Podzimní nášup knih nejen o osobním rozvoji a businessu. Čtení, které vás obohatí

 |  Články  |  Inspirace  |  Martina Richterová  |  3 181x přečteno

Čím si nejlépe zpříjemnit dlouhé podzimní a zimní večery a zároveň se vzdělávat? Odborníci se shodují jednoznačně – četbou. V zásadě je jedno, co čtete, už jen to, že se ponoříte do knihy, příběhu, vás nesmírně obohatí. Ovšem proč nespojit příjemné s užitečným a nezvolit žánr, který vás posune dál. Vybrala jsem pro vás top knížky týkající se osobního rozvoje a byznysu i lidskosti. Tak, kterou si vyberete jako první?

Vědomý business, Fred Kofman

Vědomý business je efektivní a dobrodružnou cestou k opravdovému leaderovství. Fred Kofman mistrně propojuje praktické dovednosti, co a jak můžeme udělat hned zítra ve svém (nejen) pracovním životě jinak, s odpověďmi na hluboce lidskou potřebu smyslu, štěstí a opravdovosti. S moudrostí, zkušeností, humorem a geniální praktičností nás autor provází sedmi kvalitami vědomého businessu, které – začnete-li podle nich žít – mohou zcela změnit život váš i život vaší firmy. Ať jste majitel firmy, manažer, živnostník, zaměstnanec nebo student, principy vědomého businessu vám mohou otevřít cestu k úspěchu, jenž přesahuje pouhý hmotný úspěch – mohou vám otevřít cestu k naplňujícímu a tvořivému životu

Zdroj: databazeknih.cz

Pozitivní leader, Jan Mühlfeit

Věděli jste, že pozitivní přístup navyšuje produktivitu až o jednu třetinu? Bývalý prezident evropského Microsoftu, Jan Mühlfeit, shrnul své mnohaleté zkušenosti ve vedení lidí do čtyř kroků. Odhalte, jak inspirovat vlastní tým, jak dosáhnout vytyčených výsledků a přitom si zachovat rovnováhu mezi úspěchem a štěstím. Zjistěte, jak se zbavit stresu a negativismu a odemkněte potenciál u sebe i u lidí, kteří vás obklopují.

 

Zdroj: knihydobrovsky.cz

Jana Mühlfeita jsme vyzpovídali v tomto článku.

Smrtící byznys, Hana Hindráková

Román Smrtící byznys patří mezi velkou novinku letošního roku. Spisovatelka Hana Hindráková je známá svými knihami, které se týkají Afrického prostředí. A ani v tomto případě tomu není jinak. Román pojednává o problematice falešných léků, které se dovážejí z Číny. Nejde však o léčiva, ale o placebo obsahující mouku, cukr, nebo v horším případě i jed na krysy, nemrznoucí kapalinu, leštidlo, rtuť či jiné chemikálie. Koktejl, který nelze přežít ve zdraví. Cílem knihy je otevřít oči a nezavírat je před touto problematikou. Tento román vznikl za přispění Státního ústavu pro kontrolu léčiv, Světové zdravotnické organizace, Interpolu a dalších významných organizací. Rozhodně stojí za přečtení.

Zdroj: kniznidenicek.blogspot.cz

Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu, Collins Jim, Porras I. Jerry

Co odlišuje skutečně výjimečné a trvale úspěšné firmy od jejich konkurence? Jaké společné postupy tyto významné firmy po celou dobu své existence uplatňují?

Odpověď najdete v dlouho očekávaném českém vydání bestselleru Built to Last!

Stejně jako u prvního bestselleru Jak z dobré firmy udělat skvělou (Good to Great) Jim Collins se spoluautorem vycházejí z podrobného průzkumu vybraných společností. Autoři se zaměřili na osmnáct skutečně výjimečných a dlouhodobě úspěšných firem a každou porovnávali s jedním z jejich největších konkurentů. Společnosti zkoumali od úplných začátků přes všechny etapy vývoje až po současnost – ať už šlo o malé firmy, středně velké podniky či velké korporace.

Zdroj.grada.cz

Podnikání z pláže, Stanislava Mrázková

Žít život, ze kterého si nemusíte brát dovolenou. Život, ve kterém máte svobodu žít svobodně, radostně a naplno a mít za zády automatizovaný systém prodeje, který dnem i nocí pracuje pro vás, zatímco vy si toho života užíváte. Tak o tom je kniha Podnikání z pláže.
V první části se seznámíte s osobním příběhem autorky Stanislavy Mrázkové a o její cestě z vystresované zadlužené matky s krachujícím manželstvím a stavební firmou až k úspěšné podnikatelce z pláže.

Zdroj: martinus.cz

Restart, Jason Fried a David Heinemeier Hansson

Provokativní, minimalistická a mimořádně poučná příručka zakladatelů známé americké firmy 37signals, proslavené úspěšnou webovou aplikací Basecamp a dalšími projekty, vás přinutí přehodnotit všechno, co jste se dosud dozvěděli o podnikání. Jak říká slavný guru marketingu Seth Godin: Tuto knihu můžete přehlížet jen na vlastní nebezpečí. Restart vám předkládá jiný – lepší a snazší – způsob, jak v podnikání uspět. Ukáže vám, že k tomu potřebujete mnohem méně, než si myslíte. Naučí vás, jak se dostat do hry, aniž byste museli vykrást banku, mít reprezentativní kancelář a spoustu zaměstnanců, poradí vám, jak být produktivnější, a dostanete i hromadu dalších, neobvyklých myšlenek, které vás mohou inspirovat i podněcovat.

Zdroj: martinus.cz

Velké kouzlo, Elizabeth Gilbertová

Elizabeth Gilbertová, autorka bestselleru Jíst, meditovat, milovat, ve své nové knize sdílí se čtenáři svůj jedinečný pohled na kreativitu. S úžasnou empatií a bezbřehou velkorysostí nám dává nahlédnout do tajemného světa inspirace. Vybízí nás, abychom přijali svou přirozenou zvídavost a odložili zbytečné obavy. Na názorných příkladech ukazuje, jak uchopit vše, co milujeme, a jak naopak čelit tomu, čeho se nejvíce bojíme. Ze všech úhlů pohledu se zabývá postoji, zvyky a návyky, které potřebuje každý, kdo chce žít co možná nejtvořivější život.

Zdroj: neoluxor.cz

Jak získávat přátele a působit na lidi, Carnegie Dale

V originále „How to win friends and influence people“

Kniha Jak získávat přátele a působit na lidi zaujímá významné místo v historii knižního trhu jako jeden z nejúspěšnějších mezinárodních bestsellerů všech dob. Splnila očekávání mnoha lidí a její zásady stále platí. S legendárním Dalem Carnegiem vybřednete z rutinních postupů a získáte nové ambice. Dozvíte se, jak kritizovat, a přesto zůstat oblíbení. Vzroste váš vliv i schopnost dotahovat věci do konce. Stanete se zábavnějšími společníky. Nadchnete své spolupracovníky. Budete skutečná vůdčí osobnost a naučíte se, aby lidé dělali to, co chcete.

Zdroj: Neoluxor.cz

Lídři jedí poslední; Simon Sinek

Už jste „začali s proč?“ Autor celosvětového bestselleru, který změnil obchodní přemýšlení stovek velkých firem a tisíců jednotlivců, přichází v letošním roce s dalším ambiciózním tématem. Kniha Lídři jedí poslední (v originále Leaders Eat Last) se zabývá vedoucími osobnostmi – firem, korporací, startupů a hnutí. Sinek na základě svého zkoumání v terénu zhodnocuje, že úspěšné společnosti jsou ty, ve kterých lídři místo krátkodobých cílů obětují své pohodlí pro dobro svých zaměstnanců. Ti se cítí cenění, jsou ochotnější táhnout za jeden provaz, pracovat na sebezlepšení, riskovat a čelit výzvám. Knihu u nás vydal Jan Melvil Publishing.

Zdroj: melvil.cz

Jestli nejsi první, budeš poslední; Grant Cardone

Podtitul „Strategie prodeje za účelem ovládání vašeho trhu a jak porazit konkurenci“ napoví, že se jedná o obchodnický must-read tohoto roku. Chcete navýšit objem prodeje, zvýšit marže, vytvořit nové obchodní příležitosti nebo to dotáhnout na manažera? Musíte získat převahu! A jak na to? „Téměř všechny rady ohledně prodeje, které jste se naučili, vás dostanou na poslední místo. Přečtěte si tuto knihu a zjistěte, jak dosáhnout maximálního úspěchu v obchodování!“ tvrdí autor. Tak co, jdeme do toho?

Zdroj: martinus.cz

Pravidlo 10×, Grant Cardone

Američané říkají: „Go big, or go home.“ Jinými slovy – když už snít a plánovat, tak to vynásobte alespoň desíti. Aby si výše zmíněný Grant Cardone pojistil, že se na žebříčku nejprodávanějších knih skutečně umístí na prvních, a nikoli posledních příčkách, obohatil knižní trh ještě jednou letošní novinkou. Pravidlo 10× s podtitulem „Jediný rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem“ odhaluje princip masivní činnosti, který vám pomůže rozbourat obchodní stereotypy, vyšplhat se na vysoký level a být v čele!

Zdroj: kosmas.cz

Psychopatův průvodce na cestě k úspěchu, Kevin Dutton a Andy McNab

Jejich revírem je korporát. Jejich tempo je vražedné. Kevin Dutton z Oxfordské univerzity se psychopaty v dnešním byznys světě zabývá už léta. Někteří z vás možná četli příručku Moudrost psychopatů, na kterou letos navazuje publikací opatřenou úsměvným podtitulem „Sedm jednoduchých psychopatických zásad, které dovedou k úspěchu i vás!“.

Zdroj: kosmas.cz

Ukaž, co děláš, Austin Kleon

Nejen umělci, ale i obchodníci by měli vědět, jak dobrou práci ukázat. Dneska je konkurence veliká, a ač za vás mluví spokojení klienti, nikdy neuškodí rozšířit kanály, jak si vás potenciální zákazníci (nebo zaměstnavatelé) mohou všimnout. Kleon radí místo networkingu a budování sítě kontaktů raději přesídlit na síť sociální a otevřeně, štědře a statečně publikovat jako experti.

Zdroj: melvil.cz

 Umění sdílet, Nhat Hanh Thich

Pro ty z vás, kteří kromě myšlení úspěšných ocení na cestě vpřed také špetku východního přístupu, jsme do našeho obchodnického přehledu propašovali i klasickou „zenovku“. Útlá knížka buddhistického mnicha, nominovaného na Nobelovu cenu, se v originále nazývá The Art of Communicating a pojednává o žhavém obchodním tématu – umění bděle naslouchat. V příbězích předkládá různé nástrahy nedorozumění mezi lidmi a ukazuje nový rozměr vnímání světa a vzájemné interakce.

Zdroj: kosmas.cz

Úspěch neměřitelný penězi, Tomáš Barčík

Publikací o úspěchu tady bylo nespočet, ta z nakladatelství Success eBooks Tomáše Barčíka je z těch praktičtějších. Autor – manažer, kouč a podnikatel – popisuje životní principy, kterými se řídí úspěšní lidé, a na praktických příkladech ukazuje, na co se zaměřují a proč to funguje.

Zdroj: kosmas.cz

Příručka skečnoutingu; Mike Rohde

Čmáráte si během telefonování po papírech a vaše poznámky na poradu připomínají mapy lovce pokladů? Nebo jste naopak neorganizovaní a těžko si domýšlíte souvislosti? V obou případech vám čerstvá novinka nakladatelství Jan Melvil Publishing poskytne skvělý nástroj, jak svou práci usměrnit. S tímto vizuálním manuálem se naučíte zábavné postupy a techniky zaznamenávání poznámek, textů, obrázků, symbolů a myšlenkových map a z chaosu v hlavě vytvoříte přehledné „plány“ na papíře.

Zdroj: melvil.cz

Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu Karel Voříšek a Jitka Vysekalová

Populární moderátor a uznávaná marketingová specialistka si vzali na mušku otázku image. Ta je v jejich podání nejen naší „značkou“ navenek, ale především by měla vycházet přímo z nás a odpovídat naší osobnosti. Jak eliminovat vliv okolí a vytvořit si image skutečně podle sebe? Zalistujte a uvidíte.

Zdroj: melvil.cz

Minutový vyjednavač, Don Hutson, George Lucas a Ken Blanchard

Dosáhnete snadněji lepších dohod, slibují autoři. Kniha je určena zejména pro ty, co mají z vypjatých situací sociální fobii a každé vyjednávání je stojí víc energie, než by bylo zdravé. Takže už žádné nervy!

zdroj: knihy.abz.cz

Podnikatelé versus podvodníci, Vladimír John

Po úspěšné knize JAK PODNIKAT BEZ RIZIKA (2016) přichází Vladimír John s dalším praktickým návodem, jak podnikání zvládnout a vyhnout se častým nástrahám, které by mohly úspěšný průběh podnikání ohrozit. PODNIKATELÉ VERSUS PODVODNÍCI přináší ucelený přehled nejčastějších způsobů podvodů, páchaných na majitelích firem. Poznejte metody a triky podvodníků na konkrétních příkladech, které se skutečně odehrály, a minimalizujte tak riziko, že se i vy stanete jednou z podvedených obětí. Poučte se z chyb podnikatelů před vámi a buďte před podvodníky o krok napřed!

Zdroj: academymeriglobe.cz

Žena, která toužila být silná, Eva Kavková

Tento autentický příběh pomáhá nahlédnout do podvědomí ženy, která se vyčerpává k smrti být tou nejlepší ženou, matkou a milenkou, stále se diví, proč se její realita tolik liší od jejího ideálu. Nejen, že  objasňuje tyto symptomy, které jsou nám tolik povědomé, ale hlavně pomáhá praktickými kroky k obnovení ženského kreativního potenciálu v ženě tvořitelce. Současně osvětluje i mnoho otázek jejímu muži, který nejen že vedle ní „usychá“, ale ani nedovede pochopit, jaké je to pro ni utrpení, být takto lapená v generacemi předávanými vzorci. Kniha v sobě obsahuje i praktickou část nazvanou Lexikon metod a pomůcek pro vnitřní rovnováhu. Je totiž přirozené, že se občas vychýlíme z naší rovnováhy a kniha pomáhá uchopit to, jak se do ni zpět navracet.

Zdroj: databazeknih.cz

Mimochodem s Evou Kavkovou si můžete pustit zajímavý rozhovor.

Kluk, který objevil Spirita, aby inspiroval, Eva Dušičková

Exkluzivní a poutavá biografie výjimečného člověka, rapera Majka Spirita. Inspirativní příběh, jak se z obyčejného petržalského kluka Míši Dušičky stala hvězda česko-slovenské rapové scény, idol mladé generace. Dokonalé propojení životních situací, autentických výpovědí, textů písní, zážitků a názorů. Díky této mozaice poznáte hloubku osobnosti Majka Spirita.

Zdroj: databazeknih.cz

Myšlením k bohatství, Napoleon Hill

Autor knihy Myšlením k bohatství se během třiceti let setkal s desítkami magnátů, předáků, vynálezců a manažerů, s nimiž vedl dlouhé podrobné rozhovory, aby zjistil, čemu právě oni vděčí za své úspěchy. Díky těmto příběhům byl schopen identifikovat několik zásadních principů, ze kterých vyrůstá „první filozofie osobního úspěchu na světě“. V šestnácti kapitolách tohoto aktualizovaného vydání se Hill postupně věnuje každému principu zvlášť a nechává čtenáři, aby s jejich pomocí vybudoval vlastní cestu k úspěchu. Pokud stojíte o zlepšení svého pracovního výkonu či pokud máte zájem uspíšit svůj kariérní postup, Myšlením k bohatství vás nezklame – pokrývá totiž téma úspěchu z mnoha různých úhlů pohledu.

Zdroj: knihyomega.cz

Umění rozjezdu, Gui Kawasaki

Autor nabízí v této publikaci prověřený systém, který pomůže v začátcích podnikání. Kawasaki se poučil z vlastních výher i proher a poskytuje rady všem, kteří mají v plánu rozjet malý byznys, nebo se snaží na trh dostat nové produkty či služby… Tato kniha se snaží pomoci čtenářům využít svých znalostí, nadšení a energii k vytvoření něčeho skvělého. Podnikatel není pracovní pozice, je to stav mysli.

Zdroj: megaknihy.cz

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno