečně silnou vůli, aby dokázal sfouknout i nepříjemné úkoly. Hlavně takové, které ostatní „smrtelníci“ odkládají ze dne na den, z týdne na týden. „Otravné, ale nutné činnosti je nejlepší udělat hned ráno, aby od nich měl člověk pokoj a mohl se soustředit na to podstatné. Já se hned po příchodu do kanceláře vrhnu na reporty a administrativu. Tím si vyčistím den a pak už se mohu snadno věnovat svým zákazníkům,“ doporučuje Vorhermusová.

3. Jako akviziční obchodník si vydělám 2× více

Práce akvizičního obchodníka se neudělá sama. „Jak to u nás funguje? Jakmile získáte nového klienta, staráte se o něj zhruba 8 týdnů a pak jej přenecháte kolegům-specialistům na péči o zákazníka. Akviziční specialista si v Providentu tedy nebuduje stabilní síť klientů, ale orientuje se stále na nové,“ uvádí Petra Bartozelová, specialistka náboru ve společnosti Provident Financial.

A co dělá ten druhý, pečovatel? „Mezi jeho hlavní úkoly patří docházet za klientem a vybírat pravidelné splátky, nabízet opětovné půjčky či v případě potřeby půjčky refinancovat. Ač se může zdát, že plody akvizičního specialisty sklízí někdo jiný, není to tak. Ti pracovití a schopní si u nás vydělají až 60 tisíc měsíčně, zatímco mzda kolegů-pečovatelů zpravidla dosahuje maximálně poloviny této částky,“ dodává Bartozelová.

4. Empatie otvírá dveře

Půjčování finančních prostředků je o budování dlouhodobých vztahů, není tedy divu, že hned ¾ obchodníků Providentu tvoří ženy. „Obchod je založený na tom, že si s lidmi povídáte. Třeba o tom, jak se má nemocná matka a zda se podařilo najít lepšího automechanika. Doporučuji pamatovat si narozeniny a jak se jmenují psi či vnoučata. Se zákazníky se nesmíte bát mluvit o všedních věcech. Mezitím jim nabízíte produkt vlastně přirozeně,“ vysvětluje Petra Bartozelová.

Jste proklientsky zaměření a baví vás bankovní sektor? Potřebujete flexibilní práci, kterou si můžete poskládat podle dalších povinností? Provident aktuálně nabírá prodejní specialisty pro Prahu, Středočeský kraj, Moravskoslezský krajKrálovéhradecký kraj

5. Když jsem aktivní a efektivní, stačí pracovat 20 hodin týdně

Otevřené dveře má do světa sales každý, kdo je schopný na sobě pracovat. A není potřeba měnit zaměstnání – existují pozice, kterým lze věnovat 20 hodin týdně. Stačí k tomu živnostenský list a maturita. „Provize se vyplácí na týdenní bázi a firma si zakládá na tom, že podmínky jsou nastaveny spravedlivě pro všechny,“ uvádí Provident.

Práce 20 hodin týdně a nadstandardní příjem je snem mnoha obchodníků. Provident je firmou, která přeje efektivním a snaživým.

6. Klienta nikdy nesoudím

V oboru se setkáváte s klienty ve složitých životních situacích a je důležité k nim přistupovat s otevřenou myslí, která je vůbec klíčem k úspěchu v obchodě. „Spousta mých zákazníků se někdy dostala do tíživé životní situace. Jednali neuváženě, vzali si různé úvěry nebo přišli o práci, snížili jim mateřskou či onemocněli a neměli na splácení. S většinou jsme se domluvili, vložili jsme do nich svoji důvěru a oni po čase problémy překonali a půjčené peníze v pořádku vrátili. Dnes se přátelsky zdravíme a řada z nich se k nám dokonce vrací,“ řekla oblastní manažerka Jitka Nemcsoková z Kladna.

7. Klíčem k úspěchu je být v pohodě a svou prací žít

V neustálém honu za výsledky, výkonem a cíli často zapomínáme, proč vlastně obchod děláme. Většinou děláme tuhle profesi proto, že nás hlavně baví ten proces, kdy se s klientem dostáváme na stejnou notu, překonáváme výzvy a vyjednáváme. „Člověk pracující na této pozici by měl být obchodník par excellence. Hledat nové příležitosti a zákazníky jej musí bavit,“ uzavírá výčet ctností dnešního obchodníka Petra Bartozelová.

Pokud jste dočetli až sem, patrně s vámi hodnoty představené v článku rezonují. Tak na co čekáte? Prodejte se do společnosti Provident Financial a dejte vaší obchodní cestě nový směr!

Foto: entreprenista.com

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno