10 inspirativních poslání českých i světových brandů – a jaké je to vaše?

07. Březen 2018

„Naším cílem je být společností, která je na celém světě nejvíce orientovaná na zákazníka. Společností, u které mohou zákazníci najít a objevit cokoliv, co by si mohli chtít koupit online.“ Poznali byste, o jakou značku jde? Ano, je to Amazon. Inspirativních firem se silným posláním je ve světě mnoho, my jsme jich vybrali pět, které s námi rezonují.

Poslání značky = vize + mise + řešení

Každá značka by měla mít svoje poslání, k jehož naplnění by měly směřovat každodenní aktivity všech jejich zaměstnanců. Hlavní užití je tedy dovnitř firmy. Vize je představa budoucnosti, jaká změna ve společnosti díky vám nastane? Mise je cesta, která vede za vizí. Co pro naplnění vašich cílů děláte právě teď? Proč vaše firma existuje? Jaký je její smysl? Řešením je váš konkrétní produkt.

Alibaba Group

Zakladatel Jack Ma ještě jako malý kluk každé ráno za svítání vyrážel na hodinovou cestu na kole do vedlejšího města, aby v tamním hotelu prováděl zahraniční turisty po okolí. Učil se tak anglicky. Když povyrostl vydal se na cestu do Spojených států, kde ho čekal kulturní šok. Myslel si, že je Čína tou nejlepší a nejprogresivnější zemí na světě. Po návratu začal vymýšlet způsoby, jak zjednodušit malým čínským firmám spolupráci s těmi zahraničními. A vznikla Alibaba.

Jejich slogan “To make it easy to do business anywhere.” dokonale vystihuje vizi a cíl.

Tesla

Elon Musk toho má na hrbu hodně. Pracuje nonstop a nevzdává se svých snů o kolonizaci Marsu. Nedávno poslal na cestu do Vesmíru svou Teslu, kterou vnímá, jako vlajkovou loď elektronického motorismu.

“Náš cíl se za posledních deset let nezměnil: chceme urychlit transformaci dopravy a co nejdříve spustit masovou výrobu kvalitních elektrovozů, které ulehčí životnímu prostředí.”

 

Kickstarter

Projekt, díky kterému je na světě spousty produktů. Ano mohou za to hlavně investoři z celého světa, ale ti by neměli možnost se na něčem takovém podílet, kdyby nebylo právě Kickstarteru. To, co na začátku vypadalo jako web pro pár nerdů, se rozrostlo v respektované místo, kam chodí i významné firmy hledat potencionální investory pro své nové produkty.

Jejich “Pomáháme přivést kreativní projekty k životu.” je jasná a neměnná vize.

Virgin Group

Richard Branson je cool člověk, se kterým prostě chcete jít na oběd. Srší humorem a často říká, že na dyslektika zas nedopadl špatně. A to je sakra pravda. Pod hlavičkou Virginu se skrývá na 400 firem, které zaštiťují většinu služeb, transport a zábavní průmysl.

Branson chce, aby lidé chápali Virgin jako způsob nového myšlení v byznysu. Nic není nemožné, a přece je, pokud za vámi nestojí lidé, na které se můžete spolehnout.

Posláním Virgin Group je: “changing business for good”, což zahrnuje například přemýšlení o každém rozhodnutí v dlouhodobém horizontu, mít cíle a vize na zřeteli při budování dalších investičních příležitostí apod. Celé znění si přečtěte na stránkách Virgin Group.

Tripadvisor

Největší webová stránka pro cestovatele na světě si zakládá na tom, že kromě nabídky zajímavých destinací hlavně předává a rozšiřuje zkušenosti a zprostředkovává zážitky. A díky padesátimilionové základně uživatelů se jí to daří.

Ač jejich mise zní jednoduše: “To help people around the world plan and have the perfect trip.” skrývá se za ní hodně práce, která ale jak říkají, stojí za to.

I Česko se může pyšnit řadou úspěšných firem a my vám 5 z nich představíme

 

KOMA Modular

“Pomáhat lidem obohatit svět.” Moc se mi také libí dvě z jejich vizí: “Stát se firmou s nejspokojenějšími zaměstnanci. Být firmou, se kterou se dobře spolupracuje.”

KOMA Modular je přední český výrobce modulárních budov. Jejich modulární architektura stojí na třech základních principech, které vycházejí z potřeb lidí – prefabrikace, mobilita a variabilita. Před třemi lety vyhráli ocenění Firma roku a nám nezbývá nic jiného, než tleskat za skvěle odváděnou práci.

 

Baťa

“Všechny společnosti Baťovy světové organizace si kladou za cíl rozvíjet a podporovat myšlenky a hodnoty, které u naší firmy vznikly před více než sto lety.”

Firmu Baťa netřeba dlouho představovat. Dlouholetá tradice, celosvětový úspěch, kvalitní služby.

 

Moser

“Moser je tvůrce originálních nápojových souborů a uměleckých děl z křišťálového skla, kterými udává směr v oblasti užitného umění.”

Sklárna sídlící v Karlových Varech byla založela roku 1857. Za cíl si klade udržet a rozvíjet tradiční rukodělnou výrobu luxusních výrobků.

ČEZ

“Posláním Skupiny ČEZ je zajišťovat bezpečnou, spolehlivou a pozitivní energii zákazníkům i celé společnosti.”

Skupina ČEZ patří mezi nejvýznamnější ekonomické subjekty v České republice. Podpora hospodářského růstu a životní úrovně obyvatelstva jsou pro ni odpovědným úkolem v pravém slova smyslu.

 

 

BusinessAnimals

“Určujeme trend v oblasti moderního salesu a díky reálným příběhům děláme obchod více sexy povoláním.”

 

Které značky inspirují vás? Pište nám do komentářů nebo na Facebook

© 2024 imper.cz