Přesvědčte zákazníka super případovou studií – víte, co v ní nesmí chybět?

03. Leden 2019

Nevíte, jak říct potenciálním zákazníkům, jak moc jim vaše produkty nebo služby mohou změnit život? Zkuste jim poslat case study. Dobře napsaná případovka jasnou a srozumitelnou formou zodpoví všechny možné dotazy, a když navíc ještě vypadá super – máte vyhráno. Co by v ní nemělo chybět?

Případová studie

Ujasněte si cíl případové studie

Ať už děláte cokoliv, měli byste mít jasný cíl. Stejné je to s případovou studií. Ujasněte si, co chcete vyzdvihnout a jaké jsou hlavní výsledky, které hovoří pro vás. Znáte cílovou skupinu? Měli byste. Podle ní totiž zvolíte nejen tón ale i vzhled vizuálu.

hledáme obchodníka

Nezapomeňte: Případovka by měla být vždy ze stejného nebo příbuzného oboru, v jakém podniká váš budoucí klient, kterému ji chcete poslat. Měl by z ní totiž vycítit, že znáte problematiku jeho podnikání, a víte jaké má potřeby nebo s čím se potýká.

Tvorba případové studie

Zaujměte názvem

Určitě víte, že název buď čtenáře donutí si sdělení přečíst nebo odignorovat. Dejte si na něm tedy záležet. A protože cílem případovky je nejen ukázat kvality produktu nebo služby, ale hlavně vyzdvihnout jejich přínos pro zákazníka, uveďte to v názvu. Už ten by totiž měl prodávat výsledek spolupráce s klientem, o kterém případovka je. Tzn. pokud se vám například podařilo zvednout obrat o 20 %, přivést o 40 % více zákazníků, než tomu bylo před vámi – prodejte to v názvu kejsky.

Začněte od začátku

Vysvětlete situaci na startovní pozici, to znamená, jak firma fungovala (nebo zákazník) a jaká byla situace, než jste se do hry dostali vy. Také v krátkosti vysvětlete, z jakého důvodu jste byli vybráni a v čem má vaše řešení či produkt pomoci. Použijte i citace zákazníka, které dodají textu důvěryhodnost.

Příběh prodává

Pokračujte tím, jaké kroky jste podnikli, po té, co začala spolupráce. Buďte upřímní a nevymýšlejte si.  Vysvětlete strategii a nebojte se zmínit i některá úskalí a jakým způsobem jste si s nimi poradili. Ukážete, že jste schopní řešit i nenadálé situace (co si budeme povídat, málokdy jde opravdu vše hladce). Není to ale román, proto buďte struční, a kde můžete, dávejte čísla. Text zpracujte tak, aby byl přehledný a dalo se v něm snadno orientovat, používejte zvýraznění, odrážky nebo ikony. Velice dobře funguje infografika, vision boardy a porovnávací grafy. Vyvarujte se žargonu nebo velkému množství odborných slov. Text by měl být srozumitelný každému.Infografika pro případové studieInfografika, ikony, ukazatele a další grafické prvky usnadní orientaci v informacích a zpřehlední text.

Ukažte výsledky

Jasně a stručně popište výsledky vaší spolupráce. Nic dlouhého, žádné superchválení. Buďte konkrétní. Určitě si v dokumentu udělejte místo a tyto výsledky ukažte i v grafické podobě. Jak víte, čísla umí mluvit a jasně ukážou, zda se vaším produktem nebo službou má někdo vůbec zabývat. Každá případová studie by měla obsahovat logo, kontakt na obchodníka nebo obchodní oddělení společnosti, odkaz na web, a pokud jsou, tak i na blog a FB stránku. Můžete do ní přidat i pár referencí od dalších klientů, kteří v nich vysvětlí, čím jim prospíváte.

Dokument vždy posílejte v PDF nebo pro studii vytvořte mikrostránku, na kterou budete v e-mailu odkazovat. V tom případě můžete do studie zahrnout i videa. Případovky si také zavěste i na web. Působivé case study s infografikou jsou otázkou několika hodin práce z domova například v Canvě, která je zdarma. Najdete v ní velký výběr ikonek, grafů a stylů písma. Jestliže ale chcete mít opravdu profi materiál, oslovte grafika.

Checklist pro obsah

  1. Název, který zaujme
  2. Situace na startu
  3. Vysvětlete, jaké jste podnikli kroky
  4. Kde můžete, uvádějte čísla
  5. Výsledky spolupráce
  6. Kontakt

Checklist pro vizuál

  1. Přehledně a čistě
  2. Srozumitelně bez velkého množství odborných slov
  3. Čísla
  4. Procenta
  5. Grafy
  6. Odrážky
  7. Obrázky
  8. Ikony
  9. Odkazy
  10. Infografika

Vyzkoušejte reakci zákazníků a pokud nebudete mít výsledky, které jste očekávali, zkuste zvolit jiný formát. Většinou ale platí, že méně je více.

© 2024 imper.cz