6 tipů, jak si předělat profil na Linkedln, aby vám vydělával

09. Listopad 2017

Kdo nemá Linkedln, jako by snad ani nebyl. Je to skvělý kariérní nástroj, kde můžete prezentovat své profesní zkušenosti. Ovšem Linkedln lze využít i trochu jinak. Stačí jen pár úprav a máte z něho praktický obchodní nástroj, pomocí kterého můžete představit nejen sebe, ale také produkt či službu, kterou nabízíte. Vznikne tak prostor k navazování nových obchodních kontaktů. A zde jsou super tipy od Jana Kyselého, specialisty na digitální marketing a sociální sítě. 

Vyzkoušejte leady

Osvojte si základní pravidla marketingu

Váš profil se totiž dá SEO optimalizovat, stejně jako třeba webové stránky vaší společnosti. V praxi to znamená, že pokud vyberete ta správná klíčová slova a dáte si se svým profilem trochu práce, mohou jej vyhledávače (Google, Seznam nebo interní vyhledávání na samotném LinkedIn) vyhodnotit jako velmi kvalitní a nabídnout vašemu „budoucímu” klientovi, který se zrovna potlouká po internetu a hledá dodavatele, na předních pozicích ve vyhledávání.

1. Mluvte na svou cílovou skupinu

Prvním krokem je najít ta správná klíčová slova, tedy slova a slovní spojení, která lidé na internetu vyhledávají a týkají se vašeho businessu.

Dobrou inspiraci najdete u svých stávajících zákazníků. Vyberte několik z nich a zkuste se s nimi poradit, jaká slova by při vyhledávání vaší firmy použili. Pokud najdete shodu, jste na dobré cestě. Jakmile budete mít seznam vítězných slov, tak s nimi naplňte váš profil.

Titulek a shrnutí

hledáme obchodníka

Začněme se samotným titulkem. To je totiž jedna z částí, odkud si vyhledavače berou informace o vašem profilu a nemělo by tedy zůstat pouze u názvu pozice. Je sice skvělé, že zastáváte pozici Sales nebo Marketing managera, ale podle toho Vás potencionální klienti nenajdou. Využijte proto vaše klíčová slova definující Váš business a doplňte krátkým chytlavým vysvětlením.

Úplně stejně je na tom i část pro shrnutí, proto i tady použijeme naše klíčová slova všude, kde se jen dá.

  • Začněte krátkým shrnutím, kde vysvětlíte, čím se doopravdy aktuálně zabýváte a co je podstatou vašeho produktu.
  • Následně v několika větách návštěvníkovi vysvětlete, v čem mu můžete pomoci.
  • Pokud máte referenční partnery, připojte jejich názvy. Zvýšíte tak kredibilitu vašeho profilu.
  • Neměl by chybět kontakt pro případ, že by vás chtěl klient ihned oslovit.
  • Na závěr vyjmenujte všechna klíčová slova, která jste vybral/a.
  • Skvělé je na závěr přiložit nějaký interaktivní materiál, který by blíže vaši společnost představil. Třeba video na Youtube nebo online prezentaci.

2. Přemýšlejte o svém profilu jako o stránce v novinách

Když už se vám podaří potencionálního zákazníka dostat na váš profil, máte asi 2,5 vteřiny nato, abyste na něj udělali dobrý dojem. Kolik času totiž trvá, než se většina lidí rozhodne, zda je mu protějšek sympatický či nikoli. My mu samozřejmě sympatičtí chtít chceme, a proto by měla být první část vašeho profilu perfektní.

  • Vyberte si opravdu reprezentativní fotku. Nepoužívejte fotky z výletů či dovolených nebo vyřezaný obličej ze skupinovek. Pokud takovou nemáte. Je lepší něco málo zainvestovat a nechat si udělat pár obrázků u profesionálního fotografa.
  • Využijte nějaký neutrální podkladový obrázek. Ten by měl jen dokreslovat celkovou podobu profilu nikoli strhávat zbytečně moc pozornosti nebo výslovně rušit.
  • Upravte si URL svého profilu. Najdete jej hned pod fotkou. Stačí kliknout na nastavení a namísto nesmyslného sletu písmen a čísel vložit své celé jméno.
  • Ujistěte se, že je váš profil všem přístupný. Tyto možnosti najdete v nastavení.

3. Ukažte, že jste v tom, co děláte, opravdový odborník

Vytvořte si editační plán a pravidelně přispívejte na svůj LinkedIn blog. Na základě vybraných klíčových slov vytvořte několik článků, které se budou daných témat týkat. Ukážete tak svou odbornost a přitáhnete pozornost ke svému profilu. Kvalitní články ocení také vaši stávající klienti, kteří si tak prohloubí své vědomosti, a navíc s nimi udržujete neustálý kontakt.

4. Vytvořte si co největší publikum

Čím více lidí budete mít ve své databázi, tím větší dosah váš obsah bude mít. Lidé jej totiž nemusí jen číst, ale také sdílet dál se svými kontakty. Navíc můžete vašim kontaktům posílat zprávy zdarma, což může být velmi efektivní komunikační kanál.

Věnujte proto denně 10-15 minut sběrem nových kontaktů. Pokud se na váš profil podíval někdo nový, nezahálejte a napište mu personalizovanou zprávu a přidejte si jej mezi kontakty. Potkali jste někoho zajímavého na poslední networking akci? Opět není třeba otálet a žádost mu pošlete co nejdříve.

5. Využijte i ostatní sociální sítě

Pokud jste si dali tu práci a vytvořili opravdu kvalitní obsah, pak jej nezapomeňte sdílet i na jiných sociálních sítích – zvýšíte tak jeho dosah. Daný kanál však vybírejte obezřetně. Ne všechno, co postujete na LinkedIn, se třeba na Facebook hodí a naopak.

6. Nebojte si říct o doporučení

Máte za sebou úspěšný projekt? Nebojte si u klienta či kolegu říct o doporučení. Ti mohou hodnotit jak vaše schopnosti, tak napsat krátký textový vzkaz. Seznam ohodnocených schopností (skills) seřaďte tak, aby na prvních místech byly ty, které se primárně týkají vašeho podnikání.

Jan Kyselý, 29 let
Specialista na digitální B2B marketing, Inbound Sales a sociální sítě.
Své zkušenosti z obchodu a marketingové agentury spojil v téma Social Selling. 
Nyní učí obchodníky a podnikatele, jak se prezentovat a jak prodávat pomocí sociálních sítí a digitálních nástrojů.

© 2024 imper.cz