Politika a marketing: Půjde Nike kvůli nové kampani ke dnu?

 |  Aktuálně  |  Články  |  redakce  |  1 885x přečteno

Nike spustil svou novou kampaň a za hlavní hvězdu si vybral hráče amerického fotbalu Colina Kaepernicka, který kromě výsledků proslul také tím, že před začátkem zápasu v roce 2016 během hymny poklekl na protest proti policejní brutalitě páchané na černoších. Z gesta, ke kterému se přidávali další sportovci, se později stal symbol boje proti bezpráví a hnutí Black lives matter. Marketingový tah zkritizoval i prezident Trump a experti předpovídají Niku brzký konec…Ale…?

Zarytí fanoušci Niku se vzbouřili a všude po světě pálí na protest kecky a oblečení. Po Trumpově prohlášení se akcie Niku propadly o téměř  čtyři procenta. Heslo, které kampaň doprovází : Believe in something. Even if it means sacrificing everything, by mělo vzburcovat lidi, aby si za svými názory stáli.

Odborníci se zamýšlejí, zda je chytré, aby společnost takového formátu zaplétala do své marketingové kampaně politiku. Zástupci Niku ale tvrdí, že věděli, jakou jejich kampaň způsobí odezvu, ale chtěli tím dát najevo, že stojí za sportovci, kteří se nebojí nahlas vyřknout svůj názor. Trump naopak prohlašuje, že firma vysílá špatné signály, jedním dechem ale uznává, že je Amerika skvělá země, když v ní má každý svobodu slova.

Jaký máte názor vy? Myslíte, že marketing a politika patří k sobě?

Zdroj fotografie: Instagram CK, Nike

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno