Pavel Maleňák: „Proč jezdit s Uberem, když můžete mít nového Jaguára každé 2 roky?“ #RentalCarFree

 |  Články  |  Rozhovory  |  Petra Tóthová  |  5 724x přečteno

Pavel je nejenom jednatelem rodinné firmy, zároveň vzal pod křídla nový projekt, který slibuje nové auto každé 2 roky. Dlouhodobý pronájem auta za 0 Kč měsíčně by chtěl asi každý, obzvlášť kdyby si mohl vybrat nové žihadlo v podobě Land Rover Evoque. I proto jsem šla na rozhovor s „mírnou“ nedůvěrou, která vzala po půl hodině za své. S Pavlem jsme si povídali o projektu, který je postaven na sharing economy a moderním podnikání 21. století. Vše, co zmínil, nakonec dávalo smysl. Ano, i zde je řeč o byznysu postaveném na MLM principech a k tomu nemáme moc důvěru, proto jsem se projektu podívala pořádně pod kapotu.

Pavel Malenak - Auto Malenak s.r.o (9)

  • Pavel Maleňák, 50 let
  • Společnost: Auto Maleňák & Community Rental Car Free
  • Pozice: Jednatel a investor
  • Jeho společnost má základnu v Ostrově, nedaleko od Karlových Varů, ale s novým projektem může fungovat v podstatě odkudkoliv na světě.
  • Momentálně staví obchodní síť, počet obchodníků je téměř neomezený a jejich fungování nelimituje hranicemi České republiky.
  • Vždy hledal cestu jak nebýt zaměstnán, jeho vzorem je Robert Kiyosaki a dle jeho Cash Flow kvadrantu se chce velmi brzy přemístit z levé strany na tu pravou, kde je člověk, který zaměstnává více jak 500 lidí, a přesto, nebo díky tomu neprodává svůj čas za peníze.

„Mým snem bylo stát se investorem, aby pracovaly moje peníze za mě.“ Což se mu splnilo, když koupil podíl společnosti, která se zabývá novým inovativním dopravním systémem a vstoupil do projektu na dlouhodobý pronájem aut, který zákazníkům zajistí nejenom nové auto každé 2 roky, ale i pojištění, nové pneumatiky, povinnou výbavu, pravidelný servis a údržbu, možnost najetí až 25 000 km/ročně a jedna z velkých výhod je, že auto může řídit až 5 řidičů-uživatelů.

„Auto je nejhorší investicí vůbec, cena zakoupeného vozidla klesá meziročně o 25 %“

Na vašich webových stránkách se jako první informaci dozvíte: „Nové auto, každé 2 roky.“ Mohl byste nám přiblížit, jak to funguje?

Ano, je to velmi aktuální, ke svému podnikání jsem rozjel další byznys, díky kterému si naši zákazníci mohou sáhnout na inovativní službu. Princip je takový, že zákazník má možnost mít každé dva roky nové auto a měsíčně ho to nestojí žádné poplatky navíc. Stačí registrace do programu a počkat si na přidělení vozidla dle vlastních preferencí. Jde o princip tzv. sharing economy mezi zákazníky, proto je celý systém tak zajímavý a celosvětově úspěšný. Vždyť hodnota nového auta klesá meziročně o 25 %! Mnoho lidí si to dnes již uvědomuje, proto mají automobilky plné parkoviště nových aut, bez možnosti odbytu.

„Plníme sny lidem, kteří nemají statisíce na účtu“

Jak to celé funguje?      

Lidé se na službu dívají jako na něco nového a mají pravdu, v ČR je tento projekt na startu. Na západě tento princip funguje již delší dobu. Je to systém, díky němuž si spousta lidí může splnit své sny, sny o novém vozidle, i když nemají statisíce na bankovním účtu.

Někteří lidé na to nemají a navíc auto je nejhorší investicí vůbec, to mi asi dáte za pravdu. Spojil jsem své dlouhodobé podnikání, kdy jsem vždy snil o tom, mít svůj vlastní prodej aut, zákazníkům se starat o servis, plus dodávat k autu havarijní pojištění a povinné ručení. Dnes k novému autu dostanou jako bonus havarijní a povinné pojištění, nové zimní/letní pneumatiky a autorizovaný servis 1× za rok nebo po ujetí 15 000 km. V budoucnu se budou bonusy rozšiřovat.

Pavel Malenak - Auto Malenak s.r.o (8)

Pavel celý život podniká, ostatně jako celá jeho rodina. Rodinný byznys buduje již od roku 1998, kdy se svým otcem otevřel autoservis a prodejnu s náhradními díly. Dnes podniká se svým synem, kterého stejně jako Pavla baví auta. Po usilovném budování má dnes snad úplně všechno, včetně dětí na které je velmi pyšný, proto chce více relaxovat a s manželkou cestovat po celém světě.

„Pro zákazníka je hlavní ‚starostí‘ výběr vysněného auta“

Znamená to, že když u vás auto získám, tak to mám potom bez nákladů, kompletně se o mě postaráte?

Postará se o vás autorizovaná síť servisů, kde se budou auta servisovat a kontrolovat. Já jsem certifikovaný poradce, mohu vám službu nabídnout, vysvětlit a uzavřít s vámi smlouvu. Pak budete čekat určitou dobu na dodání vozidla, průměrná čekací doba je 10 měsíců a ta maximální 24 měsíců.

Důležité pro vás je vybrat si ze čtyř kategorií auto svých snů podle přesně stanovených registračních poplatků, které jsou po celém světě naprosto stejné, obsah motoru, barva vozu, popřípadě výbavu.

Řekněme, že do toho s vámi jdu, jaký bude postup? Kolik si mám připravit a jaké budu mít záruky?

Pro zjednodušení bychom to mohli rozdělit na dvě cesty, zda chcete být „pouze“ zákazníkem, nebo chcete se službou obchodovat dál. Z obou dvou variant vám plynou exkluzivní výhody.

„4 měsíce od složení registrace dostává zákazník své peníze zpět“

OK, pojďme začít z pohledu zákazníka, můžete mi to popsat bod po bodu?

  • Dostanete veškeré informace o službě, jak je ekonomicky udržitelná. Jak je možné, že dostanete auto třeba pouze za 15 000 Kč a jaké máte záruky.
  • Zaplatíte registrační poplatek podle typu vozidla, existují 4 kategorie. Registrační poplatek je na dobu dvou let, po zaplacení již nechceme žádné dokazování příjmů nebo daňového přiznání, žádné ručení, protože jste si zaplatili zmiňovaný registrační poplatek na dobu dvou let, kdy už jen čekáte na své auto (čekací doba se neustále zkracuje a je závislá na množství lidí, kteří jsou v projektu zapojeni, cílem je maximální čekací doba 6 měsíců).
  • Pokud zajistíte doporučení na další 2 zákazníky, stáváte se VIP zákazníkem a jako bonus si na našem e-shopu můžete vybrat dovolenou, oblečení a další výhody. Celý systém je postavený na sdílení, tzv. crowdfundingu, proto jsou výhody tak zajímavé.
  • Zhruba 4 měsíce od registrace dostává zákazník benefit v podobě Master Card, která je načipovaná ve výši 90 % registračního poplatku. Kartu může použít např. na čerpání paliva, dovolenou, je to na něm.

„Auto dnes určuje status vlastníka, jeho lifestyle“

Existují 4 kategorie vozů od nejmenších po nejluxusnější (SUV), můžete nám to přiblížit?

Modrá/základní řada, do které patří např. VW Polo, Opel Corsa, Smart. Registrační poplatek je 15 000 Kč. U zelené řady je to 40 000 Kč, kde si můžete např. objednat VW Touran, Tiguan. Oranžová řada, kde je poplatek kolem 77 000 Kč, nabízí již velmi luxusní vozy. V poslední, stříbrné kategorii, najdete auta snů v podobě Jaguára nebo Land Rovera, Maserati, Porshe a přidá se i Tesla, v této kategorii je poplatek zhruba 130 000 Kč.

„Po 2 letech se auto zaplatí a dál vydělává“

Jak je možné, že za tak nízký poplatek mohu mít auto snů? Zní to neuvěřitelně, jaký je v tom háček?

Na autech je reklama partnera, který stojí za celým byznysem a díky sdílení reklamy jde do projektu mnoho ušetřených prostředků. Auto dostává zákazník formou pronájmu a poté ho posílá dál, než se zaplatí a vydělává. Jedině tak mohou z projektu profitovat nejenom naši zákazníci, ale i např. výrobci a importéři motorových vozidel. Tímto způsobem se auto postupně zaplatí a dál vydělává a tím se roztáčí neskutečné kolo ekonomiky. Velcí hráči na trhu již pochopili, že dnes je mnohem lepší nabídnout služby než přímý prodej.

Dále máme smlouvy s velmi významnými automobilkami, který náš projekt podporují, protože nabídka převyšuje poptávku. Tento projekt je řešením odbytu. To je princip sharing economy v pravém slova smyslu, žádné nedůvěryhodné letadlo.

Stále se mi to zdá celkem neuvěřitelné, musela jsem se zeptat na záruky a omezení. „S autem mohu za 2 roky najet maximálně 50 tis. km, nesmím v něm kouřit a obecně ho udržovat v čistotě. Výhodou je, že v rodině můžete mít dvě i více aut a střídat je, pokud hodně jezdíte. Co se týče registračního poplatku, smlouva je pojištěna. Stojí za námi třetí největší pojišťovna západní Evropy, které společnost, která stojí za projektem, musela složit nemalou kauci. Zákazník o své peníze nemůže přijít, je to podobné jako s cestovkami.“

A teď k obchodní síti, kterou chcete v ČR vytvořit. Jak velká bude a jak se k vám mohou obchodníci přidat?

Ideální je nemít všechny obchodníky v jednom městě, ale roztáhnout se do všech koutů ČR. Aby se někdo mohl stát certifikovaným poradcem, stačí se zaregistrovat, stanu se jeho sponzorem, pozvu ho na základní seminář, který trvá dva dny a díky němuž získá obchodník certifikát. Až poté může být registrovaným obchodníkem.

„Do týmu hledáme lidi s drivem a chutí rozjet pořádný byznys“

Kolik si u vás mohou obchodníci vydělat?

Peníze vám nepřijdou naproti, je za tím poměrně hodně práce. Záleží na každém, jak chce byznys rozjet. Máte naprostou svobodu, kolik lidí si oslovíte a jak velká vaše síť bude. Zdravé je, aby obchodník sám obchodoval i přesto, že má vybudovaný vlastní tým, aby je učil, vzdělávali se, aby měli zájem. Provizní systém je pravidelný a peníze dostanou každý měsíc. Jsou na to přesná pravidla, která se učí v rámci semináře. Jsou tam i další bonusy, následné provize, stoupáte v kariéře, spousta lidí zná, jak funguje originální MLM.

Hledám jenom ty, co chtějí v životě něco změnit. Zajímají mě především silné stránky, v čem je dobrý, co ho baví, v čem by chtěl uspět, jestli má schopnosti vést tým a stát se lídrem, hlavně z něj musí být cítit vlastní motivace. To je to co lidem často schází, mít vůli se sebevzdělávat, umět se vyjadřovat apod. 

Nadchla tě představa plnit zákazníkům sny o novém autě, nebo po jednom z nich toužíš? Zaregistruj se.

Foto: Čestmír Jíra

Text: Petra Tóthová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno