Pavel Fara: Jak neustrnout a rozjet prodeje po létě

 |  Články  |  Jak na to  |  redakce  |  1 901x přečteno

Je možné, že se teď po dovolené potýkáte s nechutí vplout zpátky do obchodního života, odkládáte telefonáty a sjednávání schůzek, vše vám jde mnohem pomaleji a celkově je pro vás těžké dostat se zpátky do toho rozjetého tempa, které jste měli v průběhu roku. Jak na to vám prozradí Pavel Fara.

Pavel Fara zari

1. Pozor na syndrom koupeného rotopedu

Všichni to známe: na začátku nového roku si dáme předsevzetí, že budeme chodit pravidelně cvičit. V lednu to vydržíme, v únoru přestane chodit polovina, v březnu už cvičí pouhá pětina. To stejné se stává, když si domů pořídíme rotoped. První týden jsme z něj nadšení, jezdíme ráno i večer každý den. Pak přijde první výpadek, který si ale sami omluvíme, jelikož jdeme večer do divadla a nic se nestane, když pro dnešní večer jízdu vynecháme. Za dva dny nám ale do cvičebního programu skočí pracovní porada, a tak to jde dál, až se z pravidelného ježdění na rotopedu stává něco vzácného, čím chceme jen ukonejšit své svědomí.

2. Nejdůležitější je akce

Když si vytáhnete z knihovničky knihu ke čtení, mějte po ruce tužku a papír a zapisujte si myšlenky z knihy, které vás chytly. A hlavně – hned ji proveďte v praxi. Můžete mít spoustu nápadů, ale jsou vám k ničemu, když je neuvedete do praxe. To je to nejvíc, co pro sebe můžete udělat. Vyzkoušet něco nového. Přečíst si to a pokývat nad tím souhlasně hlavou je málo. Jděte do akce! Co když vás tahle jediná věc zásadně posune na celý zbytek života? Začněte hned. Když to neuděláte teď, neuděláte to už nikdy.

3. Poznejte sami sebe

Položte si následující otázky: Proč se věnuji tomu, co dělám? Proč je můj produkt/služba dobrá pro mé zákazníky, v čem jim pomáhá? Jaké jsou mé silné stránky a konkurenční výhody? V čem je můj produkt/služba unikátní? Pokud jste nad odpověďmi strávili dlouhou dobu, je možné, že potřebujete změnu. Změny bolí, ale když se do nich pustíte, budete mít svůj úspěch pod kontrolou.

4. Pět schodů ke změně

Abyste se dostali z bodu A do bodu B, musíte projít imaginárním schodištěm. Abyste vyšli na první schod, musíte chtít, odhodlat se k tomu, že ten první krok prostě uděláte. Abyste se dostali na druhý schod, musíte si zjistit všechny potřebné informace. Při výstupu na třetí schod musíte vše uvést do praxe a opravdu se tomu aktivně věnovat. Při výstupu na čtvrtý schod potřebujete získávat a upevňovat své dovednosti, což nejde jinou cestou než tím, že budete neustále opakovat třetí krok, abyste se v něm neustále zlepšovali. Posledním krokem si díky intenzivní praxi získané dovednosti zautomatizujete, dovednost se překlene v návyk a máte vyhráno. Nejtěžší je udělat ten třetí krok, ale když jej zvládnete, vše už půjde samo.

A co vy, na kterém schodě právě stojíte? Co se vám po prázdninách osvědčilo? 

Zdroj: Obchodník Pavel Fara

Pavel Fara je obchodník, školitel obchodních dovedností, zakladatel Obchodnické akademie s videokurzy pro obchodníky a webu a mailátoru Digitální obchodník

Foto: thenextweb.com

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno