Prodejní prokrastinace na sociálních sítích. Žrout času, nebo moderní technika?

 |  Články  |  Obchod  |  Jitka Zoderová  |  1 696x přečteno

Máme tu rok 2017 a náš profil na Facebooku už je pro nás všechny takovou náhražkou telefonního čísla. Denně mi na FB a LinkedInu přistane kolem 10 velmi identických zpráv od obchodníků nejen z MLM, kteří vzali tyto sítě útokem a bohužel se velmi mylně domnívají, jak celá věc (ne)funguje.

Young man sitting by the window and using tablet

Takto většinou vypadají, jako přes kopírák. Zprávy spojují tyto znaky:

  • unifikovaná šablona, často bez oslovení
  • jsou poslány od někoho, koho vůbec neznáte
  • „prodejní“ slova level středověk (dovoluji si Vás oslovit s nabídkou, posílám prezentaci naší společnosti…)
  • na první pohled viditelná absence přípravy na oslovení kontrétního člověka
  • nuda, nuda, nudaaaa.

 

Příklady některých z nich:

Č.1

 

Výstřižek

Výstřižek

Výstřižek

Mě by opravdu zajímalo, kolik přijde na tyto zprávy odpovědí, je to podle mě ještě horší varianta, než když voláte naslepo. Bohužel si opravdu dokážu představit některé obchodníky, jak odešlou třeba 40 takových zpráv denně a mají pocit z dobře vykonané práce. A lžou tím sami sobě do kapsy.

Jak tedy správně využívat LinkedIn a Facebook k oslovování klientů?

1. Propagace vašeho leadgen systému

Pro někoho stará věc, pro někoho stále novinka. O tom, jak vytvořit systém, který vám sbírá kontakty, jsem psala v minulém článku.

Sdělení na FB > Míření na správná publika > Mikrostránka se zajímavým obsahem výměnou za kontakt

2. Networkování

Seznámení, upřímný zájem o danou osobu nebo tematiku, nebo jenom pohlazení ega. To vše je naprosto v pořádku.

Výstřižek

3. Diskutování v tematických skupinách

Když už si chcete trošku zalenošit, místo posílání cold messages se ukažte v nějaké skupině a projevte se jako odborník na danou tematiku. Super cesta pro budování vlastní značky a statutu autority v oboru.

Tematicke_skupiny

Rada na závěr: Využívejte sociální sítě ve svůj prospěch chytře a neprodávejte při první komunikaci v první zprávě cizím lidem.

Jaké prodejní zprávy chodí vám? Odpovídáte na ně? 🙂

button registrace obchodnika transparent

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno