4 tipy, jak na vtipné novoroční přání i pro vytížené obchodníky

15. Prosinec 2015

Blíží se konec roku a s ním i ideální příležitost, jak se nenásilně připomenout svým obchodním partnerům, příjemně prohloubit vztahy a prostě působit víc „lidsky.“ Posílání PFek je sice pro mnoho obchodníků otrava a zbytečná administrativa navíc, mnohé firmy si však na tuto formalitu potrpí, a tak jsme vám našli několik jednoduchých strategií a nástrojů, jak na to v pár krocích. A pokud jako praví obchodníci raději voláte, a to si myslíme, že se dá v desítkách klientů zvládnout (ovšem ne pokud jich máte stovky) nebo máte možnost se s nimi setkat, tak vám moc fandíme! Pro ty ultra vytížené slouží následující tipy: 

coffee agendaup

Poslat svým klientům a obchodním partnerům na závěr kalendářního roku tzv. novoročenku patří dnes již do základního arsenálu marketingového mixu obchodníka.  Je to nejen projev slušnosti a utvrzení dobrých vzájemných vztahů, ale je to také příležitost se zviditelnit a připomenout klientovi kontinualitu dobrých vztahů. Samozřejmě ale nechcete působit fádně a zapadnout v hromadě ostatních průměrných a nenápaditých přání. Jak na to, aby i obyčejné e-mailové Pfko zanechalo hlubší dojem?

Vyzkoušejte leady

Vtipná novoroční přání? Přiměřeně..

Dost rozhoduje v jaké segmentu se pohybujete. Vtipná novoroční přání jsou velice oblíbená, avšak ne vždy musí být vhodná. Například ve finančnictví nemusí vtipné PF texty úplně narazit na přijeti Přeci jen chcete zkušeného finančního poradce a ne kašpara.

1. Buďte osobní!

Rozhodně není nutné posílat PFko na všechny adresy, na které ve svém adresáři narazíte. Spíše si dejte práci, vyberte nejvýznamnější klienty a těm pak každému na míru vytvořte text, z něhož jasně pozná, že jste ho psali přímo pro něj. Jak říkáme, pokud máte čas a prostor je obvolat nebo potkat osobně na vánoční akci, chopte se jí! Klienti tento osobní přístup určitě ocení.

2. Buďte originální!

Není přitom nutné uchylovat se k excesivně žertovným výtvorům, ke kterým toto období leckoho svádí – v obchodních kruzích by přece jen mělo být i v období vánočního a silvestrovského veselí zachována jistá míra dekora a dobrého vkusu. Ovšem pokud chcete opravdu zaujmout a na tu (byť třeba pomyslnou) nástěnku se dostat, nebojte se být vynalézaví, přiměřeně vtipní a nebojte se zapojit emoce a informace, které o klientovi už máte – například jeho hobby nebo společné zážitky.

3. Buďte hraví!

I když je pravda, že přes internet se dá dnes už vykonávat prakticky cokoliv, některým činnostem sluší tradiční pojetí. Posílání novoročních přání mezi ně určitě patří. Minimálně se s ním zcela jistě neocitnete ve spamech. Fyzické PFko, opatřené například logem firmy, pro niž je určeno, a dalšími znaky speciálně „na tělo“ vytvořeného přání, které zašlete poštou, vám u klienta přidává body navíc. Ještě můžete připojit nějaký citát o životě, který se lehce dotýká vašich společných obchodních aktivit. A je to doma.

4. Buďte rychlí! Nástroje pro totálně busy obchodníky

Máte v hektickém závěru roku nabitý diář a nestíháte se věnovat přípravě PFek déle než pár minut? Jste workoholik myslící na své klienty? Přesto chcete svým top klientům popřát do nového roku? Právě pro vás tu jsou vymoženosti internetu, díky nimž si během chvilky vyrobíte vlastní přání online, které pak také můžete ihned elektronicky odeslat. Doporučujeme například:

Vyzkoušejte leady

Jak prožíváte Vánoce v businessu? Posíláte přání, voláte, nebo to prostě neřešíte?

Foto: www.goldpress.cz

© 2024 imper.cz