Když herečky podnikají – The Honest Company a Goop.com

 |  Články  |  Lifestyle  |  Sabrina Harisová  |  888x přečteno

Obě znáte z filmových trháků a časopisů. Jessica Alba a Gwyneth Paltrow ale nechtěly zůstat jen herečkami, toužily něco vybudovat a zhmotnit svoji vizi. Ač prý měly okolo sebe dostatek těch, kteří je chtěli odradit, nenechaly se. Jessica Alba vybudovala respektovanou společnost The Honest Company a Gwyneth spustila Goop.com, který Američanky zbožňují.

Herečky podnikatelky

Říká se – ševče, drž se svého kopyta, ale vypadá to, že pro tyto dvě herečky to neplatí. Mít dostatek peněz na uskutečnění svého snu je ale málo.  O tom by mohli vyprávět jak někteří čeští (Roman Skamene, Marek Vašut…), tak i zahraniční herci a zpěváci (Britney Spears, Sylvester Stallone, Bruce Willis, Nicolas Cage…), kteří s velkou pompou otevřeli své restaurace, kavárny a hospůdky, aby za několik měsíců v tichosti zavřeli. Jessica s Gwyneth to ale zkouší jinak.

Jessica Alba – The Honest Company

K založení firmy v roce 2011 Jessicu inspirovala její vlastní dcera. Už jako miminko bojovala s mnoha nemocemi a alergiemi. Herečka hledala po Státech i mimo ně firmu, která by vyráběla hypoalergenní produkty běžné potřeby, kosmetiku a hygienické pomůcky, ale vzhledem k tomu, že nenacházela to, co potřebovala, začala se tím zabývat sama. Povedlo se jí vybudovat miliardový business a The Honest company je jedna z nejvýznamnějších amerických společností, vyrábějících organické a green produkty.

Začátky ale nebyly lehké a Jessica sama přiznala, že na takový zájem nebyla firma připravena. I zákaznický servis pokulhával a na sítích se množily špatné reference a stížnosti. První instinkt jí zavelel někam se schovat, ale pak se sama sebe zeptala, jak by se cítila jako zákazník a co by jí potěšilo a přimělo nakoupit znovu.

Jejím cílem není za každou cenu ušetřit na výrobě, ale ani rychle vydělat. Chtěla jen nabídnout matkám ve stejné situaci řešení. V nedávném rozhovoru uvedla: „Každou stížnost jsem obrečela. Tolik jsem chtěla, aby byli všichni spokojení. Došlo mi ale, že sama vést firmu nezvládnu, protože nemám dostatek zkušeností. I to mě dost brzdilo v rozhodování a uskutečňování vizí, protože jsem si myslela, že na to vlastně nemám. Spojila jsem se ale s lidmi, kteří jsou nejen skvělí v tom, v čem já ne, ale zároveň žijí mojí vizí.“

Svěřila se také, že jí na produktivitu spíš než aplikace a diáře funguje dostatek spánku a hydratace. Když je odpočinutá, zvládne prý i třikrát více.

Gwyneth Paltrow – Goop.com

Gwyneth si ke zdravé výživě pořádně přičichla, když se musela po porodu dostat rychle do formy kvůli natáčení. Setkala se tak s trenérkou celebrit Tracy Anderson, která jí pomohla změnit přistup k výběru potravin, cvičení a sobě samé. V roce 2008 spustila web a e-shop v jednom, který je plný rad a tipů pro zdraví, energii a vitalitu. Většinu produktů, o kterých se píše v článcích, si mohou čtenáři na e-shopu zakoupit.

Gwyneth svou roli „guru zdraví“ podporuje tím, že vydává kuchařky s recepty na zdravá a rychlá jídla  a zapojila se do výroby kosmetiky a pečujících produktů. V roce 2017 Goop zažil pád, protože některé z inzerovaných firem lhaly o blahodárných účincích svých produktů a dokonce vyšlo najevo, že člen redakce (zdravotník), který odpovídal na dotazy čtenářek a pomáhal s výběrem produktů, vůbec zdravotník nebyl. Gwyneth tento fail ustála s pomocí skvělé marketingové ředitelky, kterou si najala. Zvládla jak krizovou komunikaci, tak znovu nastartování celého online obchodu.

Kosmetice na Goop.com je vyčítána příliš vysoká cena. A k tomu Gwyneth říká: „Všechny produkty, které pečují o pleť, jsou vyráběny z těch nejkvalitnějších surovin, které dovážíme z celého světa. Abych udržela stoprocentní kvalitu a nastavený standard,  nemohu jít s cenou níž. Věřím, že mí zákazníci to ocení. Nechci dělat masovou výrobu a prodávat naše produkty na každém rohu.“

Sama ale dodává, že s cenotvorbou měla ze začátku velké problémy. Nechtěla připustit, že kvalitní suroviny tolik stojí a výroba oleje nebo krému se může vyšplhat tak vysoko. V jednom z rozhovorů prozradila, že se musela spojit s několika odborníky, aby došli k ceně, která bude za výrobek adekvátní.

Obě podnikatelky dodávají, že se neustále učí, každý den je pro ně výzvou, a že bylo pro ně stěžejní naučit se delegovat. Jejich byznys se výrazně posunul po té, co se spojily se zkušenými manažery, kteří jim pomohli nastavit si realizovatelný business plán a očekávání.

Zdroj fotografií: Flickr.com

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno